Gå til innhold

NHD -kommer han til å gå lengre ? ("overgrep")

Anbefalte innlegg

Gjest Solar Plexus
Skrevet

Jeg har fått en mann etter meg.

Han er veldig kåt, og tenker bare på sex.

I dag grep han hånden min og holdt den fast slik at den kom borti understellet hans. Selv om jeg strittet i mot, skulle han ha den inn dit.

Jeg sier nei hele veien. Han sier at det er jeg som søker bortover med hånden min.

Så drar han frem utstyret sitt, vil at jeg skal ta på den. Noe jeg nekter plent.

Så går han etter at jeg har sagt til han hundre ganger at han skal gå.

Hva annet kan jeg forvente nå..?

Må jeg bare komme meg vekk før det skjer noe mer?

Er det vanlig at folk går så langt på lyse dagen?

Skrevet

Hei,

Hvem er denne mannen? En person på jobben, en nabo, en du kjenner, eller en fremmed?

Uansett så er det åpenbart at han ikke har lov til å gjøre det han gjør.

Kom deg vekk fra ham.

Med vennlig hilsen

Gjest Solar Plexus
Skrevet

Hei,

Hvem er denne mannen? En person på jobben, en nabo, en du kjenner, eller en fremmed?

Uansett så er det åpenbart at han ikke har lov til å gjøre det han gjør.

Kom deg vekk fra ham.

Med vennlig hilsen

En som studerer ved samme skole som meg.

Han er mange mange år eldre. dobbelt sikkert

Jeg kjenner han ikke annet enn at jeg bor på samme bosted, hybelhus med han.

ingen slektning eller noe

Skrevet

En som studerer ved samme skole som meg.

Han er mange mange år eldre. dobbelt sikkert

Jeg kjenner han ikke annet enn at jeg bor på samme bosted, hybelhus med han.

ingen slektning eller noe

Hei,

Å "dra ut utstyret" sitt foran deg er helt klart ulovlig (blotting). Du kan åpenbart anmelde det, men hvis det ikke er noen vitner, vil saken trolig bli henlagt. Dog kan du kanskje få politiet til å kalle ham inn til avhør.

En person som gjør slikt er farlig, fordi han kan gå lengre. Kan du snakke med andre på hybelhuset?

Hvis ikke, snakk med de som er ansvarlige for hybelhuset og/eller studentsamskipnaden.

IKKE aksepter dette overgrepet. Det er selvsagt ulovlig. Snakk med noen, og fortell det til folk i huset.

Med vennlig hilsen

Gjest calestia
Skrevet

enig med sør.

Kom deg vekk fra han , på en eller annen måte.

Du kan ikke si med sikkerhet hvor langt han kan gå, så ikke ta den sjansen. Du skal ikke ha den bekymringen.

lykke til!

Gjest trampe
Skrevet

Kjære deg, kom deg unna den mannen!!! Ingen som vet om han kommer til å gå videre... Betenkelig at han sier det er du som søker med handen din ned i skrittet hans... Kanskje han prøver å skyve skylden over på deg...??

Nei, kom deg unna han så fort som du bare kan...

Lykke til... Sender mange varme tanker og klemmer om du vil ha...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Denne mannen har allerede bevist at han ikke kjenner de vanlige normer for korrekt oppførsel. Han har tydeligvis ingen impulskontroll.

Jeg vil med stor grad av sikkerhet si at slike menn er potensielt meget farlige.

Jeg råder deg til å unngå enhver kontakt med han.

Skrevet

Denne mannen har allerede bevist at han ikke kjenner de vanlige normer for korrekt oppførsel. Han har tydeligvis ingen impulskontroll.

Jeg vil med stor grad av sikkerhet si at slike menn er potensielt meget farlige.

I påsken ble jeg utsatt for et seksuelt overgrep (ikke voldtekt, heldigvis!) av en som oppsøkte meg ubedt. Jeg kjenner ham bare såvidt litt, har bare møtt ham en gang før for et par år siden og etter det kuttet jeg kontakten, fordi han oppførte seg så merkelig at jeg ikke ville ha noe mer med ham å gjøre. Har ikke hørt mer fra ham siden. Før nå.

Han bor i Rogaland og var visstnok på vei til Oslo, da han "plutselig hadde funnet ut" at han ville besøke meg (jeg bor i Asker). Kan vel ikke si at jeg tror særlig på den forklaringen der, men... Jeg slapp ham noe motvillig inn, dessverre.

Det gikk ikke lange tiden før han begynte og skulle kline med meg, og førte hånden sin ned i min truse. Til tross for at jeg sa nei flere ganger, sa at jeg ikke ville og at jeg forsøkte å vri meg unna flere ganger, fortsatte han. Han trakk min t-skjorte opp, jeg trakk den ned, han trakk den opp igjen osv. I og med at jeg ikke kjenner vedkommende så godt, forholdt jeg meg så rolig jeg kunne. Jeg ante jo ikke om han kunne bli voldelig, det hadde jeg ihvertfall ikke noe ønske om å oppleve.

Fikk ham omsider ut av huset og var helt skjelven i lang tid etterpå. Begynte å gråte også. Fikk heldigvis fort kontakt med venner på mail og telefon, og fikk snakket om dette.

Jeg tror ikke det er noen vits i å anmelde ham, det blir vel bare ord mot ord og kommer antakelig til å koste meg mer psykisk, enn jeg kan regne med å få ut av det. Samtidig orker jeg ikke tanken på å oppleve dette en gang til.

Så hva gjør jeg neste gang han står utenfor døra eller trenger seg inn hos meg?

Du nevnte impulskontroll. Han drittsekken her har nok dårlig med det. At han har gjeld fra jappetida og div. spill i tillegg til dette som skjedde, kan vel tyde på det?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I påsken ble jeg utsatt for et seksuelt overgrep (ikke voldtekt, heldigvis!) av en som oppsøkte meg ubedt. Jeg kjenner ham bare såvidt litt, har bare møtt ham en gang før for et par år siden og etter det kuttet jeg kontakten, fordi han oppførte seg så merkelig at jeg ikke ville ha noe mer med ham å gjøre. Har ikke hørt mer fra ham siden. Før nå.

Han bor i Rogaland og var visstnok på vei til Oslo, da han "plutselig hadde funnet ut" at han ville besøke meg (jeg bor i Asker). Kan vel ikke si at jeg tror særlig på den forklaringen der, men... Jeg slapp ham noe motvillig inn, dessverre.

Det gikk ikke lange tiden før han begynte og skulle kline med meg, og førte hånden sin ned i min truse. Til tross for at jeg sa nei flere ganger, sa at jeg ikke ville og at jeg forsøkte å vri meg unna flere ganger, fortsatte han. Han trakk min t-skjorte opp, jeg trakk den ned, han trakk den opp igjen osv. I og med at jeg ikke kjenner vedkommende så godt, forholdt jeg meg så rolig jeg kunne. Jeg ante jo ikke om han kunne bli voldelig, det hadde jeg ihvertfall ikke noe ønske om å oppleve.

Fikk ham omsider ut av huset og var helt skjelven i lang tid etterpå. Begynte å gråte også. Fikk heldigvis fort kontakt med venner på mail og telefon, og fikk snakket om dette.

Jeg tror ikke det er noen vits i å anmelde ham, det blir vel bare ord mot ord og kommer antakelig til å koste meg mer psykisk, enn jeg kan regne med å få ut av det. Samtidig orker jeg ikke tanken på å oppleve dette en gang til.

Så hva gjør jeg neste gang han står utenfor døra eller trenger seg inn hos meg?

Du nevnte impulskontroll. Han drittsekken her har nok dårlig med det. At han har gjeld fra jappetida og div. spill i tillegg til dette som skjedde, kan vel tyde på det?

Neste gang, om det skulle bli en slik, må du med alle midler unngå å slippe han inn.

Skulle han likevel greie å trenge seg inn, må du enten via telefon (mobil på wc/bad) eller ved selv å stikke av, kontakte politiet.

Selv om slik politikontakt ikke alltid fører til påtale og straff, har det vist vedkommende at du har klare grenser, og at du er villig til å bruke alle midler for å forsvare dem. Det eneste slike personer forstår er makt.

Gjest (ikke undertegnet)
Skrevet

Jeg trodde alle menn var slik, det er slik jeg opplever dem.

Skrevet

Nå er jeg ingen fagperson; menjeg vil komme med mine tanker her jeg og.

Ut fra hva du beskriver, vil jeg anta at du har å gjøre med et menneske som lager seg sin egen virkelighet; som skaper sin egen virkelighet i sitt eget hode; og som ikke evner å registrere hva som er de reelle hendelsene.

Som andre her da har sagt - ta de forholdsregler du kan for å beskytte deg mot dette mennesket. Det er et stort potensiale for at farlige situasjoner kan oppstå - spesielt om dette mennesket oppfatter deg som "svakt".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...