Gå til innhold

Tatt denne testen om asperger/autisme? Ikke den som før har vært postet


Glitter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri gjettet på at du hadde Asperger i det hele tatt 🙂 men nå er jeg ingen ekspert på området. Du viser bare så stor interesse for andre og er lite rigid. Syns ikke at du har spesielle områder hvor du er spesielt interessert i noe tema heller?  Annet enn hunder 🙂

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde aldri gjettet på at du hadde Asperger i det hele tatt 🙂 men nå er jeg ingen ekspert på området. Du viser bare så stor interesse for andre og er lite rigid. Syns ikke at du har spesielle områder hvor du er spesielt interessert i noe tema heller?  Annet enn hunder 🙂

 

Jeg er ganske rigid bare spør de som kjenner meg "IRL", men fordi jeg også har unnvikende PF så tørr jeg ikke alltid å gi uttrykk for det. Hehe. Men jeg tenker jo selv jeg er høytfungerende, men jeg har mange ting i hverdagen som tyder på at jeg har det. Det kommer derimot ikke fram på et forum. Angående interesse for hunder så studerte jeg alt som hadde med hunder å gjøre og snakket non stop om det. Hehe. Nå er det er psykiatri og å skjønne mennesker jeg har oppheng i. Jeg synes mennesker er fascinerende. Jeg føler meg som et romvesen og mye jeg sier og gjør er kamuflert kopiering av hva jeg har observert fra andre. :)

Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk 181.

Det er litt ja. Du har diagnosen? Jeg husker ikke helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
Glitter skrev (13 minutter siden):

Det er litt ja. Du har diagnosen? Jeg husker ikke helt. 

Nei, jeg er delvis utredet og scoret høyt på testene men så stoppet hele utredningen fordi corona kom. Ikke fortsatt utredningen etter det. Nå mener de at alt er relatert til traumer, noe jeg er uenig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (10 minutter siden):

Nei, jeg er delvis utredet og scoret høyt på testene men så stoppet hele utredningen fordi corona kom. Ikke fortsatt utredningen etter det. Nå mener de at alt er relatert til traumer, noe jeg er uenig i.

Såpass. Det må være veldig frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (29 minutter siden):

Jeg er ganske rigid bare spør de som kjenner meg "IRL", men fordi jeg også har unnvikende PF så tørr jeg ikke alltid å gi uttrykk for det. Hehe. Men jeg tenker jo selv jeg er høytfungerende, men jeg har mange ting i hverdagen som tyder på at jeg har det. Det kommer derimot ikke fram på et forum. Angående interesse for hunder så studerte jeg alt som hadde med hunder å gjøre og snakket non stop om det. Hehe. Nå er det er psykiatri og å skjønne mennesker jeg har oppheng i. Jeg synes mennesker er fascinerende. Jeg føler meg som et romvesen og mye jeg sier og gjør er kamuflert kopiering av hva jeg har observert fra andre. :)

Det er litt ja. Du har diagnosen? Jeg husker ikke helt. 

Kan jeg spørre deg et spørsmål om som handler om Asberger siden du har det?

Anonymkode: 9089d...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre deg et spørsmål om som handler om Asberger siden du har det?

Anonymkode: 9089d...808

Ja, men jeg er ikke ekspert på egen diagnose. Jeg har for det meste ikke forholdt meg til den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja, men jeg er ikke ekspert på egen diagnose. Jeg har for det meste ikke forholdt meg til den. 

Ok. Dette er noe jeg lurer på med asbergere. Hvis du er i besøk til noen som serverer mat og vertinnen sier til deg bare spis. Sant.

er det sånn da at asbergere tenker at de skal spise all maten alene? Altså skjønner man ikke at man skal kun spise sånn at det blir nok til alle? 

Anonymkode: 9089d...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Dette er noe jeg lurer på med asbergere. Hvis du er i besøk til noen som serverer mat og vertinnen sier til deg bare spis. Sant.

er det sånn da at asbergere tenker at de skal spise all maten alene? Altså skjønner man ikke at man skal kun spise sånn at det blir nok til alle? 

Anonymkode: 9089d...808

Vil tolke det som at det der er mer enn nok til alle. 

Det vil nok folk med asperger skjønne. At en ikke skal spise så andre ikke får. 

Jeg tar noen ting bokstavelig eller forstår ikke sarkasme alltid. Men betyr ikke at det er en regel uten unntak. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 59 og har diagnosen. Det er jo lavt, men ser at det står i forklaringen at enkelte scorer så lavt som 44 så er vel det behandler tok i betraktning da hun stilte diagnosen.

Endret av lavender
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavender skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk 59 og har diagnosen. Det er jo lavt, men ser at det står i forklaringen at enkelte scorer så lavt som 44.

Ja det er jo bare en av testene vi ble testet for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Vil tolke det som at det der er mer enn nok til alle. 

Det vil nok folk med asperger skjønne. At en ikke skal spise så andre ikke får. 

Ok så da er det mulig et enkelt tilfelle jeg har sett som ikke skjønte det. Hen spiste all maten alene og kunne ikke forstå hva som var problemet. For vertinnen hadde jo sagt bare spis så da spiste hen. Så vertinnen måtte hente mer sånn at gjestene fikk og.

Anonymkode: 9089d...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok så da er det mulig et enkelt tilfelle jeg har sett som ikke skjønte det. Hen spiste all maten alene og kunne ikke forstå hva som var problemet. For vertinnen hadde jo sagt bare spis så da spiste hen. Så vertinnen måtte hente mer sånn at gjestene fikk og.

Anonymkode: 9089d...808

Autisme er et stort spekter og noen tar ting mer bokstavelig enn andre. 

Jeg tar også ting bokstavelig, ikke skjønner sarkasme, men ikke alltid og uten unntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja det er jo bare en av testene vi ble testet for. 

Det er sant. Jeg ble bare utredet med ados også, det var eneste andre testen jeg tok. Tok du noen flere enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavender skrev (1 minutt siden):

Det er sant. Jeg ble bare utredet med ados også, det var eneste andre testen jeg tok. Tok du noen flere enn det?

Jeg hadde full nevropsykologisk utredning som innebar Raad, Ados (?), ble intervjuet av nevropsykolog, ble tatt IQ-test av og mamma ble intervjuet. 

Det rare er at jeg scoret høyere på RAAD nå enn da jeg ble utredet. Kanskje det var språkbarrieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Autisme er et stort spekter og noen tar ting mer bokstavelig enn andre. 

Jeg tar også ting bokstavelig, ikke skjønner sarkasme, men ikke alltid og uten unntak. 

Er autisme verre enn Asberger? 

Anonymkode: 9089d...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er autisme verre enn Asberger? 

Anonymkode: 9089d...808

Asperger er såkalt høytfungerende autisme. Nå skal derimot Asperger bort og puttes i samme paraply som autismespektetforstyrrelse. Noe jeg mener er uheldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde full nevropsykologisk utredning som innebar Raad, Ados (?), ble intervjuet av nevropsykolog, ble tatt IQ-test av og mamma ble intervjuet. 

Det rare er at jeg scoret høyere på RAAD nå enn da jeg ble utredet. Kanskje det var språkbarrieren?

Åja, jeg ble ikke utredet av nevropsykolog bare den vanlige behandleren min (psykolog).

Stilte behandler deg spørsmålene? Jeg fikk det som skjema som jeg fylte ut selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Total:182

Language subtotal:9

Social relatedness subtotal:100

Sensory/motor subtotal:37

Circumscribed interests subtotal:36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...