Gå til innhold

Trenger litt hjelp...


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

Er helt fersk i dette gamet, og lurer på om noen kan svare meg på noen spm.

Driver og fyller ut søknaden som skal sendes barnevernet, og lurer på dette med inntekt. Er det den summen som står i den lille rubrikken på ligningsattesten merket alminnelig inntekt jeg skal bruke, eller er det total bruttoinntekt?

Under dette med inntekt står det noe om andre økonomiske forhold. Er det meningen at man skal sette opp huslån osv der, eller skal man ikke skrive noe dersom man ikke har noe å bemerke?

Jeg vet at kommunen sikkert kunne svart meg, men saksbehandleren er ikke der før neste uke, og jeg tenkte jeg skulle få sendt den nå.

Håper noen kan svare meg på dette.

Kommer tilbake med en presentasjon så snart jeg klarer å finne meg et nick.

Klem fra en som er ny i gamet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi sendte inn søknaden fylte vi inn det vi var sikre på, og tok resten på det første hjemmebesøket. Kommunen skal jo bare hjelpe med forberedelsen av søknaden, skrive sosialrapporten og komme med en eventuell anbefaling, slik at Suak har et grunnlag å avgjøre søknaden på. Hvis ikke du får et bedre svar av noen andre ville jeg bare ha skrevet en beskjed til barnevernet om hvorfor ikke alt var fylt ut, og med forespørsel om å få fylle ut resten senere. Uansett blir inntekt sannsynligvis et tema på hjemmebesøket.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg husker brukte vi bruttoinntekt pr. mnd og pr. år på hver av oss. På spørsmålet om andre økonomiske forhold skrev vi at vi leier ut leilighet i kjelleren - hva dette utgjør pr. år. Skrev også noe sånnt som at vi har boliglån, studielån og MC-lån, men at vi ikke har noen problemer med å betjene den gjelda vi har.

Vi fikk ikke noen problemer med dette - kan ikke huske at det ble gjort noe 'nummer' ut av det i samtalene med barnevernskontoret.

LYKKE TIL, og VELKOMMEN HIT!

fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...