Gå til innhold

Livet i en depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg sliter med å viljen min til å leve,

og jeg trives ikke her mer.

Depresjonen lever sitt eget liv. Dens bølger i underbevisstheten når opp til overflaten og skaper denne uutholdelige tilstanden av kaos som i et igjen og igjen innhenter meg, og fører båten jeg sitter i langt innover mot en ensom odde.

Søkende og fortvilt tasser jeg bortover, sint fortvilt i oppløsning, lei av alt.

I skumringen, bak tåken som ikke letter, sitter psykologen, legen og alle andre hjelperne og roper på meg, men jeg blir der jeg er for sykdommen er så sterk og redselen er enda større, at jeg ber dem la meg dra bortover slik at tåken får legge seg som et skjermende teppe, slik at de ikke ser meg mer, og heller ikke kan rope på meg og be meg komme tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47730-livet-i-en-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Virker som du har det tøft. Ikke er helt sikker på hva du vil? Veit hvor håpløst alt kan føles. Og det er så tungt fordi man også mister trua på at depresjonen noen gang kan gå over (veit ikke om du har det sånn?) Men det kan den, mest sannsynlig gjør den vel det, før eller siden. Du kan ennå snu, køre båten ut av tåkebanken og møte hjelpernes rop.

Lykke til! Håper du snart får det bedre *klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47730-livet-i-en-depresjon/#findComment-182683
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...