Gå til innhold

litt fortvilet...


sibadulla

Anbefalte innlegg

Huff, det lå en konvolutt fra VB i postkassen da vi kom hjem. Thailand krever nå ytterligere opplysninger fra ALLE søkere... Det sto (så klart) at dette hastet veldig for de som allerede har papirene sine i Thailand. Vi har ikke bare papirene våre der, men også BARNET vårt.... Jeg er så redd for at det nå vil gå enda lenger tid før vi kan hente minimannen vår...

Det de krever ekstra er:

- uttømmende politirapport på engelsk på begge - orginal

- notarialbekreftet kopi av passene

- mange flere bilder av bolig - ute og inne

Må vel bare tenke positivt og at dette ikke vil forsinke prosessen mye, men vi ble litt lei oss nå... Tror jeg ringer VB i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

Uff, ja..........det høres ikke noe trivelig ut dette nei. Får håpe på dine vegne at det bare blir en kort utsettelse......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sofie31

Jeg skjønner du er fortvilet og synes dette er "litt skummelt". Vil bare trøste deg litt. Jeg har ei veninne som også har adoptert fra Thailand. Der var det også mye mas om tilleggsrapporter. Også lenge etter tildeling mens de ventet på å få hentet hjem barnet.

Hun var også kjempebekymret og redd for at noe skulle være i veien så de ikke fikk hentet barnet.

Tilleggsrapportene ble sendt og allt gikk smertefritt videre. Gutten kom vel hjem og alt er bra.

Har hørt at det er ei av de som jobber med adopsjonnsaker i Thailand som er litt ekstra vanskelig og skal ha tillegsrapporter og mer informasjon, men sånn jeg har forstått det så er det bare formaliteter som sjelden lager noen problemer.

Tror du kan slappe helt av, skaffe det de vil ha og fortsette å vente på å få hente barnet deres.

Lykke til!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg skjønner du er fortvilet og synes dette er "litt skummelt". Vil bare trøste deg litt. Jeg har ei veninne som også har adoptert fra Thailand. Der var det også mye mas om tilleggsrapporter. Også lenge etter tildeling mens de ventet på å få hentet hjem barnet.

Hun var også kjempebekymret og redd for at noe skulle være i veien så de ikke fikk hentet barnet.

Tilleggsrapportene ble sendt og allt gikk smertefritt videre. Gutten kom vel hjem og alt er bra.

Har hørt at det er ei av de som jobber med adopsjonnsaker i Thailand som er litt ekstra vanskelig og skal ha tillegsrapporter og mer informasjon, men sånn jeg har forstått det så er det bare formaliteter som sjelden lager noen problemer.

Tror du kan slappe helt av, skaffe det de vil ha og fortsette å vente på å få hente barnet deres.

Lykke til!

Hilsen

Bare en liten kommentar til noe du skriver. Du skriver blant annet:

"Har hørt at det er ei av de som jobber med adopsjonnsaker i Thailand som er litt ekstra vanskelig og skal ha tillegsrapporter og mer informasjon"

_Gjett_ om jeg som mor til en thaigutt er glad for at de er så GRUNDIGE i Thailand nå i ettertid! Jeg oppfatter dem nemlig som grundige, ikke vanskelige.

Og til sibadulla: Vi fikk krav om tilleggsopplysninger over fem måneder etter tildelingen! Det var en fæl følelse når vi gikk rundt og ventet på en hentebeskjed som vi hadde fått beskjed om ville komme etter 5-6 måneder. Som du vet gikk det bra til slutt, det gjør det med dere også. Men det er vel litt sånn at alle slike ting er ekstra tunge å få i perioden etter tildelingen - på Thailand kan jonne være lang nok som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krabben

S?nt er aldri kjekt!

Men heldigvis er andre Thai-adoptantar rolege, og meiner det ikkje treng vera noko gale i dette, s? eg kryssar fingrane, og ynskjer god tur til Thailand snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt fortvilet ble vi også. I går morges var jeg svært så fornøyd over å endelig ha fått sendt alle papirene til VB - og trodde vi var ferdige med papirstyr for en stund. Men hvor lenge var Eva i Paradis...

Sist vi skulle ha politiattest tok det 4 uker - så jeg håper inderlig at dette ikke betyr at alle papirene må vente i 4 uker før de blir sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

litt fortvilet ble vi også. I går morges var jeg svært så fornøyd over å endelig ha fått sendt alle papirene til VB - og trodde vi var ferdige med papirstyr for en stund. Men hvor lenge var Eva i Paradis...

Sist vi skulle ha politiattest tok det 4 uker - så jeg håper inderlig at dette ikke betyr at alle papirene må vente i 4 uker før de blir sendt.

Snakket med VB nettopp. De tror IKKE dette vil forsinke sakene våre! Godt å høre. Vi får bare stå på å samle sammen dokumenter og enda flere bilder :-) Her i Oslo tar det bare få dager å få politiattest?! Men, uttømmende politiattest får man ikke på engelsk. Jeg fikk derfor beskjed av VB om å sende den "vanlige" som SUAK har fått tidligere. Du bør kanskje ringe VB å sjekke du også, men skulle vel tro det var likt for alle (om de ikke står i sosialrapporten at man tidligere er dømt for noe e.l., da. Det er visst i slike tilfeller de thail. myndigh. krever uttømmende politiattester).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...