Gå til innhold

Er der noen sjanse for å få komme inn igjen på kvinneguiden når man er permanent utestengt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Åja. Må man ikke ha nytt internett også da? For de ser vel på ip-adressen eller hva det heter? Uansett så er det ikke noe jeg tenker å gjøre. Vil være ærlig.

Anonymkode: bfb39...12a

Jeg vet ikkd det mdd ip adresse. Jeg gar flyttet mye de siste årene, så jeg har nok også byrtet ip adresse... 

Anonymkode: 1591f...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hører ikke noe sted hjemme å utestenge noen på livstid fra et forum. Da skal det i såfall være svært alvorlig, som å komme med trusler eller oute noen. Slike grove ting. 

Å bli utesrengt noen måneder holder i massevis sånn generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Åja. Må man ikke ha nytt internett også da? For de ser vel på ip-adressen eller hva det heter? 

Anonymkode: bfb39...12a

Det er bare lov å lagre ip-adressen, og annen informasjon, en begrenset periode i henhold til GDPR.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1601511-hvor-lenge-er-permanent-utestengelse/

Anonymkode: db1b4...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det hører ikke noe sted hjemme å utestenge noen på livstid fra et forum. Da skal det i såfall være svært alvorlig, som å komme med trusler eller oute noen. Slike grove ting. 

Å bli utesrengt noen måneder holder i massevis sånn generelt. 

Helt enig med deg i det. Og om de absolutt skulle utestenge på livstid så burde man få mange sjanser, og helt klare retningslinjer. Jeg fikk advarsel en gang og ble utestengt fordi jeg skrev at jeg hadde trang til å være selvdestruktiv. Greit, det er kanskje underforstått med å selvskade o.l men synes det var litt vel strengt å bli utestengt pga den setningen? 

Anonymkode: bfb39...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare lov å lagre ip-adressen, og annen informasjon, en begrenset periode i henhold til GDPR.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1601511-hvor-lenge-er-permanent-utestengelse/

Anonymkode: db1b4...989

Det blir "bare" lagret i 3 år? Har jeg skjønt rett da?

Anonymkode: bfb39...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig med deg i det. Og om de absolutt skulle utestenge på livstid så burde man få mange sjanser, og helt klare retningslinjer. Jeg fikk advarsel en gang og ble utestengt fordi jeg skrev at jeg hadde trang til å være selvdestruktiv. Greit, det er kanskje underforstått med å selvskade o.l men synes det var litt vel strengt å bli utestengt pga den setningen? 

Anonymkode: bfb39...12a

Ja. Men jeg har ikke videre lyst til å utdype noe særlig- det er så mye rart med KG at jeg kjenner at jeg vil bruke energi på annet. Men jeg er enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Ja. Men jeg har ikke videre lyst til å utdype noe særlig- det er så mye rart med KG at jeg kjenner at jeg vil bruke energi på annet. Men jeg er enig med deg. 

Det skjønner jeg godt. Jeg foretrekker helt klart forumet her inne, det er bare det at man får så mye flere svar inne på KG. I alle fall når det gjelder alt annet enn psykiatri. Men ja, jeg er nok litt for avhengig av forum kanskje. Kan stort sett opprette tråder om alt mulig som skjer i livet mitt. Som hvilken shampoo jeg burde velge, hvilket studie jeg burde søke, hva jeg skal si til moren min om x og y osv osv hehe. Så kanskje bra for meg å få litt avstand også?

Anonymkode: bfb39...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det skjønner jeg godt. Jeg foretrekker helt klart forumet her inne, det er bare det at man får så mye flere svar inne på KG. I alle fall når det gjelder alt annet enn psykiatri. Men ja, jeg er nok litt for avhengig av forum kanskje. Kan stort sett opprette tråder om alt mulig som skjer i livet mitt. Som hvilken shampoo jeg burde velge, hvilket studie jeg burde søke, hva jeg skal si til moren min om x og y osv osv hehe. Så kanskje bra for meg å få litt avstand også?

Anonymkode: bfb39...12a

Veldig mange kommuniserer via nett. Mange på ulike arenaer. Det er blitt en helt vanlig måte å kommunisere med omverdenen på. Så vil vi ulike ting. Noen charter ørten ganger om dagen med venner og familie, noen er på fb og noen på debattsider og andre på forum. For mer introverte er forum ideelt for å ytre seg da det ikke krever all verden. Det blir et tidsfordriv uten så mye følelser og stort engasjement. Og du slipper å forestille deg ved å alltid opparbeide genuin interesse for spesifikke personer. Vise høflighet og interesse for hund, katt, unger og interiør 🙃 Så forum er for mange som vil være mer laidbacke og ha det mer uanstrengt. Så forum er bra, men det er lav takhøyde på norske, og ang moderering så ja.. det er mye rart. Det blir ofte forferdelig useriøst i mitt syn. 

Du kan jo kanskje sjekke ut andre forum? Det er jo flere som Reddit osv. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Veldig mange kommuniserer via nett. Mange på ulike arenaer. Det er blitt en helt vanlig måte å kommunisere med omverdenen på. Så vil vi ulike ting. Noen charter ørten ganger om dagen med venner og familie, noen er på fb og noen på debattsider og andre på forum. For mer introverte er forum ideelt for å ytre seg da det ikke krever all verden. Det blir et tidsfordriv uten så mye følelser og stort engasjement. Og du slipper å forestille deg ved å alltid opparbeide genuin interesse for spesifikke personer. Vise høflighet og interesse for hund, katt, unger og interiør 🙃 Så forum er for mange som vil være mer laidbacke og ha det mer uanstrengt. Så forum er bra, men det er lav takhøyde på norske, og ang moderering så ja.. det er mye rart. Det blir ofte forferdelig useriøst i mitt syn. 

Du kan jo kanskje sjekke ut andre forum? Det er jo flere som Reddit osv. 

Enig i det du skriver. Jeg er litt på reddit, men føler det er så stort og uoversiktlig, også foretrekker jeg skrive på norsk (er forholdsvis dårlig i engelsk). Vet du om noen flere forum?

Anonymkode: bfb39...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig i det du skriver. Jeg er litt på reddit, men føler det er så stort og uoversiktlig, også foretrekker jeg skrive på norsk (er forholdsvis dårlig i engelsk). Vet du om noen flere forum?

Anonymkode: bfb39...12a

De skriver norsk på Reddit? Søk etter norske Reddit.

Jeg kan anbefale Flashback kanskje?  Men vær forberedt på litt tøffere tone 😅 og det kommer veldig an på hvilket underforum du er på. De mer seriøse som politikk, utenriks og krim- der er de kjempeflinke, og det er godt engasjement. Det er veldig høyt under taket der- de tåler en støyt, men så legger de det fortere bort også. Så du må tåle litt og ikke være uforsonlig 😀

På skvaller er det mye som på Rampelys, og igjen ganske brutale omtaler av folk. Men det er jo kjedelig da, hvis de ikke snakker om noen norske. Så er det konspi, åndelige greier og overnaturlige ting osv. Også psykiatri ( veldig flinke der! )

Masse underforum, og endel nordmenn på flere 🙂 lite men streng moderering ved regelbrudd. Da skal du derimot gå langt over streken! 

Nb Flashback forum er svensk. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

De skriver norsk på Reddit? Søk etter norske Reddit.

Jeg kan anbefale Flashback kanskje?  Men vær forberedt på litt tøffere tone 😅 og det kommer veldig an på hvilket underforum du er på. De mer seriøse som politikk, utenriks og krim- der er de kjempeflinke, og det er godt engasjement. Det er veldig høyt under taket der- de tåler en støyt, men så legger de det fortere bort også. Så du må tåle litt og ikke være uforsonlig 😀

På skvaller er det mye som på Rampelys, og igjen ganske brutale omtaler av folk. Men det er jo kjedelig da, hvis de ikke snakker om noen norske. Så er det konspi, åndelige greier og overnaturlige ting osv. Også psykiatri ( veldig flinke der! )

Masse underforum, og endel nordmenn på flere 🙂 lite men streng moderering ved regelbrudd. Da skal du derimot gå langt over streken! 

Nb Flashback forum er svensk. 

Åja. Da skal jeg gjøre det.

Takker for tips. Men er det ok å skrive norsk der? Er vel bedre det enn dårlig svensk hehe?

Anonymkode: bfb39...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja. Da skal jeg gjøre det.

Takker for tips. Men er det ok å skrive norsk der? Er vel bedre det enn dårlig svensk hehe?

Anonymkode: bfb39...12a

Du kan skrive norsk, mange skjønner det. Men vi nordmenn som er der har lært hvilke ord som er helt annerledes og bruker dem istedefor i ellers norskspråklige setninger. Flere nordmenn skriver helt svensk da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Du kan skrive norsk, mange skjønner det. Men vi nordmenn som er der har lært hvilke ord som er helt annerledes og bruker dem istedefor i ellers norskspråklige setninger. Flere nordmenn skriver helt svensk da 🙂

Aha. Jeg får ta google translate til hjelp da kanskje 😅🙂

Anonymkode: bfb39...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i det du skriver. Jeg er litt på reddit, men føler det er så stort og uoversiktlig, også foretrekker jeg skrive på norsk (er forholdsvis dårlig i engelsk). Vet du om noen flere forum?

Anonymkode: bfb39...12a

https://www.reddit.com/r/norge/

Anonymkode: db1b4...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ja. Du logger inn fra en annen nettleser. Eller hvis det har gått veldig lenge kan du lage ny konto med ny e-post adr. Men det spørs hvor lenge du blir værende der. 
Det er vel begrenset hvor mange e-poster du gidder å lage for å være der. Folk der er så lettkrenka at man vet ikke hva man blir stengt ute for der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ellers har du jo freak.no og diskusjon.no

Anonymkode: db1b4...989

Takker for tips.

Anonymkode: bfb39...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (9 minutter siden):

Ja. Du logger inn fra en annen nettleser. Eller hvis det har gått veldig lenge kan du lage ny konto med ny e-post adr. Men det spørs hvor lenge du blir værende der. 
Det er vel begrenset hvor mange e-poster du gidder å lage for å være der. Folk der er så lettkrenka at man vet ikke hva man blir stengt ute for der.

Jeg tror ikke jeg kommer til å "bryte meg inn" (vet ikke hva en skal kalle det?). Om jeg ikke får flere sjanser så får det bare være... Jeg diskuterer sjeldent der inne, oppretter bare egne tråder med spørsmål - Har aldri opplevd at en annen bruker har reagert på det jeg har skrevet, har bare fått kritikk fra moderatorene. 

Anonymkode: bfb39...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...