kupton Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok. @kupton jeg leser og (utrolig nok) vitenskapelig artikler ukentlig. Kan jeg på dette grunnlaget kalle meg smart? Når det er sagt hva med kjente leger som hypokonder- legen eller han Trond Viggo som hadde barne tv i gamle dager. Jeg tror til en viss grad en god fag person bør ha nooooe selv levd livserfaring for og kunne hjelpe andre. Nå har jeg ikke sett eller hørt om han dere nevner. Anonymkode: 51607...476 Beklager, men jeg synes innlegget ditt avkrefter at du kan kalle deg særlig smart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478046-er-det-viktigste-%C3%A5-v%C3%A6re-snill-og-grei/page/3/#findComment-4246214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar kupton skrev (Akkurat nå): Beklager, men jeg synes innlegget ditt avkrefter at du kan kalle deg særlig smart. Nei jeg er ganske enig i det. Men tror du jeg kan bli det en gang? Hva skal det om så bli ut av meg da? Vil jeg klare meg i livet? Hva sier spådommen? Anonymkode: 51607...476 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478046-er-det-viktigste-%C3%A5-v%C3%A6re-snill-og-grei/page/3/#findComment-4246215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar kupton skrev (9 timer siden): Beklager, men jeg synes innlegget ditt avkrefter at du kan kalle deg særlig smart. Jeg har tenkt på svaret ditt kanskje lenger enn du ville trodd. Men jeg vil gi deg konstruktiv kritikk tilbake på at du var så ærlig på dette. På bakgrunn av at jeg vet du er lege og at du også fremmer at du tenker du selv er over andre leger på kunnskapsnivå synes jeg var undrende at du sier til meg som du på ingen måte kjenner uten noen sitat her kan si jeg ikke er smart. Til vanlig er jeg akkurat det, og jeg er til info veldig god på det jeg er intr i. Så siden du faktisk skriver åpenbart at du synes jeg er mer eller mindre dum så bruk dine ord med omhu. Jeg tåler mye, men alle er ikke sånn som meg. Anonymkode: 51607...476 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478046-er-det-viktigste-%C3%A5-v%C3%A6re-snill-og-grei/page/3/#findComment-4246246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Først om deg: Slik jeg oppfattet det, spurte du om du var smart siden du leste en artikkel i uka. Jeg mener at det å lese en artikkel i uka overhode ikke sier noe om en er smart eller ikke. Så tenkte jeg at en som virkelig er smart ville ikke stilt det spørsmålet, men selv skjønt at det er umulig å si noe om smarthet på grunnlag av opplysningen om at en leser en artikkel i uka. Men det kunne selvsagt vært en glipp fra din side. Også de meget smarte kan av og til si noe som ikke er så smart. Har du selv noen tanker om dette? Så om meg: Ja, dessverre er det slik at mange kolleger har langt mindre kunnskap om faget enn de burde ha. Mulig jeg er for gammel/gammeldags, men jeg opplever at unge leger går hjem 15.30, og da er de opptatt med helt andre saker helt til neste arbeidsdag. "Før i tiden" møtte vi alle opp på hvert eneste kveldsmøte der vi kunne få ny kunnskap - selvsagt uten lønn. Tidsskrift på nattbordet var en selvfølge. Nå er det vanskelig å få de unge legene til å møte på et eneste kveldsmøte i semesteret. De må jo være hjemme for å dele opplevelsen med å legge barna. Lik det eller ikke. Jeg oppfatter alle mine kolleger som smarte nok, men den blir mest kunnskapsrik som bruker mest tid på faget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478046-er-det-viktigste-%C3%A5-v%C3%A6re-snill-og-grei/page/3/#findComment-4246973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar kupton skrev (31 minutter siden): Først om deg: Slik jeg oppfattet det, spurte du om du var smart siden du leste en artikkel i uka. Jeg mener at det å lese en artikkel i uka overhode ikke sier noe om en er smart eller ikke. Så tenkte jeg at en som virkelig er smart ville ikke stilt det spørsmålet, men selv skjønt at det er umulig å si noe om smarthet på grunnlag av opplysningen om at en leser en artikkel i uka. Men det kunne selvsagt vært en glipp fra din side. Også de meget smarte kan av og til si noe som ikke er så smart. Har du selv noen tanker om dette? Så om meg: Ja, dessverre er det slik at mange kolleger har langt mindre kunnskap om faget enn de burde ha. Mulig jeg er for gammel/gammeldags, men jeg opplever at unge leger går hjem 15.30, og da er de opptatt med helt andre saker helt til neste arbeidsdag. "Før i tiden" møtte vi alle opp på hvert eneste kveldsmøte der vi kunne få ny kunnskap - selvsagt uten lønn. Tidsskrift på nattbordet var en selvfølge. Nå er det vanskelig å få de unge legene til å møte på et eneste kveldsmøte i semesteret. De må jo være hjemme for å dele opplevelsen med å legge barna. Lik det eller ikke. Jeg oppfatter alle mine kolleger som smarte nok, men den blir mest kunnskapsrik som bruker mest tid på faget. Du sa med egne ord at jeg ikke var smart fordi jeg leste en artikkel i uken. Det er ikke sånn at verken du eller andre kan si at en annen ikke er smart på bakgrunn av at jeg ordla meg uheldig. faktisk kan jeg dele med deg at jeg har klart ekstremt mye nesten uoppnåelig på et år som nesten ikke er til å tro på bakgrunn av min alder / historie. Hva det er skal jeg ikke gå inn på med selvfølgelig må man ha noe intelligens for og oppnå det. Jeg klarer meg på mange måter svært godt. Jeg trenger ikke forsvare meg, bevise noe for noen fordi jeg vet hva jeg kan få til. Når det gjelder deg kjenner jeg meg ikke igjen i at legene går 15:30 eller før. De jeg kjenner som er selvstendig næringsdrivende jobber så og si hele døgnet, og i helger. Men jeg kan støtte deg på at det nok var lengre dager når du praktiserte. Anonymkode: 51607...476 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478046-er-det-viktigste-%C3%A5-v%C3%A6re-snill-og-grei/page/3/#findComment-4246982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar kupton skrev (45 minutter siden): Først om deg: Slik jeg oppfattet det, spurte du om du var smart siden du leste en artikkel i uka. Jeg mener at det å lese en artikkel i uka overhode ikke sier noe om en er smart eller ikke. Så tenkte jeg at en som virkelig er smart ville ikke stilt det spørsmålet, men selv skjønt at det er umulig å si noe om smarthet på grunnlag av opplysningen om at en leser en artikkel i uka. Men det kunne selvsagt vært en glipp fra din side. Også de meget smarte kan av og til si noe som ikke er så smart. Har du selv noen tanker om dette? Så om meg: Ja, dessverre er det slik at mange kolleger har langt mindre kunnskap om faget enn de burde ha. Mulig jeg er for gammel/gammeldags, men jeg opplever at unge leger går hjem 15.30, og da er de opptatt med helt andre saker helt til neste arbeidsdag. "Før i tiden" møtte vi alle opp på hvert eneste kveldsmøte der vi kunne få ny kunnskap - selvsagt uten lønn. Tidsskrift på nattbordet var en selvfølge. Nå er det vanskelig å få de unge legene til å møte på et eneste kveldsmøte i semesteret. De må jo være hjemme for å dele opplevelsen med å legge barna. Lik det eller ikke. Jeg oppfatter alle mine kolleger som smarte nok, men den blir mest kunnskapsrik som bruker mest tid på faget. Jeg vil også presisere at jeg behersker og skriver 5 språk så jeg klarer ikke alltid og fremme mine ord på mest mulig formell måte slik du kanskje er vant til, jeg har sikkert og mange skrivefeil men jeg ser prøver så godt jeg kan. Anonymkode: 51607...476 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478046-er-det-viktigste-%C3%A5-v%C3%A6re-snill-og-grei/page/3/#findComment-4246985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.