Gå til innhold

"Psykiateren" mister legautorisasjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (35 minutter siden):

Vi er nok veldig uenige i denne saken. På en annen side er det jo betenkelig at man skal være nødt til å bruke media for å nå fram. Det er en grunn til at medua må trå til, og så blir konsekvensene iblant uheldige. 

I denne saken støtter jeg uten tvil ofrene, men vi får være uenige. 

Er enig, det må ha vært utrolig belastende og stå i dette. Godt at de endelig blir trodd.

Anonymkode: 9b74d...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken skrev (4 timer siden):

Jeg kjenner flere flinke fagfolk som er klart uenig i Helsetilsynets vurdering. Midt oppe i denne saken, foreligger også en faglig konflikt. 

Jeg kjenner ikke saken i det hele tatt annet enn korte utdrag fra aviser, hva består den faglige konflikten i/av?

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er enig, det må ha vært utrolig belastende og stå i dette. Godt at de endelig blir trodd.

Anonymkode: 9b74d...7b6

Det jeg tenker er det verste i dette, er lojalitetskonflikten man får ovenfor helsepersonell i blant annet hans posisjon. Du har ikke lyst til å melde fra når noen har hjulpet deg, og til ig med følt har reddet livet ditt. Da sitter det langt inne å ville si noe, og ofte er det mennesker med div psykriatiske problemer som ofte gjør det mye mye vanskeligere også. Her er det virkelig ubalanse, og helsepersonell har i mitt syn et mye tyngre ansvar enn mange andre. 

At de kan gjøre feil ja. At de kan gjøre grove feil også. Det kan både forstås og tilgis hvis det handler om ett tilfelle. 

Når det blir flere, er det ingen formildende omstendigheter som jeg ser det. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser denne saken handler den mest av alt om at ofrene blir trodd og at deres opplevelser blir anerkjent. Det sagt er det meste han blir felt for objektive fakta og ikke påstander, f.eks. manglende journalføring og uforsvarlig rammehåndtering i terpi dokumentert gjennom f.eks. tekstmeldinger.

Jeg tror dessverre det er en del lignende saker historisk, der uskikkede behandlere har fått fortsette og dermed skadet flere pasienter. I dette tilfellet ble det heldigvis satt en stopper for det.

Jeg skjønner at dette må kjennes svært belastende for Skårderud, det gjør det nok for de fleste som blir felt eller dømt for noe. 

Anonymkode: d0f2b...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det med journalføring kan jeg ikke si noe om. Det virker som om saken startet med en bok som beskriver diskutabel oppførsel. Hun var ikke pasient, men han gikk inn i en gråsone. De har ikke lagt den saken til grunn.

Der har utløst varsler. Noe av det er ting som har blitt opplevd som overgrep, men som slett  ikke er overgrep i min bok (kle av seg foran legen f.eks).

Siden ingen av anklagene sitter helt, så blir han tatt for noe helt annet, nemlig journalføring. Det skal jeg ikke uttale meg om. Tenker det må være veldig ille for å miste autorisasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (47 minutter siden):

De psykiaterne er noen slu jævler. Jo mer intelligent man er jo sluere kan man bli også og leger er jo ganske intelligente så ikke så rart det er mange slue folk der. 

Anonymkode: eea2a...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man egentlig så intelligent når man går inn og endrer journalen til en pasient som varsler i mot deg? 🤔

Man er bare en luring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (4 minutter siden):

Er man egentlig så intelligent når man går inn og endrer journalen til en pasient som varsler i mot deg? 🤔

Man er bare en luring.

Han er intelligent. Det er ikke noen vits i å begynne og latterligjøre osv. Hva er poenget? 

Når folk ( og media ikke minst ) begynner å latterliggjøre, snakke om manglende intelligens og kommentrere utseendet og fremtreden på slik måte. Da har det motsatt vitkning på meg..Jeg HATER når jeg kommer i den posisjonen å ville forsvare noen som har gjort grove feil. Vær saklig? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (11 minutter siden):

Det er ikke bra nei. Det blir litt som Finnes. Vanskelig å spille uskyldig når man aktivt skjuler handlingene. 

Enormt stor forskjell på Finnes og Skårderud. Finnes er en "privatperson" som tilfeldigvis er gift med en politiker og tidligere statsminister, et yrke han alltid har virket misfornøyd med at Erna har. 

Anonymkode: 194a3...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det komisk her. Finnes har alltid mislikt kona sitt verv? 

Aha

 Men da skjønner vi vel hele greia med aksjehandel osv? 

😅

Omg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempepinlig og trist for Skårderud og hele bransjen. Fint at det tas tak i. For en suppegjøk han er som trodde han kunne slippe unna med så mye atferd utenfor lovverket. Han har også gjort og særlig skrevet mye fint. Viktig å ta med seg. Men skikket til å virke som lege er han langt ifra. 

Anonymkode: 741cc...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

Det er ikke bra nei. Det blir litt som Finnes. Vanskelig å spille uskyldig når man aktivt skjuler handlingene. 

Det er synd at han både har skrevet for lite journal - og at han så forsøkte å rekonstruere. Kravene til dokumentering i journal har økt de senere årene, og det må også de privatpraktiserende forholde seg til. Når det er sagt, så har de privatpraktiserende psykiaterne tradisjonelt skrevet lite, - og det de har skrevet har sjelden blitt brukt til noe.  Mange pasienter ønsker at de har drøftet med sin psykiater, ikke videreformidles til noen andre i helsevesenet.  

Jeg tenker at i denne saken tømmes barnet ut med badevannet. Alt som kan brukes mot ham, brukes, og alt det han har stått for og gitt av kvalitativt god behandling nulles ut. Det er synd at hans faglige innvirkning nå forsvinner fra fagmiljøene knyttet til både spiseforstyrrelser og MBT.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (18 minutter siden):

Det er synd at han både har skrevet for lite journal - og at han så forsøkte å rekonstruere. Kravene til dokumentering i journal har økt de senere årene, og det må også de privatpraktiserende forholde seg til. Når det er sagt, så har de privatpraktiserende psykiaterne tradisjonelt skrevet lite, - og det de har skrevet har sjelden blitt brukt til noe.  Mange pasienter ønsker at de har drøftet med sin psykiater, ikke videreformidles til noen andre i helsevesenet.  

Jeg tenker at i denne saken tømmes barnet ut med badevannet. Alt som kan brukes mot ham, brukes, og alt det han har stått for og gitt av kvalitativt god behandling nulles ut. Det er synd at hans faglige innvirkning nå forsvinner fra fagmiljøene knyttet til både spiseforstyrrelser og MBT.  

Legger merke til at du ikke nevner ofrene i denne  saken med et eneste ord. De er de virkelige skadelidende.

Anonymkode: 9b74d...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Det er synd at han både har skrevet for lite journal - og at han så forsøkte å rekonstruere. Kravene til dokumentering i journal har økt de senere årene, og det må også de privatpraktiserende forholde seg til. Når det er sagt, så har de privatpraktiserende psykiaterne tradisjonelt skrevet lite, - og det de har skrevet har sjelden blitt brukt til noe.  Mange pasienter ønsker at de har drøftet med sin psykiater, ikke videreformidles til noen andre i helsevesenet.  

Jeg tenker at i denne saken tømmes barnet ut med badevannet. Alt som kan brukes mot ham, brukes, og alt det han har stått for og gitt av kvalitativt god behandling nulles ut. Det er synd at hans faglige innvirkning nå forsvinner fra fagmiljøene knyttet til både spiseforstyrrelser og MBT.  

Fra mitt ståsted virker det betraktelig verre å rekonstruere en journal enn å skrive for lite journal. Det siste kan forstås, det første er potensiell forfalskning.

jeg kjenner bare saken fra media. Godt mulig det er flere nyanser, men når det er begått klare feil som dokumenteres med konkrete bevis, som tekstmeldinger, bilder, resepter som er skrevet ut, refusjonskrav på timer som ikke eksisterte der både psykiateren og pasienten var andre steder enn kontoret hans osv. så spiller det andre mindre rolle. I hvert fall for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Han har virket som en fin fyr og som en avslappet og saklig intellektuell, jeg ble sjokkert hvis disse varslene er sex relaterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (3 minutter siden):

Han har virket som en fin fyr og som en avslappet og saklig intellektuell, jeg ble sjokkert hvis disse varslene er sex relaterte.

Jeg også ble sjokkert… lirer på om/når linnea Myhre vil uttale seg….

Anonymkode: e3d4c...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 timer siden):

Det er synd at han både har skrevet for lite journal - og at han så forsøkte å rekonstruere. Kravene til dokumentering i journal har økt de senere årene, og det må også de privatpraktiserende forholde seg til. Når det er sagt, så har de privatpraktiserende psykiaterne tradisjonelt skrevet lite, - og det de har skrevet har sjelden blitt brukt til noe.  Mange pasienter ønsker at de har drøftet med sin psykiater, ikke videreformidles til noen andre i helsevesenet.  

Jeg tenker at i denne saken tømmes barnet ut med badevannet. Alt som kan brukes mot ham, brukes, og alt det han har stått for og gitt av kvalitativt god behandling nulles ut. Det er synd at hans faglige innvirkning nå forsvinner fra fagmiljøene knyttet til både spiseforstyrrelser og MBT.  

Nå må jeg reagere, for nå er du usaklig @Frosken.

Ikke sett hani offerrollen

Han er en meget intelligent og oppegåande mann som har nytt både posisjon og makt. Det vet alle. 

Det forsvaret du gir ham nå, begriper jeg ikke helt. Men du har dine grunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...