Gå til innhold

Hva skjedde med han?

Anbefalte innlegg

Gjest no_nick_nå

Hei

Vet ikke helt åssen jeg skal forklare dette men jeg prøver.For en tid tilbake så ble det slutt mellom meg og min samboer som jeg også har et barn sammen med.Han hadde et forhold til en annen jente,noe som hadde pågått i en lang periode.Før han flyttet ødela han en god del ting i leiligheten og rett og slett avlivet et av dyrene mine mens jeg ikke var hjemme.Etter han flyttet brøt han seg inn flere ganger,men tok aldri noe spesiellt,bare passet på at jeg skulle vite at han hadde vært der.

Han var da fremdeles sammen med den andre jenta,og jeg hadde begynnt å fly sammen med en annen gutt.Men så ble det slutt mellom han og den andre jenta da hun fikk høre at han fremdeles prøvde å få meg tilbake,og han mente dette var min skyld.At jeg hadde ødelagt hans forrhold og at jeg derfor ikke burde leve,kunne ikke han få meg skulle heller ingen andre ha meg.Det ble noen nervøse uker..han forfulgte meg,jeg var redd for å gå ut.Han ga meg drapstrusler over telefonen,og var helt syk.Han forklarte i detalj hva han skulle gjøre med meg og familien min.

til slutt dro jeg til politiet og anmeldte han,og da ble det bråstopp..han sa aldri et vondt ord igjen...Han ble som han var før det ble slutt.Han sluttet også å true med å ta sitt eget liv...Hva er det egentlig som skjer når en person kan forrandre seg så kraftig?Har han en sykdom som kom fram når han ble desperat?Det ble ille rotete detta her men nå er han den gamle "gode" igjen..Men det jeg vil vite..er han syk eller var det bare noe som skjedde med han der og da?Jeg skjønner ikke at en normal person kan bli så "ond"

Noen som har noen erfaringer der?Kanskje spesialisten her vet noe?

Håper på svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47806-hva-skjedde-med-han/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har nok ikke forandret seg så ekstremt mye så plutselig vil jeg anta.

Det er vel heller det at en del ting i hans personlighet har blitt mer tydeliggjort i denne situasjonen.

Tenk litt etter på hans reaksjonsmønster og væremåte sammenlignet med ditt eget, og sammenlignet med andre du kjenner. Hvilke ting er det du stusser på?

Stikkord for ting å se etter: Kontrollbehov; behov for å hevde seg selv på bekostning av andre; å fremstille andre (inkludert deg selv) som klossete/dumme o.l. Andre ting vil trolig også ligge i vedkommendes psyke - om han er en slik type menneske som jeg antar.

Du får tenke gjennom dette; og måle det opp mot de erfaringer du har med vedkommende person.

Og for all del: Ikke innled noe nytt frhold med dette mennesket. Det er mulig at vedkommende kan bli en god samboer en gang; men ikke med deg. Til det vil vanens makt bli for stor for ham.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47806-hva-skjedde-med-han/#findComment-184879
Del på andre sider

Slik oppførsel som du beskriver er uansett helt uakseptabelt, uansett om han er blitt den gamle "gode" igjen eller ei.

Du gjorde det helt rette ved å gå til politiet med det, du fikk nok markert ganske kraftig att du satte grenser for hva du kunne finne deg i.

Men har han først vist seg fra den "siden" som du beskriver, så er han helt sikkert kapabel til å gjøre det igjen.

Sjøl om du MÅ forholde deg til han, på grunn av felles barn så tror eg du bør tenke deg godt om før du innleder ett forhold igjen med han.

Lykke til uansett !

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47806-hva-skjedde-med-han/#findComment-184880
Del på andre sider

Han har nok ikke forandret seg så ekstremt mye så plutselig vil jeg anta.

Det er vel heller det at en del ting i hans personlighet har blitt mer tydeliggjort i denne situasjonen.

Tenk litt etter på hans reaksjonsmønster og væremåte sammenlignet med ditt eget, og sammenlignet med andre du kjenner. Hvilke ting er det du stusser på?

Stikkord for ting å se etter: Kontrollbehov; behov for å hevde seg selv på bekostning av andre; å fremstille andre (inkludert deg selv) som klossete/dumme o.l. Andre ting vil trolig også ligge i vedkommendes psyke - om han er en slik type menneske som jeg antar.

Du får tenke gjennom dette; og måle det opp mot de erfaringer du har med vedkommende person.

Og for all del: Ikke innled noe nytt frhold med dette mennesket. Det er mulig at vedkommende kan bli en god samboer en gang; men ikke med deg. Til det vil vanens makt bli for stor for ham.

Tusen takk begge to..et nytt forhold med han ville ikke vært i mine tanker uansett etter hva han gjore,og det er fint å høre at noen er enige med meg i det,for det er faktisk mange som mener vi bør prøve igjen.De må ivertfall være gale..hehe.

Takker så mye.

klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47806-hva-skjedde-med-han/#findComment-185011
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...