Gå til innhold

Slutte å amme, spesielt på natta

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Jeg har en sønn på tretten mnd. Han er verdens fineste unge, men han blir til et monster utpå natta. Han har aldri sovet på natta, og viser ikke antydninger til å skulle begynne med det første. Han vil ha pupp lenge og vel med hyppige sideskift hver eneste natt. Aller helst vil han sove med puppen i munnen. Prøver å unngå det mest mulig, tenker på tennene, men det er ikke lett.

Vi har forsøkt skrikemetoden. Holdt på i tre uker uten resultater. Legger til at han er et ørebarn, og har hyppige ørebetennelser.

Vi ammer og koser oss med det, men nå har jeg begynt å jobbe igjen, og hvis jeg ikke snart får sove litt kommer jeg til å.... Ja, jeg vet ikke. Men jeg trenger virkelig litt søvn nå.

At pappa tar ham på natta er ingen løsning. Han hyler til han får mamma eller til han sovner av utmattelse men da sover han ikke mange minuttene før han er i gang igjen.

Jeg gir ham flaske på natta, men han skal ha pupp også Dermed basta.

Noen gode råd? Hvis jeg må, så slutter jeg å amme nå, hva som helst bare jeg får sove. Hvis jeg skal slutte å amme trenger jeg råd til det også.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47798-slutte-%C3%A5-amme-spesielt-p%C3%A5-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke gi deg noe svar, Valnøtt, jeg kan bare gi deg min fulle støtte hva du nå enn bestemmer deg for å gjøre. Høres fryktelig slitsomt ut! Jeg vet om mange som hadde gitt opp amminga for lenge siden hadde situasjonen vært som din.

Så lykke til med lillegutt.............

Nå skal jeg trille tur med min lille venn.

Ha en fin dag!

Snorkfrøken

Kjenner meg veldig godt igjen! Min lille snusk er også 13 mnd og krever nattpupp 2-3 ganger om natta. Heldigvis gjør hun seg ferdig, så jeg legger henne bare tilbake i sengen slik at hun sover videre.

I forrige uke prøvde jeg å kutte ut første nattkos som skjer mellom tolv og ett en gang. Etter noen netter var ikke protestene så veldig høye lengere. En annen kveld var mor for sliten til å nekte at jeg kapitulerte, leita fram puppen, så nå har vi det gående igjen...

Jeg jobber (heldigvis) ikke, men jeg er sliten likevel. Det tar virkelig på å ikke få en hel natts søvn. Hadde dessverre ingen råd, men om du finner på noe lurt vil jeg gjerne vite om det ;o)

Nå har "Tupsi" lagt seg formiddagslur, og det skal jeg også prøve på ;o)

mvh

Vi tok "nattavenningen" på vesla da hun var 14 mnd gammel.Det gikk forsåvidt bra.Ingen skrikemetode akkurat,men ingen pupp.Lå i armene mine og hylte mens jeg trøstet i vilden sky.

Eneste jeg ikke klarer fjerne er "morrapuppen" (9 timer etter hun har sovnet).

Min erfaring er at hvis hun sovnet med puppen i munnen ville hun helst ha den der hele natta.Derfor unngår vi dette.

Ellers hadde jeg nok kapitulert og prøvd vallergan,homeopat,kiropraktor,fotsoneterapeut og andre "ekstreme" løsninger når jeg hadde prøvd alt dere har prøvd :-) Veit åssen det føles.

Hvis dere har prøvd å bare si stopp og la ungen hyle ut sammen med mamma eller pappa (eller begge),prøvd vann,har faste leggerutiner,minst 3 måltider per dag etc etc ..ja,da vet ikke jeg nemlig.

Lei noen bøker om emnet,snakk med helsestasjonen,utforsk muligheter innenfor det alternative og medisinske miljøet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...