AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Kayia skrev (4 minutter siden): Ja. Er overtrampet grovt etter dørvaktens skjønn kan det skje ja. Vel det var det IKKE. Mulig jeg kranglet på det og det får man tåle. Anonymkode: da1bd...062 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 ISW skrev (19 timer siden): Jeg skjønner godt at det føltes urettferdig. Men utestedet har også et ansvar for deg. Det er ikke bra å være blant mange fremmede hvis man er sterkt beruset, du kan miste dømmekraft, bli utnyttet/misbrukt, osv. Alkoholloven i Norge er ganske klar. Det er ikke lov å servere alkohol til noen som er åpenbart påvirket, og de har ikke lov å være i et lokale hvor det selges alkohol. Dette må man enten bare forholde seg til, eller så kan man flytte til Danmark eller Storbritannia som ikke har denne bestemmelsen. Angående blackout, så er det jo grader av dette. Det varierer også med en masse andre faktorer, som om du er trøtt og sliten fra før. Men hvis du har total blackout fra flere timer ute, så er jeg enig med Glitter. Da er du åpenbart påvirket. Jeg husker det sånn at de andre gikk inn og jeg ble stoppet tilbake. Det jeg er blitt fortalt var at vi slapp forbi en vakt også ble jeg stoppet av vakt 2. Da så ikke de andre meg lenger. Jeg forstår ikke hvordan en dørvakt kan slippe meg inn og en nekte meg. Anonymkode: da1bd...062 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg husker det sånn at de andre gikk inn og jeg ble stoppet tilbake. Det jeg er blitt fortalt var at vi slapp forbi en vakt også ble jeg stoppet av vakt 2. Da så ikke de andre meg lenger. Jeg forstår ikke hvordan en dørvakt kan slippe meg inn og en nekte meg. Anonymkode: da1bd...062 Men det er jo hundre år siden. Anonymkode: 0864f...055 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er jo hundre år siden. Anonymkode: 0864f...055 Ja men jeg ville høre med ISW om han hadde noen tanker. Er det greit for deg? Anonymkode: da1bd...062 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady HM Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg husker det sånn at de andre gikk inn og jeg ble stoppet tilbake. Det jeg er blitt fortalt var at vi slapp forbi en vakt også ble jeg stoppet av vakt 2. Da så ikke de andre meg lenger. Jeg forstår ikke hvordan en dørvakt kan slippe meg inn og en nekte meg. Anonymkode: da1bd...062 Bare slutt, hvis du ikke engang husker dette selv, men har blitt fortalt av andre hvordan dette foregikk, så er det det klart at du var for full. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 Lady HM skrev (37 minutter siden): Bare slutt, hvis du ikke engang husker dette selv, men har blitt fortalt av andre hvordan dette foregikk, så er det det klart at du var for full. Jeg har sluttet for to hundre år siden. Ja det var jeg kanskje. Anonymkode: da1bd...062 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vel det var det IKKE. Mulig jeg kranglet på det og det får man tåle. Anonymkode: da1bd...062 Jeg velger å svare med samme mynt: Jeg tror du kommer til å møte mye motstand i livet, og det får du bare tåle slik du oppfører deg og opptrer. Endret 15. august 2023 av Kayia 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 Kayia skrev (4 timer siden): Jeg velger å svare med samme mynt: Jeg tror du kommer til å møte mye motstand i livet, og det får du bare tåle slik du oppfører deg og opptrer. Hvorfor skal du svare med samme mynt? Jeg møter mye motstand så det har du rett i. Anonymkode: da1bd...062 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 18.22): Ja men jeg ville høre med ISW om han hadde noen tanker. Er det greit for deg? Anonymkode: da1bd...062 Noe av problemet med å drikke så mye før du drar ut er at utestedet ikke tjener penger på deg. Et utested er også interessert i å ha gjester som legger igjen mye penger der. Ikke de som har drukket så mye på forhånd at de kjøper 1 cider. Det er ikke lønnsomt. Dette er også vurderinger vaktene gjør. Endret 15. august 2023 av ISW 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 ISW skrev (2 minutter siden): Noe av problemet med å drikke så mye før du drar ut er at utestedet ikke tjener penger på deg. Et utested er også interessert i å ha gjester som legger igjen mye penger der. Ikke de som har drukket så mye på forhånd at de kjøper 1 cider. Det er ikke lønnsomt. Dette er også vurderinger vaktene gjør. Brukte penger ute. Gikk på v.i.p inngang da vi skulle på et sted hvor vi kjente bartender. Anonymkode: da1bd...062 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal du svare med samme mynt? Anonymkode: da1bd...062 Fordi jeg tror det kan få deg til å se hvordan du selv snakker/tenker, og det har du godt av. Endret 15. august 2023 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 Kayia skrev (7 minutter siden): Fordi jeg tror det kan få deg til å se hvordan du selv snakker/tenker, og det har du godt av. Jeg har forstått ganske tydelig hva andre mener. Jeg har ikke vondt av å få støtte. Anonymkode: da1bd...062 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2023 Del Skrevet 16. august 2023 Hvis det er snakk om straffereaksjon, typisk for promillekjøring, så kan selvsagt ikke det gjøres på bakgrunn av synsing. Derfor tar politiet promilletest. Men det å bli nektet inngang på et utested er ikke en straff, men forebygging fra utestedets side (her viser jeg til alt @ISW har skrevet over). Vaktas ord er lov i den sammenheng, og har vedkommende "bestemt" at noen er for fulle, ja, så ER de per definisjon det - i den sammenhengen. Argumentasjon hjelper i hvert fall ikke. Husker en gang under studietiden hvor vi var en gjeng på vei fra et utested til et annet. En i gjengen hadde kun tatt én halvliter på sted 1 (og ikke vorsing), men han hadde det ved seg at han så ganske påseilet ut likevel. Han så nokså halvsløv ut som 100 % edru også.. Han ble nektet inngang på sted nr. 2, og det var ikke noe annet å gjøre ved det enn å gå videre. Så står det jo enhver fritt, selvsagt, å velge å ikke dra tilbake til et utested eller en restaurant eller lignende fordi man ikke like behandlingen der, enten det skyldes dørvakta eller annet. Det er helt fair å ikke ville benytte seg av de tilbud som finnes. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 Del Skrevet 16. august 2023 morsan skrev (3 timer siden): Hvis det er snakk om straffereaksjon, typisk for promillekjøring, så kan selvsagt ikke det gjøres på bakgrunn av synsing. Derfor tar politiet promilletest. Men det å bli nektet inngang på et utested er ikke en straff, men forebygging fra utestedets side (her viser jeg til alt @ISW har skrevet over). Vaktas ord er lov i den sammenheng, og har vedkommende "bestemt" at noen er for fulle, ja, så ER de per definisjon det - i den sammenhengen. Argumentasjon hjelper i hvert fall ikke. Husker en gang under studietiden hvor vi var en gjeng på vei fra et utested til et annet. En i gjengen hadde kun tatt én halvliter på sted 1 (og ikke vorsing), men han hadde det ved seg at han så ganske påseilet ut likevel. Han så nokså halvsløv ut som 100 % edru også.. Han ble nektet inngang på sted nr. 2, og det var ikke noe annet å gjøre ved det enn å gå videre. Så står det jo enhver fritt, selvsagt, å velge å ikke dra tilbake til et utested eller en restaurant eller lignende fordi man ikke like behandlingen der, enten det skyldes dørvakta eller annet. Det er helt fair å ikke ville benytte seg av de tilbud som finnes. Hvis noen kjører med promille hva skjer da? Hvis det er lite? Bare lurer. Anonymkode: da1bd...062 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 16. august 2023 Del Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvis noen kjører med promille hva skjer da? Hvis det er lite? Bare lurer. Anonymkode: da1bd...062 Du får bot og du mister lappen har du promille over grensen. Er den høyt over grensen får man fengsel. Jeg tror ikke man slipper unna å miste lappen selv om promillen kun er litt over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. august 2023 Del Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvis noen kjører med promille hva skjer da? Hvis det er lite? Bare lurer. Anonymkode: da1bd...062 https://www.promilleadvokaten.no/Advokat-promillekjøring-straff.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2023 Del Skrevet 16. august 2023 laban skrev (5 timer siden): https://www.promilleadvokaten.no/Advokat-promillekjøring-straff.html «Som et utgangspunkt kan man si at du får bot hvis promillen er mellom 0,2 - 0,5 promille, betinget fengsel hvis promillen er mellom 0,5 og 1,2 og ubetinget fengsel dersom promillen er over 1,2. I tillegg får du en bot som tilsvarer 1,5 ganger din brutto lønn og du mister førreretten i 1 til 2 år.» Det var da voldsomt! Men lenger ned har de skrevet det korrekte: brutto månedslønn! 😇 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.