Fru2020 Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 Jeg driver og forbereder en bucket list for oktober. Hva synes du er en must to do på høsten? Har du tips til en god høstfilm som kan strømmes i Norge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 *plukke plommer *plukke sopp *tenne stearinlys om kvelden *gå tur og se på høstfargene *lage og spise fårikål 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4203660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 1. Fjell , høstfarger . En nødvendighet. 2. Fårikål. 3. Peiskos på hytta. 4. Stearinlys. 5. Pusle med å lage album på kveldstid. 6. Viltaften på et høyfjellshotell der vi holder til. Kommer til å bli en tradisjon. Jeg ser nesten aldri filmer, så kan ikke foreslå noe dessverre. Jeg foretrekker bøker. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4203673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 (endret) Det er tiden for å være mer sosial. Folk trekker jo inn og det er stille i gatene etter 21 nå.. Kjipt. Savner musikken, folk som snakker og ler, og trafikk til minst 01 på nettene. Men jeg venner meg til det, men avhengig av å være med folk nå. Invitere og selv gå på middag, ut å spise, eller bare dra på småbesøk. Snakker ofte og lenge i telefonen! Og så er det absolutt tid for bøker. Skal lese den siste av Vigdis Hjort. Tenker å lese flere bøker av norske forfattere. Ellers lager jeg modeller av minihuset og maler litt. Finner nye oppskrifter på matretter også. Endret 7. september 2023 av Kashmir 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4203681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 Must do for meg er: - Turer. Turer, turer, turer. Når det er 16 grader, opphold og høstvind, da har jeg lyst til å bo ute. Det er lite som gir meg mer glede og energi enn å være ute og se på høstfargene, kjenne den friske høstluften og vinden som blåser gjennom håret. Ellers pleier jeg alltid å sette meg ned med god konfekt/sjokolade og vin og se "Chocolat", den perfekte høstfilm/feelgod-film for meg. Av mat: Fårikål og vilt. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4203688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 Vhanja skrev (Akkurat nå): Must do for meg er: - Turer. Turer, turer, turer. Når det er 16 grader, opphold og høstvind, da har jeg lyst til å bo ute. Det er lite som gir meg mer glede og energi enn å være ute og se på høstfargene, kjenne den friske høstluften og vinden som blåser gjennom håret. Ellers pleier jeg alltid å sette meg ned med god konfekt/sjokolade og vin og se "Chocolat", den perfekte høstfilm/feelgod-film for meg. Av mat: Fårikål og vilt. Jeg var liksom med deg ut på tur her, og så kom jeg til at du satte deg ned med vin og sjokolade og så på.. Og da tenkte jeg "så koselig å ta med vin og konfekt på tur", men du så ikke på noe i naturen, men... film 😀 Men nå ga du meg ihvertfall en idé. Jeg skal be med meg et par venninner på tur og ta med vin og konfekt. Tror de vil sette pris på det 😀 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4203689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 Kashmir skrev (3 minutter siden): Jeg var liksom med deg ut på tur her, og så kom jeg til at du satte deg ned med vin og sjokolade og så på.. Og da tenkte jeg "så koselig å ta med vin og konfekt på tur", men du så ikke på noe i naturen, men... film 😀 Men nå ga du meg ihvertfall en idé. Jeg skal be med meg et par venninner på tur og ta med vin og konfekt. Tror de vil sette pris på det 😀 Ja, tur og film var to forskjellige ting på listen. 😅 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4203694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 (endret) Fru2020 skrev (2 timer siden): Hva synes du er en must to do på høsten? Har du tips til en god høstfilm som kan strømmes i Norge? Things to do: Høste fra naturen og lagre for kommende måneder. Nå plukker jeg mye sopp som skal bli soppsoya når jeg har nok soppkraft. Jeg fryser også mye sopp, og sylter en del. Syltet sopp på glass og soppsoya er fine julegaver til venninner og kollegaer. Sylte og safte frukt og bær - digger å finne saft, most og syltetøy i fryseren. Invitere til vennemiddager med klassiske høstretter på menyen. Fårikål, boeuf en daube og lignende gryter er heldigvis blitt en årlig tradisjon. Få oversikt over høstens konsert- og teaterprogram, og booke billetter. Fint å ha ting å glede seg til. Reise på den årlige venninneturen til varmere strøk. Deiligste langhelgen jeg vet om Rydde vekk sommeren, male diverse kasser på verandaen slik at de er freshe neste vår, sette bort potter som kun brukes om sommeren. Har bygd noen nye kasser på verandaen, og disse er nylig grunnet og trenger to lag maling før snøen kommer. Stenge hytta for vinteren med alt det dette innebærer. Forberede huset for vinteren, erstatte/ ordne ting som må være på plass. Pakke ned sommerklær- og utstyr for oppbevaring i kjelleren, og plukke fra vinterhabitten. Begynne å tenke på julegaver og kjøpe egnede ting jeg kommer over for å slippe stress i desember. Anbefalte filmer serier/ filmer: Disney: The Bear (en sann perle!), Bohemian Rapsody, Viaplay: Besatt (norsk serie), Der krepsene synger. HBO: Fortitude, og om du ikke har sett dem - Succesion og The Handsmaid's Tale. Netflix: Storm (norsk, sterk film fra i fjor), Venner til evig tid (kos dameserie), Og om du ikke har sett dem - The Bridgerton, After Life, Post Mortem. Når julen nærmer seg - Hjem til jul NRK: Pørni, Carmen Curlers, Normal People, Hendelser ved vann, Den som dreper. Alle hater Johan (nydelig feelgoodfilm fra bøgda, husker ikke men tror det var Viaplay) Endret 7. september 2023 av Kayia 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4203739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 7. september 2023 Forfatter Del Skrevet 7. september 2023 påskelilje skrev (4 timer siden): *plukke plommer *plukke sopp *tenne stearinlys om kvelden *gå tur og se på høstfargene *lage og spise fårikål Takk for tips. Har enda ikke spist verken høstens plommer eller kantareller. Tror jeg må få gjort det i helgen. Nicklusheletida skrev (3 timer siden): 1. Fjell , høstfarger . En nødvendighet. 2. Fårikål. 3. Peiskos på hytta. 4. Stearinlys. 5. Pusle med å lage album på kveldstid. 6. Viltaften på et høyfjellshotell der vi holder til. Kommer til å bli en tradisjon. Jeg ser nesten aldri filmer, så kan ikke foreslå noe dessverre. Jeg foretrekker bøker. Takk for tips. Vilt hadde vært godt. Det er utrolig lenge siden. Kanskje ryper. Tror jeg må få til en tur til hytta på fjellet i høst. Kashmir skrev (3 timer siden): Det er tiden for å være mer sosial. Folk trekker jo inn og det er stille i gatene etter 21 nå.. Kjipt. Savner musikken, folk som snakker og ler, og trafikk til minst 01 på nettene. Men jeg venner meg til det, men avhengig av å være med folk nå. Invitere og selv gå på middag, ut å spise, eller bare dra på småbesøk. Snakker ofte og lenge i telefonen! Og så er det absolutt tid for bøker. Skal lese den siste av Vigdis Hjort. Tenker å lese flere bøker av norske forfattere. Ellers lager jeg modeller av minihuset og maler litt. Finner nye oppskrifter på matretter også. Takk for tips.Det er gøy med norske forfattere. Jeg har ikke lest Vigdis Hjort men har tenkt at det burde jeg. Vhanja skrev (3 timer siden): Must do for meg er: - Turer. Turer, turer, turer. Når det er 16 grader, opphold og høstvind, da har jeg lyst til å bo ute. Det er lite som gir meg mer glede og energi enn å være ute og se på høstfargene, kjenne den friske høstluften og vinden som blåser gjennom håret. Ellers pleier jeg alltid å sette meg ned med god konfekt/sjokolade og vin og se "Chocolat", den perfekte høstfilm/feelgod-film for meg. Av mat: Fårikål og vilt. Takk for tips. Chocolat som høstfilm? Jeg har ikke sett den siden den kom ut så jeg husker ikke helt alt, men jeg husker jeg likte den. Kayia skrev (2 timer siden): Things to do: Høste fra naturen og lagre for kommende måneder. Nå plukker jeg mye sopp som skal bli soppsoya når jeg har nok soppkraft. Jeg fryser også mye sopp, og sylter en del. Syltet sopp på glass og soppsoya er fine julegaver til venninner og kollegaer. Sylte og safte frukt og bær - digger å finne saft, most og syltetøy i fryseren. Invitere til vennemiddager med klassiske høstretter på menyen. Fårikål, boeuf en daube og lignende gryter er heldigvis blitt en årlig tradisjon. Få oversikt over høstens konsert- og teaterprogram, og booke billetter. Fint å ha ting å glede seg til. Reise på den årlige venninneturen til varmere strøk. Deiligste langhelgen jeg vet om Rydde vekk sommeren, male diverse kasser på verandaen slik at de er freshe neste vår, sette bort potter som kun brukes om sommeren. Har bygd noen nye kasser på verandaen, og disse er nylig grunnet og trenger to lag maling før snøen kommer. Stenge hytta for vinteren med alt det dette innebærer. Forberede huset for vinteren, erstatte/ ordne ting som må være på plass. Pakke ned sommerklær- og utstyr for oppbevaring i kjelleren, og plukke fra vinterhabitten. Begynne å tenke på julegaver og kjøpe egnede ting jeg kommer over for å slippe stress i desember. Anbefalte filmer serier/ filmer: Disney: The Bear (en sann perle!), Bohemian Rapsody, Viaplay: Besatt (norsk serie), Der krepsene synger. HBO: Fortitude, og om du ikke har sett dem - Succesion og The Handsmaid's Tale. Netflix: Storm (norsk, sterk film fra i fjor), Venner til evig tid (kos dameserie), Og om du ikke har sett dem - The Bridgerton, After Life, Post Mortem. Når julen nærmer seg - Hjem til jul NRK: Pørni, Carmen Curlers, Normal People, Hendelser ved vann, Den som dreper. Alle hater Johan (nydelig feelgoodfilm fra bøgda, husker ikke men tror det var Viaplay) Takk for en utfyllende liste. Jeg tar med meg mye. Soppsoya hørtes jo helt fantastisk ut. Jeg har sett mange av film og serietipsene dine, men skal definitivt sjekke ut dem jeg ikke har sett. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4203809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 Etter flere måneder med regn og kjipt vær på Østlandet gleder jeg meg til sol og varme i Syden. Til å sitte på utecafe og til å være sosial. Jeg takker ja til alle koselige sammenkomster 😀 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4203864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 Mye av det jeg typisk gjør om høsten er allerede nevnt av andre, men ikke dette: Sette blomsterløk! Jeg bruker alltid å kjøpe noen flere blomsterløk om høsten, selv om det er mange fra før i hagen. Ettersom det er mye rådyr her, skal jeg sette påskeliljer, for de får stå. Jeg synes det er veldig stas med rådyr i hagen, og det gjør ingen ting at de spiser av busker osv, men greit om løkblomstene får stå. I fjor plantet jeg et par hundre krokus i plena rundt et tre, fordi jeg synes det er så fint med et "teppe" av blomster når våren kommer. Men det viste seg at det kun er gule krokus rådyrene ikke vil ha - de lille og hvite gnafset de gladelig i seg 😆 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4204019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 8. september 2023 Forfatter Del Skrevet 8. september 2023 morsan skrev (26 minutter siden): Mye av det jeg typisk gjør om høsten er allerede nevnt av andre, men ikke dette: Sette blomsterløk! Jeg bruker alltid å kjøpe noen flere blomsterløk om høsten, selv om det er mange fra før i hagen. Ettersom det er mye rådyr her, skal jeg sette påskeliljer, for de får stå. Jeg synes det er veldig stas med rådyr i hagen, og det gjør ingen ting at de spiser av busker osv, men greit om løkblomstene får stå. I fjor plantet jeg et par hundre krokus i plena rundt et tre, fordi jeg synes det er så fint med et "teppe" av blomster når våren kommer. Men det viste seg at det kun er gule krokus rådyrene ikke vil ha - de lille og hvite gnafset de gladelig i seg 😆 Jeg har ikke hage som er min, men jeg har en stor terrasse med mange potter. Kanskje jeg skal sette noen løk der. Har aldri gjort det før. Vi har også rådyr som går i hagen som ligger foran husene her. Veldig koselig. Det er ingen blomster eller busker i hagen siden det er kommunens så de bare bruker området til å vandre gjennom, men veldig hyggelig. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4204028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 overnattingsturer i marka med morgener der jeg drikker kaffe laget på primus mens jeg nyter roen, utsikten og høstfargene (lengter etter å bli frisk nok til å dra ut) ❤️ lage bål skogsturer med matpakke og kaffe på termos Fårikål strikke/hekleprosjekt ligge under pledd i sofaen med te/kakao binge serier lese bøker tenne lys 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4204038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 8. september 2023 Forfatter Del Skrevet 8. september 2023 Martine skrev (4 timer siden): overnattingsturer i marka med morgener der jeg drikker kaffe laget på primus mens jeg nyter roen, utsikten og høstfargene (lengter etter å bli frisk nok til å dra ut) ❤️ lage bål skogsturer med matpakke og kaffe på termos Fårikål strikke/hekleprosjekt ligge under pledd i sofaen med te/kakao binge serier lese bøker tenne lys Beundrer deg som er friluftsmenneske. Det skremmer meg så jeg holder avstand, men er hemmelig misunnelig på dem som får det til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4204099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 8. september 2023 Forfatter Del Skrevet 8. september 2023 Her er den foreløpige listen. Den utformes som en bingo med fire ganger fire ruter. Og så masse dekorering med flotte høstklistermerket. Gleder meg til å lage listen og til å prøve å nå flest mulig. Høstfilm Eplekake Fårikål Høstsuppe Ta bildet av høstblader Hyttetur Lag en gresskarlykt Halloweenfilm Pumpkin spice latte Gå en tur i skogen Mobilfri kveld Rydde vekk sommerblomster Hekle ferdig kluter Plante høstløk Lytte til en lydbok Gå tur i regn 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4204100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Fru2020 skrev (14 timer siden): Beundrer deg som er friluftsmenneske. Det skremmer meg så jeg holder avstand, men er hemmelig misunnelig på dem som får det til. Hva er det som skremmer ved tanken på friluftsliv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4204189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 9. september 2023 Forfatter Del Skrevet 9. september 2023 morsan skrev (4 timer siden): Hva er det som skremmer ved tanken på friluftsliv? Jeg er redd for å gå meg vill, redd for å ikke ha riktig klær, redd for at turen blir for tøff fysisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4204280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 (endret) Fru2020 skrev (41 minutter siden): Jeg er redd for å gå meg vill, redd for å ikke ha riktig klær, redd for at turen blir for tøff fysisk. Det finnes mange steder som er tilrettelagt for telt/hengekøye og med mulighet for parkering og toalett rett i nærheten. Hva med å starte med noe slikt? Da kan du når som helst pakke sammen og dra hjem igjen hvis det blir for tøft. Jeg gjorde noe lignende første gangen. Jeg hadde lenge drømt om å sove ute, men jeg hadde null erfaring eller riktig utstyr. En varm sommerdag bare bestemte jeg meg for å dra. Jeg pakket sykkelveskene med matpakke, hengekøye, ullklær og et ullpledd og syklet av gårde. Jeg visste på forhånd om et sted som bare lå 20 min hjemmefra, så jeg visste at jeg bare kunne dra hjem igjen når som helst. Jeg frøs hele natten, naturlig nok i og med at jeg verken hadde sovepose eller liggeunderlag, men det var ikke så farlig sliden jeg kunne dra når som helst. Jeg ble likevel hele natten. Den soloppgangen jeg fikk se neste morgen glemmer jeg aldri ❤️ Hvis du har lyst så prøv først med en lavterskeltur i nærområdet ditt. Du finner masse tips og råd på nettet om både utstyr og klær 🙂 Endret 9. september 2023 av Martine 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4204296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 9. september 2023 Forfatter Del Skrevet 9. september 2023 Martine skrev (6 minutter siden): Det finnes mange steder som er tilrettelagt for telt/hengekøye og med mulighet for parkering og toalett rett i nærheten. Hva med å starte med noe slikt? Da kan du når som helst pakke sammen og dra hjem igjen hvis det blir for tøft. Jeg gjorde noe lignende første gangen. Jeg hadde lenge drømt om å sove ute, men jeg hadde null erfaring eller riktig utstyr. En varm sommerdag bare bestemte jeg meg for å dra. Jeg pakket sykkelveskene med matpakke, hengekøye, ullklær og et ullpledd og syklet av gårde. Jeg visste på forhånd om et sted som bare lå 20 min hjemmefra, så jeg visste at jeg bare kunne dra hjem igjen når som helst. Jeg frøs hele natten, naturlig nok i og med at jeg verken hadde sovepose eller liggeunderlag, men det var ikke så farlig sliden jeg kunne dra når som helst. Jeg ble likevel hele natten. Den soloppgangen jeg fikk se neste morgen glemmer jeg aldri ❤️ Hvis du har lyst så prøv først med en lavterskeltur i nærområdet ditt. Du finner masse tips og råd på nettet om både utstyr og klær 🙂 Det finnes sikkert slike lavterskelturer i området her også. Jeg har ikke noe som helst utstyr. Jeg er også for stor for en vanlig sovepose. Mulig det finnes plus size soveposer, det vet jeg ikke. Men sist jeg lå i en sovepose så ble det tydelig at jeg var blitt for stor og det er tjue år siden. Jeg stresser med ordet friluftsliv. Føler at det må innebære skog og fjell. Men så var det en som påpekte at alle turene mine langs fjorden og på strendene også er friluftsliv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4204302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Fru2020 skrev (3 minutter siden): Det finnes sikkert slike lavterskelturer i området her også. Jeg har ikke noe som helst utstyr. Jeg er også for stor for en vanlig sovepose. Mulig det finnes plus size soveposer, det vet jeg ikke. Men sist jeg lå i en sovepose så ble det tydelig at jeg var blitt for stor og det er tjue år siden. Jeg stresser med ordet friluftsliv. Føler at det må innebære skog og fjell. Men så var det en som påpekte at alle turene mine langs fjorden og på strendene også er friluftsliv. Du trenger jo ikke starte med overnatting. Hva med å pakke lunsj og drikke, gå så langt som du er komfortabel med, kos deg med lunsj i nydelige omgivelser og så går du hjem igjen. Så kan du utvide til at du etterhvert, hvis du vil, tar med deg utstyr til å varme mat ute. Deretter til å lage/tilberede den osv. Gradvis øk hvor langt du går, hvor lenge du er der og hva du gjør. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474980-autumn-bucket-list/#findComment-4204305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.