Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Har i en del år vært noe plaget med litt tvangstanker. Har ikke fått noen profesjonell hjelp til dette annet enn å snakke med en sjefpsykolog noen timer som ikke helt forsto meg. Problemene mine er at jeg i perioder er plaget med frykt for at jeg skal ha sagt idiotiske ord midt inni en setning, altså en redsel for at det skal ha klikket for meg og at jeg ikke skal ha husket det. Angsten kommer en stund etter jeg har snakket med noen og da helst etter jeg har snakket med noen jeg ikke kjenner godt. Noen dager merker jeg ingen angst for dette andre dager kommer den. Jeg kan også ha angst for å ha blitt smittet av noe selv om den angsten er irrasjonell. Hvis jeg en dag har utført yoga, gått en lang tur, banket jevnilig på et sted i kroppen (tankefeltsterapi), lest oppbyggende bøker og blader (som jeg er veldig interesert i å lese) og spist veldig sunn mat er problemene nesten ikke der i det hele tatt. Men jeg har ikke tid til å drive med så mye egenpleie hver dag, jobber en del, har masse husarbeid hjemme og barn. Synes vel det er litt tragisk å skulle starte med medisiner mot dette når jeg vet jeg kan greie å holde toppene borte med egenpleie. Hva mener andre? Hvor mye bivirkninger kan jeg regne med om jeg starter med de? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47607-angst-og-egeninnsats/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.