Gå til innhold

Ble nektet inngang på utested

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh jo

Anonymkode: da1bd...062

Hvis du har vanskeligheter med å huske mye av kvelden, var du selvfølgelig rimelig full - uansett hva du sier så kan du ikke bortforklare det. Men uansett så var det vel ikke din feil 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lady HM skrev (7 minutter siden):

Hvis du har vanskeligheter med å huske mye av kvelden, var du selvfølgelig rimelig full - uansett hva du sier så kan du ikke bortforklare det. Men uansett så var det vel ikke din feil 🤣

Hva er morsomt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er morsomt med det?

Hvis du har vanskeligheter med å huske mye av kvelden, var du selvfølgelig rimelig full - uansett hva du sier så kan du ikke bortforklare det. (Denne setningen var viktigere)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (2 minutter siden):

Hvis du har vanskeligheter med å huske mye av kvelden, var du selvfølgelig rimelig full - uansett hva du sier så kan du ikke bortforklare det. (Denne setningen var viktigere)...

Sov dårlig natten før 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (6 minutter siden):

Uansett når man oppfører seg ok så bør man få lov å komme inn. Å danse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Let it goooooooooooooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lady HM skrev (1 minutt siden):

Let it goooooooooooooo

Ja la det gå for faen. Er du som snakker om dette når det er hundre år siden. Bare le i vei du for du har sikker aldri opplevd det samme noen gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (2 timer siden):

Min erfaring er at Black out oppstår rundt 2 i promille. Klart man er full da. :)

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sov dårlig natten før 

Du får ikke sånn hukommelsestap av å sove dårlig natten før. Hvorfor er det så vanskelig å innrømme å ha vært full? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Min erfaring er at Black out oppstår rundt 2 i promille. Klart man er full da. :)

Du får ikke sånn hukommelsestap av å sove dårlig natten før. Hvorfor er det så vanskelig å innrømme å ha vært full? 

Vet ikke hvor mye promille jeg har hatt. Men dette er hundre år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvor mye promille jeg har hatt. Men dette er hundre år siden. 

Var det ikke i går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Altså ikke hundre år siden..

For meg er det hundre pr siden. Hvorfor må det snakkes om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg er det hundre pr siden. Hvorfor må det snakkes om? 

Du begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 12.8.2023 den 17.11):

Hvis du roper heeeeiaaaa, klemmer og styrer så kan du virke full. Og full var du jo. Ro ned noen hakk i køen så kommer du sikkert inn. Vet ikke om han vil huske deg, men du er jo ikke utestengt derfra det skulle være blanke ark i dag. Bare ikke du begynn å diskuter med vakten om hvorfor du ikke slapp inn i går. Da slipper du ikke inn i dag. 

Min erfaring er at hvis du er «ovenpå» og i godt humør, så kan du være nesten så full du vil. Det er hvis du ser trøtt og sløv ut at du blir nektet inngang eller servering. Sånn er det i alle fall i Oslo. Skjenkekontrollen er utrolig «på» i Oslo som et ledd i arbeidet med å redusere vold, fyll og utagering i byen, og de ser etter folk som skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner godt at det føltes urettferdig. Men utestedet har også et ansvar for deg. Det er ikke bra å være blant mange fremmede hvis man er sterkt beruset, du kan miste dømmekraft, bli utnyttet/misbrukt, osv. 

Alkoholloven i Norge er ganske klar. Det er ikke lov å servere alkohol til noen som er åpenbart påvirket, og de har ikke lov å være i et lokale hvor det selges alkohol. Dette må man enten bare forholde seg til, eller så kan man flytte til Danmark eller Storbritannia som ikke har denne bestemmelsen. 

Angående blackout, så er det jo grader av dette. Det varierer også med en masse andre faktorer, som om du er trøtt og sliten fra før. Men hvis du har total blackout fra flere timer ute, så er jeg enig med Glitter. Da er du åpenbart påvirket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (9 minutter siden):

Min erfaring er at hvis du er «ovenpå» og i godt humør, så kan du være nesten så full du vil. Det er hvis du ser trøtt og sløv ut at du blir nektet inngang eller servering. Sånn er det i alle fall i Oslo. Skjenkekontrollen er utrolig «på» i Oslo som et ledd i arbeidet med å redusere vold, fyll og utagering i byen, og de ser etter folk som skiller seg ut.

Ja det gir jo mening. Jeg har alltid vært bevisst på oppførsel i køen enten som høy eller lav pga det du sier. Fram til de kjente meg igjen og at jeg alltid drakk til jeg stupte så slapp de meg alltid inn. Noen ser vel bare mer full ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (12 minutter siden):

Ja det gir jo mening. Jeg har alltid vært bevisst på oppførsel i køen enten som høy eller lav pga det du sier. Fram til de kjente meg igjen og at jeg alltid drakk til jeg stupte så slapp de meg alltid inn. Noen ser vel bare mer full ut?

Ja, litt som Marye er inne på, så kan noen av vurderingene være feil. En dørvakt må bare forholde seg til hva en skjenkekontrollør vil si, om du bruker sederende medisiner, er trøtt eller er full driter han vel egentlig i. Oppførselen må passe til omstendighetene. Det er lov å hoppe og danse og synge på et dansegulv eller på en fotballpub som viser kamp. Om du gjør det samme i en lounge eller en restaurant, så blir du kastet ut. Tilsvarende hvis du sitter og gjesper når det er masse liv rundt deg.

Denne er nyttig:

http://www.forebygging.no/kronikker/2012-2011/hvor-pavirket-er-apenbart-pavirket/

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 18.56):

Nektes for lengre sikt???

Ja. Er overtrampet grovt etter dørvaktens skjønn kan det skje ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...