Kashmir- Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Gjest 7b241...9bf skrev (1 minutt siden): Ja, så brutalt er det bare kanskje. Anonymkode: 7b241...9bf Ja. Jeg håper ikke at jeg virker kynisk. Men ja. In the end. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bfc6e...b51 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Dette er ikke annet enn manipulativt ovenfor omgivelsene og en måte å tvinge fram hjelp på. Disse personene vil sjeldent ta livet sitt på ekte uansett. Anonymkode: bfc6e...b51 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 22b74...a37 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Gjest 7b241...9bf skrev (13 minutter siden): Leit å høre om venninnen din. Jeg kan se for meg det var vanskelig å skulle nekte stille opp for henne første gangene. Anonymkode: 7b241...9bf Det var det. De første nettene lå jeg våken men jeg klarte å stå på mitt. Hun lever i beste velgående, men jeg har skjønt at det er andre som ringer på henne når hun står på broen. Sist var det en stakkars russegjeng... Anonymkode: 22b74...a37 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 (endret) Gjest 22b74...a37 skrev (19 minutter siden): Det var det. De første nettene lå jeg våken men jeg klarte å stå på mitt. Hun lever i beste velgående, men jeg har skjønt at det er andre som ringer på henne når hun står på broen. Sist var det en stakkars russegjeng... Anonymkode: 22b74...a37 Burde egentlig blitt bøtelagt for slik oppførsel, i alle fall hvis det er stadig gjentakende. De truer jo og gjør folk skremte og redde uten grunn. Setter støkk i folk og setter livene til folk på vent mens dette skuespillet pågår. Og de får AMK til å bruke unødige ressurser på unødige uttrykkinger. Koster samfunnet enorme summer. Er man reelt suicidal og ønsker hjelp, oppsøker man helsehjelp på en sivilisert måte tenker jeg, og bruker ord. Ikke handlinger som går utover uskyldige "sivile". Endret 20. september 2023 av Solfryd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 36b4d...f40 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 jeg blir rystet av svarene i tråden her.. Svarende er kalde og grusomt.. Jeg fulgte en jente som slet psykisk og hadde blogg. Hun skrev at hun måtte bort fra denne verden. Hun endte opp ta livet sitt. I dag angrer jeg så fælt for at jeg ikke ringte politiet Etter dette ringer jeg alltid politiet hvis noen venner sier de vil ta livet sitt. Har for eksempel en venn som i perioder har truet å hoppe ned fra bruer. når hun har ringt meg og truet om dette har jeg ringt politiet Jeg sliter selv psykisk. har borderline personlighetsforstyrelse. Har mange selvmordsforsøk bak meg. Og kanskje noen av forsøkene er hva folk latterligjør og mener ikke er ekte selvmordsforsøk. har ofte tatt overdose tabletter og etterpå ringt sykebilen. Det handler om stor smerte. At man ikke klarer takle livet. Å true med selvmord er som å be om hjelp, at man sier til de runndt seg at vær så snill å se min smerte, vær så snill å vis meg at dere bryr dere om meg, hvis man ikke får hjelp så kanskje man ender opp med selvmord Viste dere at mange av de med borderline, de som tar mange selvmordsforsøk tilslutt ender opp døde? At de tilslutt dør selv om det egentlig ikke var meningen? De dør pågrunnav sånne holdninhger flere har vist i denne tråden. sånne holdninger er farlige. Anonymkode: 36b4d...f40 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 36b4d...f40 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 selvfølgelig må man ringe politiet hvis noen truer med selvmord. glemte skrive det ista Anonymkode: 36b4d...f40 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 36b4d...f40 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 viste dere at de med borderline, de som tar mange selvmordsforsøk tilslutt ender opp døde? At de tilslutt dør selv om det egentlig ikke var meningen? åtte til ti prisent av de med borderline ender opp død enten ved selvmord eller ved et uhell. at de tar tabletter og egentlig ikke vil dø men da er det forsent Anonymkode: 36b4d...f40 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 36b4d...f40 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 viste dere at mange av de med borderline, de som tar mange selvmordsforsøk tilslutt ender opp døde? At de tilslutt dør selv om det egentlig ikke var meningen? åtte til ti prisent av de med borderline ender opp død enten ved selvmord eller ved et uhell. at de tar tabletter og egentlig ikke vil dø men da er det forsent Anonymkode: 36b4d...f40 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bfc6e...b51 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Gjest 36b4d...f40 skrev (6 minutter siden): selvfølgelig må man ringe politiet hvis noen truer med selvmord. glemte skrive det ista Anonymkode: 36b4d...f40 Men du tenker ikke på at å gjøre det vil bare føre til at oppførselen belønnes og at de bare vil fortsette og fortsette? Du kan kanskje takle slike bilder, men hva om disse personene sender bilder eller sms til noen som selv sliter eller får det svært dårlig etter å ha blitt utsatt for slik truing? Har du tenkt over hva "ofrene" føler når de får sånne sms/bilder? Kanskje de blir til og med selv trigget til selvmord? Anonymkode: bfc6e...b51 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Gjest bfc6e...b51 skrev (5 minutter siden): Men du tenker ikke på at å gjøre det vil bare føre til at oppførselen belønnes og at de bare vil fortsette og fortsette? Du kan kanskje takle slike bilder, men hva om disse personene sender bilder eller sms til noen som selv sliter eller får det svært dårlig etter å ha blitt utsatt for slik truing? Har du tenkt over hva "ofrene" føler når de får sånne sms/bilder? Kanskje de blir til og med selv trigget til selvmord? Anonymkode: bfc6e...b51 Veldig enig med deg, men det går ikke an å trykke liker på innlegget ditt. Min kommentar var ment for de som står og henger ved broer og utsetter andre for traumatisk stress ved å komme utfor sånt. Synes synd på de unge russene som kom midt oppi dramatikken, derav min kommentar. Jeg mener fortsatt at man skal bruke ord og si ifra til helsevesenet og ikke tilfeldige personer. Jeg synes også at venner og familie bør skånes for aktiv suicidal adferd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Gjest 36b4d...f40 skrev (19 minutter siden): jeg blir rystet av svarene i tråden her.. Svarende er kalde og grusomt.. Jeg fulgte en jente som slet psykisk og hadde blogg. Hun skrev at hun måtte bort fra denne verden. Hun endte opp ta livet sitt. I dag angrer jeg så fælt for at jeg ikke ringte politiet Etter dette ringer jeg alltid politiet hvis noen venner sier de vil ta livet sitt. Har for eksempel en venn som i perioder har truet å hoppe ned fra bruer. når hun har ringt meg og truet om dette har jeg ringt politiet Jeg sliter selv psykisk. har borderline personlighetsforstyrelse. Har mange selvmordsforsøk bak meg. Og kanskje noen av forsøkene er hva folk latterligjør og mener ikke er ekte selvmordsforsøk. har ofte tatt overdose tabletter og etterpå ringt sykebilen. Det handler om stor smerte. At man ikke klarer takle livet. Å true med selvmord er som å be om hjelp, at man sier til de runndt seg at vær så snill å se min smerte, vær så snill å vis meg at dere bryr dere om meg, hvis man ikke får hjelp så kanskje man ender opp med selvmord Viste dere at mange av de med borderline, de som tar mange selvmordsforsøk tilslutt ender opp døde? At de tilslutt dør selv om det egentlig ikke var meningen? De dør pågrunnav sånne holdninhger flere har vist i denne tråden. sånne holdninger er farlige. Anonymkode: 36b4d...f40 Det er en viss forskjell på å ringe en venn og på det å legge ut bilder av piller e.l på nett. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 emilie321 skrev (Akkurat nå): Det er en viss forskjell på å ringe en venn og på det å legge ut bilder av piller e.l på nett. Men hvorfor ringe en venn? Hvorfor ikke ringe direkte til fastlegen eller legevakt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Solfryd skrev (Akkurat nå): Men hvorfor ringe en venn? Hvorfor ikke ringe direkte til fastlegen eller legevakt? Kan være enig i det, men nå svarte jeg den over på det vedkommende skrev. Hvis en jeg kjenner ringer meg med akutte selvmordstanker og har tenkt til å gjennomføre, så vil jeg nok kontakte helsevesenet. Det vil jeg ikke gjøre hvis det legges ut på nett 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 22b74...a37 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Solfryd skrev (47 minutter siden): Burde egentlig blitt bøtelagt for slik oppførsel, i alle fall hvis det er stadig gjentakende. De truer jo og gjør folk skremte og redde uten grunn. Setter støkk i folk og setter livene til folk på vent mens dette skuespillet pågår. Og de får AMK til å bruke unødige ressurser på unødige uttrykkinger. Koster samfunnet enorme summer. Er man reelt suicidal og ønsker hjelp, oppsøker man helsehjelp på en sivilisert måte tenker jeg, og bruker ord. Ikke handlinger som går utover uskyldige "sivile". Helt enig. Kan tenkte meg de stakkars ungdommene som var ute for å ha det gøy fikk en skikkelig støkk da de måtte ringe ambulanse på henne. De kan jo ikke vite m hun faktisk planlegger å hoppe (hun har aldri gjort det, hun bare står der til noen kommer og tar henne med). Anonymkode: 22b74...a37 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hattifnattus Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 (endret) Gjest 36b4d...f40 skrev (46 minutter siden): jeg blir rystet av svarene i tråden her.. Svarende er kalde og grusomt.. Jeg fulgte en jente som slet psykisk og hadde blogg. Hun skrev at hun måtte bort fra denne verden. Hun endte opp ta livet sitt. I dag angrer jeg så fælt for at jeg ikke ringte politiet Etter dette ringer jeg alltid politiet hvis noen venner sier de vil ta livet sitt. Har for eksempel en venn som i perioder har truet å hoppe ned fra bruer. når hun har ringt meg og truet om dette har jeg ringt politiet Jeg sliter selv psykisk. har borderline personlighetsforstyrelse. Har mange selvmordsforsøk bak meg. Og kanskje noen av forsøkene er hva folk latterligjør og mener ikke er ekte selvmordsforsøk. har ofte tatt overdose tabletter og etterpå ringt sykebilen. Det handler om stor smerte. At man ikke klarer takle livet. Å true med selvmord er som å be om hjelp, at man sier til de runndt seg at vær så snill å se min smerte, vær så snill å vis meg at dere bryr dere om meg, hvis man ikke får hjelp så kanskje man ender opp med selvmord Viste dere at mange av de med borderline, de som tar mange selvmordsforsøk tilslutt ender opp døde? At de tilslutt dør selv om det egentlig ikke var meningen? De dør pågrunnav sånne holdninhger flere har vist i denne tråden. sånne holdninger er farlige. Anonymkode: 36b4d...f40 Jeg har borderline selv og jeg er en av de som mener at man ikke alltid kan slippe alt man har i hendene for å hjelpe. For meg så kommer det helt an på vedkommende: Er det repeterende oppførsel at de stiller seg på bruer ved vann og over veier, svelger piller eller andre ting som folk lett kan redde dem fra om de varsler i tide så hjelper jeg første og kanskje andre gang, men jeg vil etterhvert begynne å distansere meg og ikke åpne eller svare på meldingene mer. Det er ikke min oppgave å til enhver tid passe på mennesker som poster om suicid på sosiale medier. Det tåler ikke psyken min. Jeg håper du får hjelp for personlighetsforstyrrelsen din, og lærer deg et annet språk enn å true med selvmord for å oppnå den hjelpen og omsorgen du ønsker. Det er ingen andre enn deg selv som kan ta styringen over det. Endret 20. september 2023 av hattifnattus 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bfc6e...b51 Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Å legge ansvaret for ens eget liv over på andre uskyldige som kanskje selv sliter og blir trigget er bare stygt gjort. Har ingen andre ord enn stygt og manipulativt. Anonymkode: bfc6e...b51 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 Jeg har stor sympati med, og forståelse for, at de som gjør slik har det svært vondt og jeg håper at de får den hjelpen de trenger. Jeg har lite sympati med, og forståelse for, den måten å gjøre ting på. Man utsetter andre for frykt og bekymring, det er manipulativt og skikkelig dårlig. Det å ta overdose og "ringe en venn" synes jeg er helt forferdelig egoistisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 Gjest 36b4d...f40 skrev (10 timer siden): jeg blir rystet av svarene i tråden her.. Svarende er kalde og grusomt.. Jeg fulgte en jente som slet psykisk og hadde blogg. Hun skrev at hun måtte bort fra denne verden. Hun endte opp ta livet sitt. I dag angrer jeg så fælt for at jeg ikke ringte politiet Etter dette ringer jeg alltid politiet hvis noen venner sier de vil ta livet sitt. Har for eksempel en venn som i perioder har truet å hoppe ned fra bruer. når hun har ringt meg og truet om dette har jeg ringt politiet Jeg sliter selv psykisk. har borderline personlighetsforstyrelse. Har mange selvmordsforsøk bak meg. Og kanskje noen av forsøkene er hva folk latterligjør og mener ikke er ekte selvmordsforsøk. har ofte tatt overdose tabletter og etterpå ringt sykebilen. Det handler om stor smerte. At man ikke klarer takle livet. Å true med selvmord er som å be om hjelp, at man sier til de runndt seg at vær så snill å se min smerte, vær så snill å vis meg at dere bryr dere om meg, hvis man ikke får hjelp så kanskje man ender opp med selvmord Viste dere at mange av de med borderline, de som tar mange selvmordsforsøk tilslutt ender opp døde? At de tilslutt dør selv om det egentlig ikke var meningen? De dør pågrunnav sånne holdninhger flere har vist i denne tråden. sånne holdninger er farlige. Anonymkode: 36b4d...f40 Jeg kan forstå at du syns svar virker kalde her. Men det er det at mennesker som sliter så hardt psykisk ikke klarer å ta hensyn til andre alltid, og det er ikke sånn at vi ikke trenger å bli tatt hensyn til. For det trenger også vi. Jeg opplevde utallige ganger at broren min truet med selvmord. Jeg ringte politiet, jeg snakket med hjelpeapparatet rundt ham. Jeg måtte skrive under på at han måtte bli tvangsinnlagt. Dette skjedde flere ganger over år. De andre i familien trakk seg mer unna, og jeg var så forbannet på dem fordi jeg ble sittende alene med ansvaret, og det var meg han ringte gang på gang. Jeg skjønner familien nå, og har gjort det lenge, for de ble faktisk helt utslitte! Så det gikk på helsa løs. Hver gang de samlet energi og tok mot ham, så skjelte han dem ut, klandret dem og påførte dem skyldfølelse. Ja, han hadde rett i noe, men det var rett og slett terror fra hans side mange ganger. Det smalt tilslutt for meg også, men jeg fortalte ingen det. Jeg flyttet bort for å komme meg vekk, men jeg svarte ham på telefonen. Det var så ekstremt mye manipulering. En gang sa han " du ønsker at jeg dør du" Jeg skal være bruralt ærlig å si at ja, det gjorde jeg et øyeblikk! Jeg sa selvfølgelig ikke det. Sånn var det i årevis. Han satte seg selv i fare flere ganger, ble sendt på sykehus ganske ofte. Var innlagt. Var på rehab. Hadde alle instanser involvert, også politiet som rykket ut med mange biler i flere hendelser. Hvordan tror du det opplevdes for oss rundt egentlig? Jeg har OCD og vil ha kontroll. Jeg var også deprimert i noen år. Og oppi dette måtte jeg ta ansvar for ham. Det var et grusomt slit! Så endte det med at han tok selvmord. Det var et stort sjokk, for selv om han hadde mange forsøk bak seg, så trodde jeg aldri at det ville skje. Eller, nettopp derfor. Vet du hva min første tanke var da jeg kom til meg selv? Den var "nå er jeg fri" Veldig kaldt? Nei, det var bare som å få hundre kilo fra ryggen. Men selvfølgelig, jeg ville mest av alt at han skulle ha blitt bra og overlevd. Jeg var helt ufattelig glad i ham. Vi hadde mye morro også! 🙂 han var også veldig intelligent og også kunnskapsrik, og han var alltid ærlig. Han trøstet meg og var veldig forståelsesfull i bedre perioder når jeg hadde problemer. Så det kunne absolutt gå den veien også! Alt var ikke feil med ham- langt fra. Jeg savner ham helt hinsides veldig ofte, for det var ham jeg kunne si alt til, og vi hadde så utrolig mange givende diskusjoner også. Men ja, han bedrev også det jeg betegner som terror. I mange år. Det var utmattende. Grusomt. For å gi deg min side av det. Jeg syns ikke at jeg er kald i det hele tatt. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 21. september 2023 Del Skrevet 21. september 2023 Gjest 7b241...9bf skrev (13 timer siden): Jeg følger en konto på instagram som for en tid tilbake la ut bilde på story der hun skrev at hun hadde blitt avvist av legevakten samt ett bilde av en samling med tabletter som lå utenfor en dosett. Jeg vurderte om jeg skulle ringe legevakt, men gjorde ikke det likevel ettersom jeg ikke kjenner henne personlig, det var en stund siden hun hadde postet det og at det jo heller ikke var sikkert hun faktisk var så nær å ta overdose som det så ut til. Det skremte meg virkelig og jeg er redd det skal skje igjen. Enten med henne eller andre. Og jeg har tenkt mye på om det var feil av meg å ikke ringe eller ikke? Hva om hun hadde dødd? Burde jeg ha ringt eller ikke? Anonymkode: 7b241...9bf Jeg hadde ikke kontaktet hjelp på vegne av en profil i sosiale medier. Jeg har én gang kontaktet en nær venn. Han betrodde meg hva han hadde i tankene, og nå i ettertid, tror jeg nok at han ikke hadde ventet at jeg kontaktet hjelpeinstanser. Det reddet livet hans da, men senere varslet han ikke noen og brukte en enda mer brutal metode. Jeg har mange ganger forsøkt å klandre meg selv, men konklusjonen blir alltid den samme: Voksne mennesker er selv ansvarlige for egne liv. Vil en virkelig ta livet av seg, kan ingen hindre vedkommende. Nå var ikke dette helt problemstillingen - men jeg hadde ikke handlet på vegne av en profil i sosiale medier. Det ville mer være å legge sten til byrde for meg selv personlig - en vet ikke hva som skjer i den personens virkelige liv, utenfor sosiale medier. Der kan forholdene i realiteten være bedre eller verre enn det man ser gjennom en skjerm. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475203-la-ut-bilde-som-det-s%C3%A5-ut-som-hun-var-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-ta-selvmord-var-det-feil-av-meg-%C3%A5-ikke-ringe/page/2/#findComment-4206933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.