Gå til innhold

Fikk plusselig lyst på å ta selvmord , hvorfor ?

Anbefalte innlegg

jeg går her , har gode venenr og slikt ..

akkurat nå er min bestevenn vekkreist ,

jeg gikk for meg selv en liten tur ,

plusselig så fikk jeg tanken , ÅHR JEG ORKER IKKE MER .

helt utav intet ,,

jeg har hatt det bra kjempe lenge ..

jeg har tidligere slitt med selvbildet , og ofte bare fått lyst til å ta kniven fatt , bare gjøre ende på alt ,, no matter if its knifte or rope !

nå har jeg hatt det kjempe bra , hvertfall 7-8 mnd .. så plusselig slo det meg !

men nå er jeg hvertfasll ops på at jeg tenker slik , jeg tenker at jeg ikke skal tenke sånne tanker , men they keep poppin up .. !!

fortiden min bestod av mobbing på barne og ungdomskolen .. 1-4 klasse(barneskolen) ble jeg slått av mine med elever , så ble det med ord og utfrysing ,,

jeg trodde jeg hadde klart å tilgitt dem men nå ... sinnet bare får utløp samtidig så jeg ikke gidder mer av det ,, det er så slitsomt å gå rundt med sånne tanker ..

nå er jeg 18 ! og jeg er ikke slank , så jeg har vel enda litt dårlig selvbilde ..

enkelte ganger tenker jeg vel bevisst på nå vil jeg gi opp , andre ganger dukker de opp .. men de ligger å dveler oppi hue mitt ,

det fåregår i dager , noen ganger uker , andre ganger månder ..

ofte når jeg er alene , kanskje mest på kvelden da alle andre har lagt seg ..

vander ejg inn i en sirkel av onde tanker , som ender med at jeg tenker ,, nei , np vil jeg stoppe ,, hvor er kniven ..

kanskje det ikke er så alvorlig som det høres ut som ,, ikke vet jeg ,,

jeg har en gang før nesten tatt selvmord (selvskading med selvmord som hensikt)

håper på et svar

Fortsetter under...

Gjest Lille hjelper

Kjære snille deg! Ring ett av disse numrene under her, så du kan få snakke med et menneske som er der for DEG!!!

Selv om du sliter med vonde tanker, er det mange som er glad i deg. Ring bestevennen din som er borte, og si du savner personen. Men ta ikke frem kniven.

Lykke til - klem fra jente!!!

Kirkens SOS er en døgnåpen krisetjeneste for den som er i umiddelbar fare for å ta sitt eget liv, og for den som er i følelsesmessig eller eksistensiell krise.

[email protected]

815 33 300

Mental Helse Norge tlf. 810 30 030, eller du kan ringe

Human-Etisk Forbund tlf. 22 20 11 33 mellom kl. 17 og 22

Se også http://www.med.uio.no/ipsy/ssff/krise_strever.htm

Gjest Sykepleiestudent

Det er normalt for mennesker å tenke fra tid til annen at det ikke er verdt å leve.

Om ikke for alle, iallefall for veldig mange.

Dersom du føler at du ikke har kontrollen over tankene/impulsene om selvmord bør du snakke med noen du stoler på om det, slik at du ikke er alene med disse tingene.

Jeg tror at det er viktig at du for å unngå å komme i en vond destruktiv sirkel er å forsøke å skjerme deg fra alt snakk om selvmord fra andre mennesker, selvskading og annet.

Jeg aner ikke hva du bedriver tiden med, men tanker om selvmord kommer lettere dersom en ikke har noen å være sammen med, og gjøre på noe konstruktivt.

Lettere da å søke mot livets ytterligheter, og fokusere på negative ting.

Selvmord er ikke spennende. Selvmord er dypt tragisk, og veldig vondt for andre som står deg nær.

Dessuten er det ekstremt ekkelt å finne folk som har tatt livet sitt og du vil vel ikke noen så vondt?

Høres ut som om du har hatt det tøft. Har du noen gang snakket om dette til noen?

Hvis det plager deg fremdeles bør du gjøre det. Det går an å bli kvitt vonde tanker om barndom ved å snakke dem vekk.

Man kan miste mange lass av skuldrene, iallefall har jeg opplevd deg selv.

kanskje ikke til hjelp dette her

men jeg prøvde bare

Gjest starnight

Det vil nok være slik for deg i perioder.. det kommer når man faktisk minst venter det.,. som en følge av vonde ting man har opplevd eller andre ting... men har du noen rundt deg du kan prate med? det hjelper ofte å lufte tankene når de kommer... slike tanker skal man ta alvorlig!! Du er ei flott jente, det vet jeg:-) Men du må bare finne viljen din til å ville leve igjen... det ka ta tid, men det hjelper å snakke om det!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...