Gå til innhold

Et glass vin eller en sobril?

Anbefalte innlegg

Gjest bipoline

Det er en solfyllt ettermiddag, jeg har det ganske rolig og barna hopper på trampolinen. Men jeg er rastløs, som så ofte, og jeg har lyst på et glass rødvin. Et godt glass vin i godstolen, med dagens avis.....

Er det da så galt? Det er jo ikke snakk om mer enn der som sikkert mange andre "normale" drikker og jeg har jo ikke alkoholproblemer. Jeg kjenner ikke at jeg har angst heller - det er uroen og rastløsheten inni meg som er (litt) plagsom. Da er det jo feil å ta en pille?

Jeg vet ikke hva som er det rette valget for meg, jeg vet jo at det er større sjangse for rusproblemer generellt med bipolar lidelse, men det betyr jo ikke nødvendigvis at det gjelder meg! Og jeg er smertelig klar over alkoholens farer fra nærmeste familie.

Har noen noen synspunkter eller har kanskje tilogmed hr. NHD noen betraktinger? Takknemlig for respons.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47731-et-glass-vin-eller-en-sobril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis eg skulle ha valgt, så hadde eg tatt ett glass rødvin det gjør godt for hjertet også.

Og om det demper uroen inni deg, så har du det mer harmonisk og oppfatter tilværelsen som litt hyggeligere.

Kos deg med ett glas vin, det er sikkert fortjent ! :)

Mvh

Hva er det mest av i familien - alkoholikere eller pillemisbrukere? Velg det alternativet med færrest misbrukere. Flest alkoholikere; ta en pille. Og omvendt.

Kjenner forresten så godt den stemningen du beskriver. Rastløsheten/uroen er til å bli sprø av. Synes det er en god ide og "kuppe" den med litt drahjelp. Heller det enn å ende opp helt nedkjørt av tankekaos og rot.

*klem fra artsfrenden*

Nils Håvard Dahl, psykiater

Definitivt et glass vin. Det er ikke bare ok - det er sundt.

Pass bare på at det ikke blir mer enn 10 glass i uka (jeg antar av nicket at du er kvinne).

Det finnes en enkel "fare"-test. En gang eller to i året skal du la være å drikke fom en fredag tom søndagen 10 dager senere. Dersom dette gå uten problemer, er du ikke i faresonen hvis alkoholforbruket samtidig ligger på max 10 alkoholenheter i de andre ukene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...