Gå til innhold

Er dette et forum for FAS-foreldre?

Gjest fanny

Anbefalte innlegg

Vi er fortvilte adoptivforeldre til et barn som antakelig viser seg å ha FAS - føtalt alkohol syndrom.

Det har vært en lang vei - med årelange utredninger og kamp for å bli tatt alvorlig i helsevesenet.

Nå får barnet sannsynligvis denne diagnosen, og vi vet at det dreier seg om en livslang funksjonshemming som medfører psykiskutviklingshemming, lærevansker, problemadferd, forsinket språkforståelse/utvikling, dårlig motorikk, dårlig forståelse av regler, abstrakter, tid/rom, mitt/ditt osv..... Ikke noe særlig godt å tenke på. Det er også vangli med tilleggsdiagnoser som ADHD o.a..

Er dette et forum hvor vi kan delta? Er det noen her med erfaringer med FAS? Råd til oss? Kan vi ha krav på f.eks. støttekontakt eller annen hjelp? Vi føler at vi blir betraktet som så "ressurssterke" foreldre at vi ikke får noen tips om hva vi evt. kan søke på av hjelp............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest star2 i dag

Dere er i hvertfall ikke alene om å ikke bli tatt på alvor og måtte kjempe for å bli trodd!

Særlig når det gjelder adoptivforeldre tror jeg myndigheter og helsevesen anser at de er "hysteriske" og, som du sier, så ressurssterke at de kan finne ut og ordne opp selv. Kontakt meg gjerne på [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...
Gjest apelsin

Hei fanny.

Jeg ser at innlegget ditt er gammelt.

Har barnet ditt fått noe diagnose nå?

Hvilken tileggsdiagnose har barnet ditt?

Får barnet ditt medisin?

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...