Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å stanse depresjonen? ( NHD?)

Anbefalte innlegg

Gjest calestia
Skrevet

Depresjonene har ikke vært så langvarige de siste gangene. Ca to uker, rundt der.

men jeg orker dem ikke lenger.

Blir helt slått ut, orker ingenting, ligger for det meste i senga når det er som verst, tenker bare på to ting, dø og å sove.

Får ikke piller ( ad, ms eller hva f..) før jeg skal legges inn, om en stund.

bruker vallergan og stilnoct for å sove, stesolid har jeg fått nå, i tilfelle krise..

Kan jeg be om ECT hvis det går totalt i bånn nå? Kan det forebygge den dypeste dalen? Må jeg legges inn for å få grilla hodet..?

Eller er det helt uaktuelt siden jeg svinger sånn. Eneste rådet jeg har fått ( i dag) er å kjenne etter hva som skjer og om hva som utløser en depresjon.

Må det alltid være en grunn? ( psykisk)

Har ikke kontroll i det hele tatt, virker som det for det meste kommer og går sånn helt uten videre. Men er det mulig det da?

jeg tenker og tenker, kjenner etter og kjenner enda litt etter, skriver og skriver, ser på hva jeg har skrevet før, men jeg finner ingen " nøkkel".

mvh

Skrevet

I din situasjon ville jeg gjort en ting..

og det er to ting.

Ringt legen og bedd om å få SSRI som funker.. og forsøkt å pløye gjennom det som er av anti-depressiva...

hvis det likevel ikke hjelper ville jeg kanskje vurdert å legge meg inn frivillig.

Hvis det var sånn at jeg hadde det for jævlig til å kunne klare det alene.

ECT kan man få. Men det er vel ikke alle som blir bra av det... (?) NHD?

Dessuten må man kobles til strømmen flere ganger før det hjelper, og man kan få hukommelsestap mellom hver gang..

og det er ikke så veldig kuult tror jeg når hodet er kaotisk likevel..

Det hadde i vertfall ikke jeg ønsket..

Gjest calestia
Skrevet

I din situasjon ville jeg gjort en ting..

og det er to ting.

Ringt legen og bedd om å få SSRI som funker.. og forsøkt å pløye gjennom det som er av anti-depressiva...

hvis det likevel ikke hjelper ville jeg kanskje vurdert å legge meg inn frivillig.

Hvis det var sånn at jeg hadde det for jævlig til å kunne klare det alene.

ECT kan man få. Men det er vel ikke alle som blir bra av det... (?) NHD?

Dessuten må man kobles til strømmen flere ganger før det hjelper, og man kan få hukommelsestap mellom hver gang..

og det er ikke så veldig kuult tror jeg når hodet er kaotisk likevel..

Det hadde i vertfall ikke jeg ønsket..

problemet er at jeg ikke får ssri ennå. skal legges inn, men må søkes om et eller annet siden jeg står i folkereg. i en annen kommune..

Eller må jeg legges inn akutt, og så veldig akutt er det ihvertfall ikke ennå..

SSri bruker jo litt tid på å virke også, særlig hvis jeg må prøve forskjellige slag og div komb. med MS..

er bare drittlei disse nedturene.. men tror jeg skal ringe ned til legen i morra, så er han ihvertfall klar over at det går rett vest, han er veldig snill og hjelsom, så kanskje jeg kan få pratet med han litt.. psyken er avgårde igjen..

typisk.. det går tålig bra fortsatt i det minste, prøver å hold meg konsentrert om noe fikleri..

: )

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...