Gå til innhold

Corona.

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

De ville ha vaksinene de men ville ta dem hjemme og det gikk visst ikke, de måtte komme ned. Min mor klarer nesten ikke gå men hun har rullator da og far min detter lett, de burde jo fått det hjemme. Men tror de er trygge siden de bare er inne, far min handler. 

Ettersom de er så lite ute er de nok trygge, iallefall om besøkende tar forhåndregler slik at de ikke blir smittet av dem. Men jeg er eng med deg i at de burde fått vaksinen av hjemmesykepleie når de er så inmobile.  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476028-corona/page/4/#findComment-4218649
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia skrev (1 minutt siden):

Ettersom de er så lite ute er de nok trygge, iallefall om besøkende tar forhåndregler slik at de ikke blir smittet av dem. Men jeg er eng med deg i at de burde fått vaksinen av hjemmesykepleie når de er så inmobile.  

Ja de er nok trygge. Jeg er der av og til men min bror er der hver dag, han sitter på kjøkkenet og de sitter i stua hm. Ja det burde være mulig å få den hjemme. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476028-corona/page/4/#findComment-4218651
Del på andre sider

Kayia skrev (På 10.11.2023 den 14.51):

For en gangs skyld er jeg veldig uenig med deg. Å ikke vaksinere seg gir to store konsekvenser. For det første vil man lettere smittes og man får mest sannsynligvis et tøffere sykdomsforløp, også av de muterte virusene. Dette går bare ut over den ikke-vaksinerte selv, og jeg gir beng - de får bare holde på med idiotien selv for min del.

Den andre store konsekvensen er at ikke-vaksinerte lettere smitter andre, og dette gir dem et ekstraordinært ansvar om å holde seg innomhus for å unngå å smitte andre i inkubasjons- eller sykdomsperioden. Dette er mer alvorlig, og jeg har ikke ord for hvor forbannet jeg hadde blitt om en ikke-vaksinert troppet ansvarsløst opp på sykehuset og smittet min dypt kreftsyke venninne med et helt nedkjørt immunforsvar eller min gamle, gode men etterhvert svake mor. Hadde dette skjedd ville jeg blitt så sint at den ikke-vaksinerte skulle fått opplest i klartekst at dette er atferd jeg betrakter som et overlagt drapsforsøk.

Jeg snakket om meg selv og min sønn, som begge er fullvaksinerte og vel så det, om at hvis han på mandag hadde vært på jobb hvor det hadde vært en med korona, og så ar han hadde vært symptomfri og besøkt meg i helgen (hjemme), for at jeg 5-6-7 dager senere skulle på sykehus. Det var vel det som var scenariet her, slik jeg forsto det. Det ville vært mer enn god nok tid til å avdekke om han i det hele tatt hadde pådratt seg noen smitte fra mandagen 1,5 uke før mitt sykehusopphold. 

RETTELSE: Det ville vært 10 dager fra helgebesøket til innleggelsen. Og altså 15 dager fra sønnen var på jobb med en koronasmittet 

Endret av morsan
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476028-corona/page/4/#findComment-4218972
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 10.11.2023 den 9.22):

Hvorfor er det skumlere enn ellers? De sier jo at det er de i risikogruppene og de eldre som skal vaksinere seg?

Ok, bør vel la være da. 

Det er skumlere fordi dere begge er helt uvaksinerte. Kan ikke sammenlignes med oppfriskingsdose for de som er vaksinert flere ganger. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476028-corona/page/4/#findComment-4218974
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...