Gå til innhold

Nå kan 10-åringer velge «annet» kjønn i elevundersøkelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Savannah skrev (27 minutter siden):

Og hva hvis en som føler seg mann har noe deformert der nede?  

Og hvor vanlig mener du dette er?

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

XbellaX skrev (56 minutter siden):

Slik som dette argumenterte man artig nok også in the god old days i forhold til seksuell identitet. Rare greier at noen kunne være noe annet enn heterofil. Fint at verden går litt videre på noen områder.

Og om noen år er det sikkert helt normalt å identifisere seg med en annen alder enn det man er. Verden går "fremover" ja.

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvor vanlig mener du dette er?

Anonymkode: 558e7...c58

Det er uvanlig, men alle mennesker har rettigheter.  Dette finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (Akkurat nå):

Det er uvanlig, men alle mennesker har rettigheter.  Dette finnes.

Det er så sjeldent at det er helt unødvendig å ta med på skjema. Det er grenser for hva man skal ta hensyn til.

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og om noen år er det sikkert helt normalt å identifisere seg med en annen alder enn det man er. Verden går "fremover" ja.

Anonymkode: 558e7...c58

Uansett så tror jeg at jeg blir død da.  Det finnes mange mennesker som ikke har adekvat kognitiv utvikling.  Du har vel ikke noe imot at en femtiåring leker med dukker hvis hen blir glad av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er så sjeldent at det er helt unødvendig å ta med på skjema. Det er grenser for hva man skal ta hensyn til.

Anonymkode: 558e7...c58

Det er ikke det eneste og det er ikke slik at du kan vise noen få mangel på respekt fordi de er så få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (22 timer siden):

Jeg skjønner at skolen innfører det for å slippe mas og krangel.

De kunne eventuelt spurt "har du penis" hvis kjønn er for komplisert.

Jeg tenkte også først at de kunne løst dette med å spørre "Ble du født gutt/jente" helt til jeg fikk forflyttet tankene ut av min hetrofile kvinnekropp. Da slo det meg at kanskje de som ikke føler at seg hjemme i tradisjonelle kjønnskategorier har andre fellestrekk de kan rapportere også. Om de ikke har det, er forsåvidt også dét  interessant.

Med andre ord - jeg ble ikke særlig opphisset da jeg leste om dette, og syns "annet" er et helt ok alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og om noen år er det sikkert helt normalt å identifisere seg med en annen alder enn det man er. Verden går "fremover" ja.

Anonymkode: 558e7...c58

Mennesker som er trans (interkjønn og forsåvidt) har eksistert til alle tider i alle deler av verden. Det er på tide vi inkluderer dem også. 

Argumentet ditt ble også brukt på den tiden homofili ble sett på som noe annerledes, noe kriminelt som måtte straffes, og/eller noe sykelig som måtte "kureres".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (4 minutter siden):

Uansett så tror jeg at jeg blir død da.  Det finnes mange mennesker som ikke har adekvat kognitiv utvikling.  Du har vel ikke noe imot at en femtiåring leker med dukker hvis hen blir glad av det?

Folk kan gjøre hva de vil på privaten.

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (23 timer siden):

Utrolig hvordan myndigheter rask gir etter for denne tullete moten. 

Nå ble jeg litt nysgjerrig.

Hva er tidstypisk her? At mennesker identifiserer seg som annet enn "hun" "han" , eller at de nå får lov til å uttrykke det og få aksept på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (1 minutt siden):

Mennesker som er trans (interkjønn og forsåvidt) har eksistert til alle tider i alle deler av verden. Det er på tide vi inkluderer dem også. 

Argumentet ditt ble også brukt på den tiden homofili ble sett på som noe annerledes, noe kriminelt som måtte straffes, og/eller noe sykelig som måtte "kureres".

 

Nei, jeg hevder ikke at noen som helst skal "kureres". Men slik dere argumenterer om dette syntes jeg det er merkelig dere ikke vil la folk få lov til å selv velge den alder de vil indentifiseres som. For man skal ikke se bort i fra at dette kommer om en 20-30 år. Da er det jo dere som vil fremstå bakstreverske!

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (7 minutter siden):

Det er ikke det eneste og det er ikke slik at du kan vise noen få mangel på respekt fordi de er så få.

Respekt ja, det kan du tro.

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (6 minutter siden):

Jeg tenkte også først at de kunne løst dette med å spørre "Ble du født gutt/jente" helt til jeg fikk forflyttet tankene ut av min hetrofile kvinnekropp. Da slo det meg at kanskje de som ikke føler at seg hjemme i tradisjonelle kjønnskategorier har andre fellestrekk de kan rapportere også. Om de ikke har det, er forsåvidt også dét  interessant.

Med andre ord - jeg ble ikke særlig opphisset da jeg leste om dette, og syns "annet" er et helt ok alternativ. 

Jeg syntes også de 10-åringene som føler seg om 14-åringer bør få respekt for dette og kunne få lov til å oppgi 14 for alder.

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk kan gjøre hva de vil på privaten.

Anonymkode: 558e7...c58

Kan man ikke leke med dukker i offentligheten?  Jeg var på en gruppereise i fjor (busstur) og der var en jente på 30 år som lekte med en lekehest i bussen hele tiden.  Jeg tror ikke noen brydde seg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg hevder ikke at noen som helst skal "kureres". Men slik dere argumenterer om dette syntes jeg det er merkelig dere ikke vil la folk få lov til å selv velge den alder de vil indentifiseres som. For man skal ikke se bort i fra at dette kommer om en 20-30 år. Da er det jo dere som vil fremstå bakstreverske!

Anonymkode: 558e7...c58

Dumt argument. En mann på 50 kan identifisere seg som 16 år og ha seksuelt forhold til en jente på 15? En gutt på 13 identifiserer seg som 21- åring og får handle på polet, kjøre bil og stemme? 

Og så videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (4 minutter siden):

Kan man ikke leke med dukker i offentligheten?  Jeg var på en gruppereise i fjor (busstur) og der var en jente på 30 år som lekte med en lekehest i bussen hele tiden.  Jeg tror ikke noen brydde seg om det.

Slutt med denne stråmannsargumentasjonen, lille mor.

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Dumt argument. En mann på 50 kan identifisere seg som 16 år og ha seksuelt forhold til en jente på 15? En gutt på 13 identifiserer seg som 21- åring og får handle på polet, kjøre bil og stemme? 

Og så videre. 

Skal ikke se bort i fra at det kommer. Verden er gal.

Anonymkode: 558e7...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal ikke se bort i fra at det kommer. Verden er gal.

Anonymkode: 558e7...c58

Jo det tror jeg faktisk at vi kan se veldig bort fra 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...