Gå til innhold

Hvilke julekaker baker/kjøper dere i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke julekaker baker/kjøper dere i  år? Jeg kommer til å bake julemenn og sjokolade cookies (ikke julekaker da men har brukt lage hver jul siste årene likevel).

Anonymkode: a83cd...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilke julekaker baker/kjøper dere i  år? Jeg kommer til å bake julemenn og sjokolade cookies (ikke julekaker da men har brukt lage hver jul siste årene likevel).

Anonymkode: a83cd...150

Jeg dropper småkaker i år, men synes jeg må servere noe til kaffe og pakkeåpning siden vi skal være hos oss på julaften så jeg har bakt skolebrød (sånne boller med vaniljekrem melis og kokos) og eplesnurrer og skal også bake noen vanlige kanelsnurrer. Mannen vil gjerne at jeg baker vørterbrød så det har jeg også lovet. :) I tillegg skal jeg lage noen lavkarbo-greier med peanøtter og sjokolade (kakao, delfiafett og søtning).

Jeg kjøpte et år noen julekaker, men de var så kjedelige i forhold til hjemmebakst at det gidder jeg ikke gjøre flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ungene skal lage pepperkaker i helgen. De blir så full av pynt at de er egentlig ikke særlig spisende for oss voksne da. 

Ellers er det bare mat jeg lager. Som julebrød, rundstykker og eggsalat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg bakt pepperkaker igjen, fordi jeg skal gi bort noen av dem. Det er noen år siden sist - jeg droppet pepperkakene etter at jeg ble alene om å stikke dem ut når barna forlot redet.

Jeg baker noen sjokoladekjeks og noen nøttebaserte småkaker som egentlig ikke er spesielt "julete". Men jeg synes det blir litt kjedelig med bare variasjoner over gule småkaker. Serinakaker og muligens sandkaker er de typiske julekakene jeg pleier å bake.

Dessuten sveiver jeg ut kransekakestenger basert på ferdig deig. 

Jeg bytter noen sorter med søsteren min, så begge får minst 7 slag uten for mye styr. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (53 minutter siden):

Jeg og ungene skal lage pepperkaker i helgen. De blir så full av pynt at de er egentlig ikke særlig spisende for oss voksne da. 

Ellers er det bare mat jeg lager. Som julebrød, rundstykker og eggsalat. 

Gjenkjennbart 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro det eller ei, men jeg har har følgende hjemmebakst klar i boksene: Krumkaker, kokosmakroner, nøttemakroner, brune pinner,  sjokoladekjeks, pepperkaker og serinakaker.

Effektivt med en bakedag med venner :). Blir antakelig en runde med pepperkaker med barna når de kommer hjem til jul også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en greie med at familien samles hos oss, så baker vi sammen ei hel helg. Vi koser oss veldig, har litt julebord på kvelden, og deler kakene til slutt. Så det blir bare noen få til hver 🙂.

I år har vi laget kransekakestenger, pepperkaker (som ble overpyntet 😄), havreflarn, strull, peanøttkaker, brune pinner.

I tillegg har jeg kjøp goro og sirupssnipper, etter bestilling fra mannen i huset. Selv spiser jeg nesten ikke kaker, men kan smake på en kransekakebit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (16 minutter siden):

Tro det eller ei, men jeg har har følgende hjemmebakst klar i boksene: Krumkaker, kokosmakroner, nøttemakroner, brune pinner,  sjokoladekjeks, pepperkaker og serinakaker.

Effektivt med en bakedag med venner :). Blir antakelig en runde med pepperkaker med barna når de kommer hjem til jul også.

Wow, imponerende! Her blir det krumkaker, brune pinner/colakaker og bordstabelse. Får jeg god tid (haha særlig) blir det tårnkake (kransekake) og havrekjeks også.

Og så blir det karamellpudding til julaften, men det er ikke bakst da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare bake fruktkake,  men kjøper en haug med pepperkaker og pynter, og et pepperkakehus er obligatorisk. I fjor lagde jeg et slott av marshmallows som jeg limte sammen med sjokolade. Det så ut som et ganske falleferdig slott med sjokolade som rant nedover og marshmallows som ble skjeve, men det hadde sin sjarm. Tenkte å bruke rosa puter som er litt fastere i konsistensen i år, og så drysse litt hvitt glitterkakepynt over som snø. Må kanske lime dem med annet enn sjokolade også. Kromkaker får jeg, og de skal spises med myk is oppi. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg lager krumkaker fordi vi må ha det til multekremen på julaften. Jeg gir også bort til min mor som et veldig glad i det. Jeg skal også lage en sjokoladekake. 

Jeg sluttet med pepperkaker etter at ungene ble voksne, men de lager det sammen med faren sin. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvilke julekaker baker/kjøper dere i  år? Jeg kommer til å bake julemenn og sjokolade cookies (ikke julekaker da men har brukt lage hver jul siste årene likevel).

Anonymkode: a83cd...150

Jeg er blitt helfrelst på den boksen med "åmlikaker" :D

Anonymkode: 0bdf6...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange flittige kakebakere, og ekstra (!) imponert over @Ekstra sin bakst! 
 

Jeg bruker ikke bake til jul, men brukte da junior var yngre å bake pepperkaker, men da mest som en aktivitet enn som matauk. Jeg plukket faktisk med meg en pakke pepperkakedeig fra IKEA i november, så da må jeg vel få kjevlet og stukket ut noe her før deigen går ut på dato. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (13 minutter siden):

Jeg baker verdens beste kakemenn og muligens Lucekatter. Ellers kjøpes pepperkaker og div. fra Soulcake(elsk!) 

Nydelige kaker, men ikke til JUL! Til jul skal ting være litt vindskjeve og hjemmelagde.  Og juletreet skal ikke være stilig i hvitt og sølv 😅

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i alle fall lage kokosmakroner og risboller og kanskje pepperkaker. Brente mandler kommer også opp som ønske fra godstolen her i stua 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Nydelige kaker, men ikke til JUL! Til jul skal ting være litt vindskjeve og hjemmelagde.  Og juletreet skal ikke være stilig i hvitt og sølv 😅

Veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...