Gjest ps78 Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg har en kamerat (23 år)som for nesten 6 mnd siden røykte hasj/marihuana. Da han var "høy" fikk han akutt angst. Denne angsten varte ca 1 uke etter at han hadde røykt. Det ble en blanding av angst og depresjon. For ca 1 uke siden siden fikk han plutselig igjen samme angstfølelse og depresjon. (den kom plutselig da han var på kino, altså omgivelser med mange mennesker, mye lyd og mye bilder) Angsten er der ikke hele tiden, men kommer sporadisk. Han sier han kan kjenne den komme snikende inn på seg, og så plutselig er den der. Deretter går den over i en slags depresjon. Den har pågått i ca 1 uke. Må si at han har sikkert røykt hasj ca 6 ganger i hele sitt liv. Han er en skikkelig sterk person som ikke har vært plaget av noe slikt før. Bra fysisk form. Jeg har lest igjennom alt jeg kunne finne på dette emnet her i doktoronline, og ser at han ikke er den eneste som har fått dette problemet. Er det slik at det ikke er alle som "takler " hasj. Hva bør han gjøre? Bør han ta kontakt med sin privatlege og bli henvist til psykolog. Er dette et kjent problem for almennleger? Slik at de ikke bare skriver ut noe antidepresivt og sender ham hjem. Er dette noe som kan forsvinne med behandling? Eller er det kommet for å bli. Av andre innlegg så jeg at det var personer som framdeles var plaget etter 4 år. Men de hadde gjerne røykt mye. Håper på svar fra alle som har gode råd eller bare har hørt om problemet før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47590-angst-og-depresjon-av-hasj/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lobby Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Det vil nok forsvinne, hvis man holder seg unna hasjen! Snakk med en lege eller en psykriater, de kan gi gode råd. Det er en grunn til at narkotika er forbudt, så jeg sier til dere alle: "HOLD DERE UNNA!". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47590-angst-og-depresjon-av-hasj/#findComment-183243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.