Gå til innhold

Hotell Hua Hin - anbefalinger?


sibadulla

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi venter og venter... :-)

Er godt i gang med oppussingen av vår nye bolig, og det er faktisk godt å henge over malebøtta og bare tenke på veggen som mer og mer får ønsket farge. Gøy å forberede minimannens hjem :-)))

Men, jeg er utrolig ukonsentrert på jobb for tiden. Dette er første dag på jobb på lenge (malefri + kurs). Jeg har masse å gjøre, men klarer liksom ikke å konsentrere meg. Ser på bildet av minimannen hvert 10. minutt... heldigvis går det litt rykkevis. Nå er jeg inne i en veldig "ukonsentrert" periode... Jeg er ikke så ille HELE tiden :-)

En annen ting som er gøy å gjøre i ventetiden, er å planlegge reisen. Vi lurer på å ta en uke på Hua Hin etter programmet i Bangkok. Synes det virker som en fin måte å "jobbe" med tilknytningsprosessen på. Da får bare vi tre være sammen "alene" i rolige og varme omgivelser før hjemturen *drømmer meg bort igjen*

Sitter og ser på hotell. Noen som har noen anbefalinger? Vet jo at mange av dere har vært nettopp i Hua Hin. Har ikke råd til det mest eksklusive, iom. vårt boligkjøp osv... Men, hoteller i Thailand har jo heldigvis generelt sett god standard!

Noen som har bodd på The Royal Garden Resort Hua Hin (Marriot)? Ligger rett på stranda og virker som et bra hotell (http://www.hotelthailand.com/prepaid/huahin/royalresort/index.html).

Nei, nå får jeg legge drømmene til side og gjøre en kraftanstrengelse her for å få unna ting!

klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Sibadulla!

Blir helt misunnelig jeg nå. Var på bryllupsreise i Hua Hin, på hotel Anantara (het tidligere Royal Garden Village). Det var bare helt fantastisk, tror aldri jeg har hatt en bedre hotellopplevelse noensinne. Antar det er litt dyrt, men absolutt verdt pengene og anbefales på det varmeste.

Drømmer meg helt bort her jeg sitter på jobb nå, får vel gjøre litt.

Vi er nå i gang med adopsjon vi også, har lagt ivf-forsøkene i søplebøtta og gleder oss kjempemasse til å komme i gang.

Regner med å bli litt mer aktiv her inne etterhvert, er foreløpig mest inne og kikker/plukker opp info.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sibadulla!

Blir helt misunnelig jeg nå. Var på bryllupsreise i Hua Hin, på hotel Anantara (het tidligere Royal Garden Village). Det var bare helt fantastisk, tror aldri jeg har hatt en bedre hotellopplevelse noensinne. Antar det er litt dyrt, men absolutt verdt pengene og anbefales på det varmeste.

Drømmer meg helt bort her jeg sitter på jobb nå, får vel gjøre litt.

Vi er nå i gang med adopsjon vi også, har lagt ivf-forsøkene i søplebøtta og gleder oss kjempemasse til å komme i gang.

Regner med å bli litt mer aktiv her inne etterhvert, er foreløpig mest inne og kikker/plukker opp info.

Klem fra

Hei!

Koselig å høre fra deg, og velkommen over hit! Leit at forsøkene ikke funket, men nå er det iallfall en fantastisk prosess dere skal i gang med :-)

Har dere valgt land enda?

Tusen takk for anbefalingen av hotell. Skal sjekke ut priser, bilder osv!

Bare kontakt meg igjen om du lurer på noe vedr. adopsjonsprosessen! Du har vel min mailadr.? Hvis ikke, så er den [email protected].

Lykke til!!!! Blir gøy å følge deg videre :-)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo hvor vi bodde - på Hilton (tidligere Melia). Det var midt i smørøyet synes vi. Hotellets hage med basseng, strand og hav på baksiden, og gateliv, salgsboder, restauranter - et yrende liv på den andre siden. Prisen var 800 + noe pr. natt i delux rom, et stort deilig rom med sofagruppe og to balkonger. Royal Garden Resort har jeg bare sett brosjyrer på, og det ser kjempefint ut der også. Tror prisen er noenlunde den samme. Royal Garden ligger et stykke utenfor selve sentrum, så for oss som likte å fylle trilla med unger og sekker og rusle rundt i gatene om kvelden, var Melia midt i blinken.

Nå, hvordan blir rommet...blir det blått eller? :)) Adrian har flyttet ut av senga si, og det virker ikke som han vil tilbake med det første. Han hadde forferdelig mareritt forrige natta, og påsto at det var slanger oppi den, så nå okkuperer han dobbeltsenga :) Huff, han skremte nesten vettet av meg også, så det var bare så vidt jeg torde løfte dyna for å overbevise han (og meg selv) at senga var slangefri.

Vel, det ble en liten avsporing.

Lykke til med videre planlegging. Ventetida er lang, men planlegging er morro og hjelper så absolutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi bodde på Royal Garden Resort da vi var på adopsjonsreise i 99. Det var et fantastisk opphold! Flotte rom, hyggelig personale, god mat på flere forskjellige utendørs restauranter. I det hele tatt...:-) Håper dere får hente snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krabben

Hei Sibadulla!

Blir helt misunnelig jeg nå. Var på bryllupsreise i Hua Hin, på hotel Anantara (het tidligere Royal Garden Village). Det var bare helt fantastisk, tror aldri jeg har hatt en bedre hotellopplevelse noensinne. Antar det er litt dyrt, men absolutt verdt pengene og anbefales på det varmeste.

Drømmer meg helt bort her jeg sitter på jobb nå, får vel gjøre litt.

Vi er nå i gang med adopsjon vi også, har lagt ivf-forsøkene i søplebøtta og gleder oss kjempemasse til å komme i gang.

Regner med å bli litt mer aktiv her inne etterhvert, er foreløpig mest inne og kikker/plukker opp info.

Klem fra

Hei, sirius og sibadulla!

Kjekt ? 'sj?' dykk b?e to. Du, sirius, prata vel tidlegare om Colombia - er det der de hamnar? Det ser ut til at det g?r raskt b?de i Colombia og ikkje minst Thailand (!) for tida.

Me berre ventar og ventar, og eg blir heilt misunneleg p? deg, sibadulla, som alt har f?tt tildeling, end? me starta f?r dykk. Men, men, v?r tid kjem vel!

Eg ynskjer dykk lukke til vidare b?e to!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Dette er nabo-hotellet - et av de utroligste hotellene jeg vet om:

http://www.asiatravel.com/sofitelcentral/v5.html

Det er et gammelt jernbane-hotell (500 meter fra jernbanen) og det har en stil og en atmosfære som man vanligvis kun finner i gamle filmer. (Det har hotellet også vært brukt til!)

Ta dere en tur og drikk kaffe der, og benytt sjansen til å gå gjennom parken til hotellet.

Hvordan reiser dere fra Bangkok til Hua Hin? Buss? Leiebil?

PS: Det hotellet du nevner er også flott.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette er nabo-hotellet - et av de utroligste hotellene jeg vet om:

http://www.asiatravel.com/sofitelcentral/v5.html

Det er et gammelt jernbane-hotell (500 meter fra jernbanen) og det har en stil og en atmosfære som man vanligvis kun finner i gamle filmer. (Det har hotellet også vært brukt til!)

Ta dere en tur og drikk kaffe der, og benytt sjansen til å gå gjennom parken til hotellet.

Hvordan reiser dere fra Bangkok til Hua Hin? Buss? Leiebil?

PS: Det hotellet du nevner er også flott.

Med vennlig hilsen

...jeg vet det :-) Så hotellet på nettet og falt pladask! Elsker slike gamle hoteller med sjel. Om vi ikke får råd til å bo der, må vi iallfall innom for en kopp te eller et måltid.

Bodde dere der? Pris?

Nå er det like dyrt som Hilton ca. Vi får se hva lommeboken rekker til.

Jeg har sendt en mail til Royal Garden Resort og forespurt hva "private transfer" t/r Hua Hin fra Bangkok vil koste. Har ikke sjekket noe annet enda. Hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo hvor vi bodde - på Hilton (tidligere Melia). Det var midt i smørøyet synes vi. Hotellets hage med basseng, strand og hav på baksiden, og gateliv, salgsboder, restauranter - et yrende liv på den andre siden. Prisen var 800 + noe pr. natt i delux rom, et stort deilig rom med sofagruppe og to balkonger. Royal Garden Resort har jeg bare sett brosjyrer på, og det ser kjempefint ut der også. Tror prisen er noenlunde den samme. Royal Garden ligger et stykke utenfor selve sentrum, så for oss som likte å fylle trilla med unger og sekker og rusle rundt i gatene om kvelden, var Melia midt i blinken.

Nå, hvordan blir rommet...blir det blått eller? :)) Adrian har flyttet ut av senga si, og det virker ikke som han vil tilbake med det første. Han hadde forferdelig mareritt forrige natta, og påsto at det var slanger oppi den, så nå okkuperer han dobbeltsenga :) Huff, han skremte nesten vettet av meg også, så det var bare så vidt jeg torde løfte dyna for å overbevise han (og meg selv) at senga var slangefri.

Vel, det ble en liten avsporing.

Lykke til med videre planlegging. Ventetida er lang, men planlegging er morro og hjelper så absolutt :)

Hei thaimor!

Vi kunne egentlig kanskje også tenke oss å bo sentralt, men det er ikke det aller viktigste. Men, høres fint ut med trilleturer i sentrum, rett utenfor døra :-) Prisen på Hilton er litt høyere nå dessverre... Se

http://www.thaihotels.org/thaihotels/hotels/pages/hilton/

Ellers er jo Hilton bra, da :-)))) Hvordan kom dere dere forresten til og fra hua hin? Står sikkert på din flotte hjemmeside, men jeg har glemt...

Minimannens rom blir ikke blått, men beige/krem. Vi skal imidlertid ha rullgardiner i tak (store takvinduer) og foran et vanlig vindu. Rullgardinene er i varmere/mørkere beige med brune bamser i blå klær. De gjør forskjellige ting som å spise, leke osv. Blir en hel liten historie :-) Håper minimenn liker sånt like bra som oss!

Gøy å holde på med, men nå ble det jo plutselig litt andre ting å styre med også (ref. mitt innlegg over)....

Lager middag innimellom (lenge siden sist - bare maling!) - derfor blir nok dette litt stykkevis og delt.

men, du får du hilse Adrian og alle slangene *smiler stort*. Gleder meg til det er vår tur til å ha huset fullt av slanger og andre imaginære dyr :-)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi bodde på Royal Garden Resort da vi var på adopsjonsreise i 99. Det var et fantastisk opphold! Flotte rom, hyggelig personale, god mat på flere forskjellige utendørs restauranter. I det hele tatt...:-) Håper dere får hente snart.

Så hyggelig å høre :-) Høres ut som det går an å trives der. Vi får se hva det blir til med oss - sjekker litt mer rundt.

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg vet det :-) Så hotellet på nettet og falt pladask! Elsker slike gamle hoteller med sjel. Om vi ikke får råd til å bo der, må vi iallfall innom for en kopp te eller et måltid.

Bodde dere der? Pris?

Nå er det like dyrt som Hilton ca. Vi får se hva lommeboken rekker til.

Jeg har sendt en mail til Royal Garden Resort og forespurt hva "private transfer" t/r Hua Hin fra Bangkok vil koste. Har ikke sjekket noe annet enda. Hva gjorde dere?

Hei,

Vi bodde på Hilton (som da het Melia) da det var nyåpnet for noen år siden i julen. (Var der på besøk, ikke for adopsjon!)

Vanligvis bor vi bare på noen av de vanlige hotellene i Hua Hin, som koster ca 200 kr natten. (Det ligger flere mellom Hilton og Sofitel) - men de er naturligvis ikke så fine.

Vi leide bil (har kjørt over hele Thailand mange ganger), men man skal være rimelig erfaren før man begir seg ut i trafikken i Bangkok - selv om det er sjeldent man kommer ut av 1. gir! *ler*

Man kan ta toget fra Bangkok Noi stasjon til Hua Hin - toget skal ha en grei standard. Alternativet er buss - også greit hvis man kjører om dagen. Jeg vil anta det er ca 250 km.

Hua Hun, som er den thailanske kongelige families feriested, har et stort matmarked ikke langt fra hotellet (rett over hovedveien). Det er trygt å spise der, og maten er veldig billig og utrolig god.

Thailand har et godt fungerende minibank-system, så dere trenger ALDRI veksle penger. Bare ta ut penger, akkurat som i Norge.

Og hvis du liker hotell med atmosfære, bør dere overnatte på "Oriental Hotel" i Bangkok - rett ved elvebredden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi bodde på Hilton (som da het Melia) da det var nyåpnet for noen år siden i julen. (Var der på besøk, ikke for adopsjon!)

Vanligvis bor vi bare på noen av de vanlige hotellene i Hua Hin, som koster ca 200 kr natten. (Det ligger flere mellom Hilton og Sofitel) - men de er naturligvis ikke så fine.

Vi leide bil (har kjørt over hele Thailand mange ganger), men man skal være rimelig erfaren før man begir seg ut i trafikken i Bangkok - selv om det er sjeldent man kommer ut av 1. gir! *ler*

Man kan ta toget fra Bangkok Noi stasjon til Hua Hin - toget skal ha en grei standard. Alternativet er buss - også greit hvis man kjører om dagen. Jeg vil anta det er ca 250 km.

Hua Hun, som er den thailanske kongelige families feriested, har et stort matmarked ikke langt fra hotellet (rett over hovedveien). Det er trygt å spise der, og maten er veldig billig og utrolig god.

Thailand har et godt fungerende minibank-system, så dere trenger ALDRI veksle penger. Bare ta ut penger, akkurat som i Norge.

Og hvis du liker hotell med atmosfære, bør dere overnatte på "Oriental Hotel" i Bangkok - rett ved elvebredden.

Med vennlig hilsen

Takk for info! Du høres ut som en erfaren Thailandfarer :-)

Jeg har vært i Thailand bare to ganger før; to ganger i Bangkok og en gang Pattaya (bodde et år i Singapore, så det var snarturer bare til "nabolandet").

Vi var faktisk og spiste grill-buffet på verdens fineste hotell (er jo kåret til det flere ganger på rad), The Oriental Hotel. Enig med deg; utrolig hotell - spesielt den gamle delen så klart! Vi satt nede ved elvebredden, spiste god mat og så på elvebåtene med alle lysene, som gled forbi. En flott opplevelse!

Tror nok vi kommer til å bo på Amari Hotel i bangkok, som VB anbefaler for hentereiser. Men, ellers så frister jo The Oriental Hotel - selv om lommeboken krymper seg ved tanken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sirius og sibadulla!

Kjekt ? 'sj?' dykk b?e to. Du, sirius, prata vel tidlegare om Colombia - er det der de hamnar? Det ser ut til at det g?r raskt b?de i Colombia og ikkje minst Thailand (!) for tida.

Me berre ventar og ventar, og eg blir heilt misunneleg p? deg, sibadulla, som alt har f?tt tildeling, end? me starta f?r dykk. Men, men, v?r tid kjem vel!

Eg ynskjer dykk lukke til vidare b?e to!

Klem,

Satser på at du kommer VELDIG snart etter! Ellers så ser det jo ut til å bli forsinkelser i vår sak... :-\ Ref. innlegget mitt over... Får bare krysse fingrene.

Gleder meg til å følge deg videre iallfall!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei thaimor!

Vi kunne egentlig kanskje også tenke oss å bo sentralt, men det er ikke det aller viktigste. Men, høres fint ut med trilleturer i sentrum, rett utenfor døra :-) Prisen på Hilton er litt høyere nå dessverre... Se

http://www.thaihotels.org/thaihotels/hotels/pages/hilton/

Ellers er jo Hilton bra, da :-)))) Hvordan kom dere dere forresten til og fra hua hin? Står sikkert på din flotte hjemmeside, men jeg har glemt...

Minimannens rom blir ikke blått, men beige/krem. Vi skal imidlertid ha rullgardiner i tak (store takvinduer) og foran et vanlig vindu. Rullgardinene er i varmere/mørkere beige med brune bamser i blå klær. De gjør forskjellige ting som å spise, leke osv. Blir en hel liten historie :-) Håper minimenn liker sånt like bra som oss!

Gøy å holde på med, men nå ble det jo plutselig litt andre ting å styre med også (ref. mitt innlegg over)....

Lager middag innimellom (lenge siden sist - bare maling!) - derfor blir nok dette litt stykkevis og delt.

men, du får du hilse Adrian og alle slangene *smiler stort*. Gleder meg til det er vår tur til å ha huset fullt av slanger og andre imaginære dyr :-)

Klem fra

Vi hadde privatsjåfør såklart! :) Planen var å ta tog, men da vi ankom stasjonen nedlesset med unger og bagasje var det ett eller annet galt med det elektriske, og selvfølgelig full forvirring om ventetid. Det ble en flott tur i minibuss istedet. Nå husker jeg ikke prisen, men det var dyrere enn tog. Fordelen var at vi selv bestemte tissestopp etc. underveis, og den samme mannen kom og hentet oss da vi skulle returnere tl Bangkok.

Vi bestilte Hua-Hin oppholdet gjennom Wickstrøm reiser (i Skien) Kanskje lurt å sjekke litt rundt. Prisene kan variere nemlig.

Og så til saken! Alltid like frustrerende med slike brev når det er et helt annet innhold man venter på. Jeg tror allikevel ikke dette vil forsinke saken deres. "Kværna" der nede maler like sakte og grundig som før, og mange hender skal ta i og studere de samme papirene. Politiattesten får dere i løpet av et par dager, notarialbekreftelsen enda kjappere, og fotografiene på 1 time. Før det ene kontoret er ferdig med sin "inspeksjon" plupper det inn tilleggsopplysninger fra sibadulla og mann, og dermed fortsetter gangen som før.

Dere har hatt en sak i ekspressfart så langt, så et par uker fra eller til spiller ingen rolle. Tro meg! :))

PS) Han får litt av et rom denne minimannen deres. Kunne nesten tenkt meg et slikt rom selv :)

Oppmuntringsklem fra meg. Husk alt ordner seg for snille jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med å gjøre en skikkelig jobb (på jobben) for tiden. Tenker nesten ikke på annet enn det lille barnet vi (forhåpentligvis) skal få. Vi har ikke vært i Thailand enda-men vi har også planer om å ta en ekstra uke i Hua Hin på forhånd med jenta vår på 11 år - så jeg har også brukt noe av arbeidstiden til å søke etter hotell i Hua Hin og Cha-Am. Regner med at du allerede har funnet disse linkene, men vedlegger dem likevel:

http://www.thailandhotels.net/

http://www.thailand-holidays.ws/hua-hin_cha-am_hotels/hua-hin_cha-am_hotels.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde privatsjåfør såklart! :) Planen var å ta tog, men da vi ankom stasjonen nedlesset med unger og bagasje var det ett eller annet galt med det elektriske, og selvfølgelig full forvirring om ventetid. Det ble en flott tur i minibuss istedet. Nå husker jeg ikke prisen, men det var dyrere enn tog. Fordelen var at vi selv bestemte tissestopp etc. underveis, og den samme mannen kom og hentet oss da vi skulle returnere tl Bangkok.

Vi bestilte Hua-Hin oppholdet gjennom Wickstrøm reiser (i Skien) Kanskje lurt å sjekke litt rundt. Prisene kan variere nemlig.

Og så til saken! Alltid like frustrerende med slike brev når det er et helt annet innhold man venter på. Jeg tror allikevel ikke dette vil forsinke saken deres. "Kværna" der nede maler like sakte og grundig som før, og mange hender skal ta i og studere de samme papirene. Politiattesten får dere i løpet av et par dager, notarialbekreftelsen enda kjappere, og fotografiene på 1 time. Før det ene kontoret er ferdig med sin "inspeksjon" plupper det inn tilleggsopplysninger fra sibadulla og mann, og dermed fortsetter gangen som før.

Dere har hatt en sak i ekspressfart så langt, så et par uker fra eller til spiller ingen rolle. Tro meg! :))

PS) Han får litt av et rom denne minimannen deres. Kunne nesten tenkt meg et slikt rom selv :)

Oppmuntringsklem fra meg. Husk alt ordner seg for snille jenter :)

Tusen takk for oppmuntrende tilrop fra sidelinjen, thaimor :-) Det er godt i slike tilfeller. Hvis du leser min nye kommentar under mitt innlegg over, ser du at dette nok ikke vil utgjøre store forsinkelsene. Dette er jo nye regler for ALLE fra Thailands side.

Selv om vi har hatt en sak som har gått i ekspressfart, er det rart med det; når man har fått en liten minimann, kan ikke tiden gå fort nok (men, det kjenner vel du til :-).

Ha en super helg med dine tre små og litt større menn!

klem fra en dokumeninnsamlende,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med å gjøre en skikkelig jobb (på jobben) for tiden. Tenker nesten ikke på annet enn det lille barnet vi (forhåpentligvis) skal få. Vi har ikke vært i Thailand enda-men vi har også planer om å ta en ekstra uke i Hua Hin på forhånd med jenta vår på 11 år - så jeg har også brukt noe av arbeidstiden til å søke etter hotell i Hua Hin og Cha-Am. Regner med at du allerede har funnet disse linkene, men vedlegger dem likevel:

http://www.thailandhotels.net/

http://www.thailand-holidays.ws/hua-hin_cha-am_hotels/hua-hin_cha-am_hotels.htm

Hei - skal ikke blande meg for mye - men jeg var inne og så på den hotell-linken du hadde lagt inn. Dersom du/dere (i likhet med oss) har behov for å bo litt enklere - (les billigere) synes jeg kanskje at det var et relativt kostbart hotell dere hadde valgt - ikke glem at prisen som var oppgitt var pr. person - det blir altså 9000 Baht (=1800 kr) for 2 netter. Det er etter hva jeg har sett ikke noe problem å finne hotell med svømmebasseng i nærheten av stranda som har sommerpris på 2500-3500 Baht pr. natt pr. rom (altså ikke per person).

Sender enda en hotellsøk-link:

http://www.bookings-asia.com/th/cgi-bin/searchpage.pl?lang=uk&id=100001&style=B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - skal ikke blande meg for mye - men jeg var inne og så på den hotell-linken du hadde lagt inn. Dersom du/dere (i likhet med oss) har behov for å bo litt enklere - (les billigere) synes jeg kanskje at det var et relativt kostbart hotell dere hadde valgt - ikke glem at prisen som var oppgitt var pr. person - det blir altså 9000 Baht (=1800 kr) for 2 netter. Det er etter hva jeg har sett ikke noe problem å finne hotell med svømmebasseng i nærheten av stranda som har sommerpris på 2500-3500 Baht pr. natt pr. rom (altså ikke per person).

Sender enda en hotellsøk-link:

http://www.bookings-asia.com/th/cgi-bin/searchpage.pl?lang=uk&id=100001&style=B

Hei!

Merkelig det med linken min. Det er noe annet der nå enn da jeg la den inn?!

Dette fikk jeg tidligere opp (kopierte det og sendte det i mailsform til mannen min - derfor har jeg det enda):

Valid Until Rates in Thai Baht

Single Double Triple

Garden View

30-Apr-02 3,900 4,150 6,000

31-Oct-02 2,400 2,650 3,950

Garden Terrace

30-Apr-02 4,400 4,600 6,200

31-Oct-02 2,600 2,800 4,200

Seaview

30-Apr-02 4,700 4,900 6,500

31-Oct-02 2,700 2,900 4,300

(tabeller blir vel bare rot her på DOL)

3-manns rom, havutsikt: 4 300 bath = 845 NOK, amerikansk frokost inkl.

Prisen din blir jo en HELT annen... Ser den selv nå på nettet når jeg går inn. Merkelig (og dumt)... Har sendt en mail med forespørsel dir. til hotellet. Får høre hva slags pris vi får der, da.

Ellers kan du bare gru-glede deg til du får tildelt DERES barn! Hvis du er ukonsentrert nå, så bare vent å se hvordan du blir da :-)))

(PS: Jeg var helt lik deg - også på deres stadie)

Ellers har vi vært på politikammeret i dag og bestilt ny politiattest, vært på Notarius Publicus + at jeg har skrevet ut masse digitalbilder på jobben i dag. Har kjøpt pappark også, så i helgen byttes litt maletid ut mot klipp-og-lim :-) Dette skal gå i super ekspressfart!!!

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Merkelig det med linken min. Det er noe annet der nå enn da jeg la den inn?!

Dette fikk jeg tidligere opp (kopierte det og sendte det i mailsform til mannen min - derfor har jeg det enda):

Valid Until Rates in Thai Baht

Single Double Triple

Garden View

30-Apr-02 3,900 4,150 6,000

31-Oct-02 2,400 2,650 3,950

Garden Terrace

30-Apr-02 4,400 4,600 6,200

31-Oct-02 2,600 2,800 4,200

Seaview

30-Apr-02 4,700 4,900 6,500

31-Oct-02 2,700 2,900 4,300

(tabeller blir vel bare rot her på DOL)

3-manns rom, havutsikt: 4 300 bath = 845 NOK, amerikansk frokost inkl.

Prisen din blir jo en HELT annen... Ser den selv nå på nettet når jeg går inn. Merkelig (og dumt)... Har sendt en mail med forespørsel dir. til hotellet. Får høre hva slags pris vi får der, da.

Ellers kan du bare gru-glede deg til du får tildelt DERES barn! Hvis du er ukonsentrert nå, så bare vent å se hvordan du blir da :-)))

(PS: Jeg var helt lik deg - også på deres stadie)

Ellers har vi vært på politikammeret i dag og bestilt ny politiattest, vært på Notarius Publicus + at jeg har skrevet ut masse digitalbilder på jobben i dag. Har kjøpt pappark også, så i helgen byttes litt maletid ut mot klipp-og-lim :-) Dette skal gå i super ekspressfart!!!

Ha en fin helg!

... på denne lenken:

http://www.hotelthailand.com/prepaid/huahin/royalresort/index.html.

4 300 bath inkl.: "Seaview, triple (room), AMB (american breakfast), Valid Until 31-Oct-02.

Men, på "din":

http://www.hotelthailand.com/valueplus/huahin/index.html#marriott,

er prisen helt riktig "Baht 4,400 per person"

Er jo samme hotell. Rart! Viser bare at det lønner seg å sjekke nøye priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende tilrop fra sidelinjen, thaimor :-) Det er godt i slike tilfeller. Hvis du leser min nye kommentar under mitt innlegg over, ser du at dette nok ikke vil utgjøre store forsinkelsene. Dette er jo nye regler for ALLE fra Thailands side.

Selv om vi har hatt en sak som har gått i ekspressfart, er det rart med det; når man har fått en liten minimann, kan ikke tiden gå fort nok (men, det kjenner vel du til :-).

Ha en super helg med dine tre små og litt større menn!

klem fra en dokumeninnsamlende,

Du har rett! Kjøper man et Bay Room (42 Sqm.), er ikke dette noe dyrere enn Royal Garden (Marriot). Hilton 4 250 bath (triple room, incl. am. breakfast). Burde da holde med 42 m2 på oss og minimannen? Blir nok mye styr og rot for oss som er lite vant til bleieskift osv (minimannen inkludert), men... *smiler og ser det for meg*

Dette er pris per rom, ikke sant? Kan umulig tolkes på noen annen måte, hvis du ser på tabellen:

http://www.hotelthailand.com/prepaid/huahin/melia/index.html

?

Have a nice weekend, sier nå bare jeg!

Etter noen dagers maletørke, må vi tilbake i malerhabitten i morgen!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...