Gå til innhold

Stakkars lærere. Nå blir de sarte elevene krenket av absolutt ingenting. For eksempel "blikking".


slabbedask

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (29 minutter siden):

Ja, det fins heldigvis de lærerne som er genint opptatt av at elevene skal bli sett! Takk og pris 🙂

Er det lenge siden du gikk på skolen? 

Anonymkode: 46bcc...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (20 timer siden):

Nå skylder du på barn, voksne og "de som klager først"  Slutt? 

De eldre er elendige forbilder nå. Syter og tråkker på alt med aggresive og sure ytringer. 

Det er demotiverende og nitrist, og ikke det de yngre trenger i det hele tatt! 

Se på den norske kongen. Full av humor, guts og toleranse! Det gir trygghet og motivasjon. Hvorfor ser dere ikke mer til ham? 

Søren så trist dette altså. 

Kongen? Å hjelpes... Forstår du ikke at kongen MÅ være tolerant, jovial og blid utad? Det er jobben hans for pokker! Hjemme kan det hende han er en ordentlig surpomp. 

Anonymkode: 94288...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kongen? Å hjelpes... Forstår du ikke at kongen MÅ være tolerant, jovial og blid utad? Det er jobben hans for pokker! Hjemme kan det hende han er en ordentlig surpomp. 

Anonymkode: 94288...926

Ja, han er sikkert dypt uenig i alt han "må" si. Innerst inne er han nok en bitter, humørsyk eldre mann som ikke er hverken særlig sympatisk eller klok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kongen? Å hjelpes... Forstår du ikke at kongen MÅ være tolerant, jovial og blid utad? Det er jobben hans for pokker! Hjemme kan det hende han er en ordentlig surpomp. 

Anonymkode: 94288...926

Kongen er et forbilde. Bare gamle sure folk som klager over alt. 

Anonymkode: 46bcc...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Babette skrev (1 time siden):

Du har pen rygg, Babette, men er enda penere forfra" sa læreren ved en anledning i 6. klasse.  Alle lo, og jeg ble flau. Men det hadde jeg godt av. Resten av skoleåret satt jeg rett vei.

Hadde en mannlig lærer sagt dette til en jente i dag hadde det fort vært "seksuell trakassering" og pedorykter hadde kommet. 

Anonymkode: 94288...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde en mannlig lærer sagt dette til en jente i dag hadde det fort vært "seksuell trakassering" og pedorykter hadde kommet. 

Anonymkode: 94288...926

Slutt a 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei men nå gidder jeg ikke å diskutere mer. 

Anonymkode: 46bcc...d6b

Tom for argumenter altså? (Siden du "gidder" å diskutere mer i tråden likevel).

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Tom for argumenter altså? (Siden du "gidder" å diskutere mer i tråden likevel).

Nei jeg kan diskutere med deg til jul. Tror du vi noen gang blir enig om noe som helst? For hvis du blir litt i møte kommen meg kan det være mulighet for at vi før nyttår blir enig. 

Anonymkode: 46bcc...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg kan diskutere med deg til jul. Tror du vi noen gang blir enig om noe som helst? For hvis du blir litt i møte kommen meg kan det være mulighet for at vi før nyttår blir enig. 

Anonymkode: 46bcc...d6b

Jeg har allerede sagt meg enig med deg med noe du skrev i denne tråden. Så, ja, vi har allerede vært enige om noe som helst.

Uansett synes jeg ikke det å være enig nødvendigvis er et mål, men at man kan ha en god diskusjon hvor man kan se hverandres synspunkter.

Dessverre tror jeg ikke det er så mye å finne av det i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg har allerede sagt meg enig med deg med noe du skrev i denne tråden. Så, ja, vi har allerede vært enige om noe som helst.

Uansett synes jeg ikke det å være enig nødvendigvis er et mål, men at man kan ha en god diskusjon hvor man kan se hverandres synspunkter.

Dessverre tror jeg ikke det er så mye å finne av det i denne tråden.

Nei du er jo alltid misfornøyd med alt jeg sier og gjør. Du kan ikke legge ord i munnen på meg så du vet per definisjonen ikke hva jeg er enig med deg i for det har jeg ikke kommentert enda. 

Anonymkode: 46bcc...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei du er jo alltid misfornøyd med alt jeg sier og gjør. Du kan ikke legge ord i munnen på meg så du vet per definisjonen ikke hva jeg er enig med deg i for det har jeg ikke kommentert enda. 

Anonymkode: 46bcc...d6b

Nei, jeg er ikke misfornøyd med alt du sier og gjør. Vi hadde jo en god samtale for litt siden i en annen tråd. Men ser ikke hensikten med å lenger forsøke å ha gode samtaler med deg når du så fort glemmer dem og mener at jeg "er misfornøyd med alt du sier og gjør". 

Jeg har ikke sagt at du er enig med meg. Jeg sa at jeg sa meg enig med deg. Hvis du ikke har endret mening de siste par timene om det du selv nettopp skrev så betyr det per definisjon at vi faktisk er enige om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg er ikke misfornøyd med alt du sier og gjør. Vi hadde jo en god samtale for litt siden i en annen tråd. Men ser ikke hensikten med å lenger forsøke å ha gode samtaler med deg når du så fort glemmer dem og mener at jeg "er misfornøyd med alt du sier og gjør". 

Jeg har ikke sagt at du er enig med meg. Jeg sa at jeg sa meg enig med deg. Hvis du ikke har endret mening de siste par timene om det du selv nettopp skrev så betyr det per definisjon at vi faktisk er enige om noe.

Ja det hadde vi og så var det rett tilbake til tilsnakk igjen. I går. Det er jeg enda bare så du vet det litt sur for enda. Men hvis du lover og aldri meg kjefte så kan jeg love deg at jeg heretter skal oppføre meg høflig. 

Anonymkode: 46bcc...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (På 8.8.2023 den 19.55):

Nå må de eldre innfinne seg med at utvikling skjer i samfunnet. Begynte som lærer for 50 år siden liksom.

Ekstremt mye syting på eldre. Og jeg mener det seriøst. 

Det er bare å ønske disse elvene lykke til i arbeidslivet. De må vel sykmeldes når sjefen blikker dem.

Anonymkode: b0d41...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (På 8.8.2023 den 19.59):

Barn er barn! De har da ikke lært og utviklet seg enda! 

Mens eldre begynner å nesten gjøre meg deppa. De klager jo fan tute meg på ALT. På woke og transer og Pride og unger og på moral og ditt og datt! 

De(re?) skal gå fram som gode rollenodeller! Det tar seg virkelig ikke ut med den intoleransen og evige klagingen! Våkn opp. 

Norsk skole er helt tragisk. Elevene har altfor mye makt og lærerne - altfor lite. Dårlige holdninger og manglende oppdragelse hjemmefra forplanter seg og forstyrrer skoledagen. Det sier mye om hvorfor norsk skole leverer så dårlig kvalitet faglig. Lærerne rømmer fra yrket og de som fortsatt står igjen ikke klarer å gjøre jobben sin. For det er elevene som styrer og ødelegger undervisningen.      

Anonymkode: b0d41...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Norsk skole er helt tragisk. Elevene har altfor mye makt og lærerne - altfor lite. Dårlige holdninger og manglende oppdragelse hjemmefra forplanter seg og forstyrrer skoledagen. Det sier mye om hvorfor norsk skole leverer så dårlig kvalitet faglig. Lærerne rømmer fra yrket og de som fortsatt står igjen ikke klarer å gjøre jobben sin. For det er elevene som styrer og ødelegger undervisningen.      

Anonymkode: b0d41...1ed

Jeg vet det er utfordringer, mem nå svartmaler du veldig. Og overdriver.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (21 minutter siden):

Jeg vet det er utfordringer, mem nå svartmaler du veldig. Og overdriver.

Nei, dette er alvorlig. Hver femte lærer slutter i yrket. 1/3 nyutdannede lærere slutter innen 5 år.

Anonymkode: b0d41...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lærere må tåle blikking fra elever. Lærere klager på alt for tiden, enten er det for lite lønn eller så er det noe galt med elevene. Hvis lærere ikke tåler noe så må de slutte i jobben sin å finne et mer passende yrke. Så mye klaging for alt. 

Anonymkode: 46bcc...d6b

Hvordan tror du disse elevene klarer seg i arbeidslivet, når de blir blikket av sjefen eller får refs for dårlig utført jobb. Sykemelding?

Anonymkode: b0d41...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan tror du disse elevene klarer seg i arbeidslivet, når de blir blikket av sjefen eller får refs for dårlig utført jobb. Sykemelding?

Anonymkode: b0d41...1ed

De klarer seg fint dem. Verre med lærerene som ikke holder ut i yrket sitt mer enn 5 år . Det er LoL 

Anonymkode: 46bcc...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei, dette er alvorlig. Hver femte lærer slutter i yrket. 1/3 nyutdannede lærere slutter innen 5 år.

Anonymkode: b0d41...1ed

Et veldig kjapt googlesøk viser at få lærere slutter i jobben. 4 av 10 * tenker * på det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (14 minutter siden):

Et veldig kjapt googlesøk viser at få lærere slutter i jobben. 4 av 10 * tenker * på det.

 

Det må ha vært en veldig kjapt og overflatisk søk.

https://www.nrk.no/osloogviken/hver-femte-laerer-slutter-_-na-skal-video-dempe-praksissjokket-1.16350734

Hver femte lærer slutter i yrket. Nå skal videotrening bidra til at de ikke skremmes ut av jobben.

https://utdanningsforskning.no/artikler/2015/tre-grunner-til-at-larere-slutter/

Ifølge KS slutter 33 prosent av nyutdannede lærere i Norge innen fem år. 

https://www.nrk.no/nordland/2-av-5-laerere-sier-at-de-kommer-til-a-soke-nye-jobber-etter-utfallet-av-laererstreiken-1.16305972

Den rekordlange streiken i høst ga ingen resultater for lærerne. Nå merker fagforeningene at flere har begynt å se seg om etter andre jobber.

Anonymkode: b0d41...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...