Gå til innhold

Tar du telefonen når du ikke vet hvem som ringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svaret er bare at det er viktig at nummeret ikke kommer ut.

Anonymkode: 32bdc...956

Ok, det kan jeg forstå er viktig i enkelte tilfeller. Tenkte ikke på det i ste. 

Anonymkode: 51f98...176

Fortsetter under...

Hvis jeg ikke kjenner nummeret så tar jeg den ikke.  Er det et utenlands-nummer så blokkerer jeg.  Men jeg og søker opp norske nummere etterpå.    Ofte står det at mange har søkt opp nummeret og da vet jeg at det er hacket. 

Worriesome Plenty 2

Tar og svarer på norske nummer, men ikke utenlandske.

Oftest er de ukjente markedsundersøkelser og meningsmålinger. Noen ganger salg fra bedrifter jeg er kunde hos, har sperret for telefonsalg. Men man kan ikke sperre de man er kunde hos eller har gitt penger til veldedighet hos desverre.

Jeg svarer på alle telefoner med norske numre. Også ukjente - som regel er det jobb. Det samme gjelder skandinaviske numre. Det kan hende det er en selger som ringer, men da sier jeg bare høflig nei takk.

Skjult nummer (altså ikke hemmelige numre men folk som ringer uten nummervisning) besvarer jeg ikke. Heller ikke anrop fra land hvor jeg ikke har noen relasjoner, da disse som regel er svindelanrop. 

Annonse

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Tar og svarer på norske nummer, men ikke utenlandske.

Oftest er de ukjente markedsundersøkelser og meningsmålinger. Noen ganger salg fra bedrifter jeg er kunde hos, har sperret for telefonsalg. Men man kan ikke sperre de man er kunde hos eller har gitt penger til veldedighet hos desverre.

du kan blokke de på selve telefonen om du har iphone

Vhanja skrev (3 timer siden):

Jeg tar telefonen hvis det er på dagtid da min mobil også er min jobbtelefon. 

For ukjente nummer etter kontortid så kommer det an på humøret. Noen ganger tar jeg den, andre ganger googler jeg først.

Kommer an på humøret? 😀

Annonse

Worriesome Plenty 2
Lillemus skrev (3 timer siden):

Man kan vel blokkere alle numre om man vil?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

du kan blokke de på selve telefonen om du har iphone

Ja er klar over det. Jeg mente at man ikke kan reservere seg mot de man har hatt med å gjøre. Sånn at det er sperret i Brønnøysundregistrene.

Alle nummer kan selvsagt sperres på mobilen. Men Telia ringer typ en gang i halvåret, jeg blir ikke veldig plaget.

Endret av Worriesome Plenty 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...