Gå til innhold

Ønsker å være økonomisk uavhengig!!


fry35

Anbefalte innlegg

God morgen seniorer og vennene mine, jeg er en 2. års student på MBBS ved GMC. Det var barndomsdrømmen min å bli økonomisk uavhengig i universitetslivet. Men jeg har ingen anelse og er så forvirret om hvordan jeg kan oppnå det. I min daglige rutine har jeg rundt 2 timer med fritid som jeg kan investere for å nå dette målet, og jeg tror det er et perfekt tidspunkt å starte. Så har du noen ideer og erfaringer du kan dele med meg som vil hjelpe meg å nå økonomisk uavhengighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok lite sannsynlig at du kan bli økonomisk uavhengig så lenge du er student. Men hvis du studerer til å bli lege så kan du få en god lønn når du får fast jobb, spesielt hvis du videreutdanner deg og blir spesialistlege evt kirurg. 

Derfra kan du spare deler av lønnen som du investerer i fond/aksjer og kan tjene en del på det, så lenge det gjøres riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fry35 skrev (1 time siden):

God morgen seniorer og vennene mine, jeg er en 2. års student på MBBS ved GMC. Det var barndomsdrømmen min å bli økonomisk uavhengig i universitetslivet. Men jeg har ingen anelse og er så forvirret om hvordan jeg kan oppnå det. I min daglige rutine har jeg rundt 2 timer med fritid som jeg kan investere for å nå dette målet, og jeg tror det er et perfekt tidspunkt å starte. Så har du noen ideer og erfaringer du kan dele med meg som vil hjelpe meg å nå økonomisk uavhengighet.

Dette forstod jeg lite av. Ønsker du å bli forsker, betalt av universitetet, eller tenker du at du skal jobbe to timer pr dag for å dekke livsopphold? Hva legger du egentlig i økonomisk uavhengighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
fry35 skrev (1 time siden):

God morgen seniorer og vennene mine, jeg er en 2. års student på MBBS ved GMC. Det var barndomsdrømmen min å bli økonomisk uavhengig i universitetslivet. Men jeg har ingen anelse og er så forvirret om hvordan jeg kan oppnå det. I min daglige rutine har jeg rundt 2 timer med fritid som jeg kan investere for å nå dette målet, og jeg tror det er et perfekt tidspunkt å starte. Så har du noen ideer og erfaringer du kan dele med meg som vil hjelpe meg å nå økonomisk uavhengighet.

Er dette skrevet av AI?

Anonymkode: 241a1...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er dette skrevet av AI?

Anonymkode: 241a1...a23

Sannsynligvis, det har vært flere slike her i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er dette skrevet av AI?

Anonymkode: 241a1...a23

100% sikkert.

Anonymkode: 620dd...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (52 minutter siden):

Sannsynligvis, det har vært flere slike her i det siste.

Jeg er sannelig ikke sikker. Jeg syns noen av formuleringene er såpass særpreget at jeg lurer på om dette er formulert av en person. Se på setning nr to feks, evt setning fire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (9 minutter siden):

Jeg er sannelig ikke sikker. Jeg syns noen av formuleringene er såpass særpreget at jeg lurer på om dette er formulert av en person. Se på setning nr to feks, evt setning fire?

Men veldig merkelig skrevet - "Seniorer og vennene mine", det er neppe skrevet av noen med norsk som førstespråk i alle fall. Google oversetter kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (17 minutter siden):

Men veldig merkelig skrevet - "Seniorer og vennene mine", det er neppe skrevet av noen med norsk som førstespråk i alle fall. Google oversetter kanskje?

Mulig. Formuleringen «student på MBBS ved GMC» er ikke helt common heller i min verden, men for alt jeg vet har kidsa gått over til å si dette.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (4 minutter siden):

Mulig. Formuleringen «student på MBBS ved GMC» er ikke helt common heller i min verden, men for alt jeg vet har kidsa gått over til å si dette.  

 

Lillemus skrev (27 minutter siden):

Men veldig merkelig skrevet - "Seniorer og vennene mine", det er neppe skrevet av noen med norsk som førstespråk i alle fall. Google oversetter kanskje?

1950 tallet ringte….

Anonymkode: 393f3...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

1950 tallet ringte….

Anonymkode: 393f3...3b0

Dæh, grattis! Like slagkraftig som en malplassert meme den der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (6 minutter siden):

Dæh, grattis! Like slagkraftig som en malplassert meme den der! 

Atte hæ? Jeg synes den var svært morsom 

Anonymkode: 393f3...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 time siden):

Mulig. Formuleringen «student på MBBS ved GMC» er ikke helt common heller i min verden, men for alt jeg vet har kidsa gått over til å si dette.  

Tror i allefall at google translate er involvert. Vedkommende studerer medisin og ber om råd… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men hva er hensikten med disse google translate/AI-trådene? De vinner ikke noe på det for det er ingen lenker man kan trykke på. De svarer heller aldri, så det har jo særdeles begrenset underholdningsverdi for et troll.

Anonymkode: 88833...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (35 minutter siden):

Tror i allefall at google translate er involvert. Vedkommende studerer medisin og ber om råd… 

Det var det jeg påpekte. I min verden sier vi «studerer medisin» i muntlig og skriftlig form, selv om studiet har tittel GMC også på universitetet her. Jr gjør det samme, og han er på ts sin alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men altså. Skulle gjerne vært økonomisk uavhengig selv jeg. Har jeg en mulighet hvis jeg setter av to timer pr. uka tro? Sparer allerede i fond, halvparten av det til pensjon, resten sv det i index/aksjefond. Men ser ikke helt at det gir økonomisk uavhengighet på kort sikt i hvert fall. Har sett en del på FIRE-folka, men klarer ikke leve like nøkternt. Så tar imot forslag :D 🫡

Anonymkode: b0d04...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men altså. Skulle gjerne vært økonomisk uavhengig selv jeg. Har jeg en mulighet hvis jeg setter av to timer pr. uka tro? Sparer allerede i fond, halvparten av det til pensjon, resten sv det i index/aksjefond. Men ser ikke helt at det gir økonomisk uavhengighet på kort sikt i hvert fall. Har sett en del på FIRE-folka, men klarer ikke leve like nøkternt. Så tar imot forslag :D 🫡

Anonymkode: b0d04...dda

Ser at både du og ts kan sette av to timer til å bli økonomisk uavhengig. Hva har egentlig de to timene med saken å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (8 timer siden):

Ser at både du og ts kan sette av to timer til å bli økonomisk uavhengig. Hva har egentlig de to timene med saken å gjøre? 

Jeg vet ikke, skrev det bare siden ts skrev det. Hvis det hadde gitt garantier, og vært relativt interessant, kunne jeg for den del sagt opp jobben min og brukt hele arbeidsuken min jeg. Men uten garanti hadde jeg likevel lett brukt noen timer i uka for å prøve å oppnå økonomisk frihet hvis jeg hadde visst hvordan.

Hadde du?

Anonymkode: b0d04...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (8 timer siden):

Ser at både du og ts kan sette av to timer til å bli økonomisk uavhengig. Hva har egentlig de to timene med saken å gjøre? 

Jeg vet ikke, skrev det bare siden ts skrev det. Hvis det hadde gitt garantier, og vært relativt interessant, kunne jeg for den del sagt opp jobben min og brukt hele arbeidsuken min jeg. Men uten garanti hadde jeg likevel lett brukt noen timer i uka for å prøve å oppnå økonomisk frihet hvis jeg hadde visst hvordan.

Hadde du?

Anonymkode: b0d04...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (8 timer siden):

Ser at både du og ts kan sette av to timer til å bli økonomisk uavhengig. Hva har egentlig de to timene med saken å gjøre? 

Jeg vet ikke, skrev det bare siden ts skrev det. Hvis det hadde gitt garantier, og vært relativt interessant, kunne jeg for den del sagt opp jobben min og brukt hele arbeidsuken min jeg. Men uten garanti hadde jeg likevel lett brukt noen timer i uka for å prøve å oppnå økonomisk frihet hvis jeg hadde visst hvordan.

Hadde du?

Anonymkode: b0d04...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...