Gå til innhold

Brukte omo glemte milo ..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja ok men da tenker jeg det er delt skyld, mellom maskinen og meg. Det blir ikke fair at jeg som hadde en god intensjon med å vaske den før jeg leverte den tilbake får all skyld. 

Anonymkode: 2d5ca...ba7

Nei dette er brukerfeil. Altså din. 

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja ok men da tenker jeg det er delt skyld, mellom maskinen og meg. Det blir ikke fair at jeg som hadde en god intensjon med å vaske den før jeg leverte den tilbake får all skyld. 

Da får dere strikke halve genseren hver 😅

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det burde stått på en slags bruksansving før man begynte å bruke genseren. 

Det er ingen sensasjon at ullgensere må vaskes på ullprogram. Hadde den vært kjøpt i butikk, ville den vært merket med ullsymbol. Hjemmestrikkede plagg er naturlig nok ikke utstyrt med vaskeanvisning.

Endret av laban
AnonymBruker
laban skrev (2 minutter siden):

Det er ingen sensasjon at ullgensere må vaskes på ullprogram. Hadde den vært kjøpt i butikk, ville den vært merket med ullsymbol. Hjemmestrikkede plagg er naturlig nok ikke utstyrt med vaskeanvisning.

Ja men eier kunne jo informert meg om det? Det er ikke sånn alle vet. Jeg vasker jo alt jeg har i maskin. 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja men eier kunne jo informert meg om det? Det er ikke sånn alle vet.

Det er mye som kunne vært. Eieren trodde nok at du forsto at det var ull i genseren, noe som svært mange voksne vet betyr at ullprogram er påkrevet. 

Personlig hadde jeg nok spurt eieren om jeg skulle vaske et ullplagg etter bruk eller om hen foretrakk å gjøre det selv, for å være sikker.

Men nå har du lært det, selv om det skjedde på den harde måten. Legg deg flat og gjør som eieren ønsker. 

AnonymBruker
laban skrev (13 minutter siden):

Det er mye som kunne vært. Eieren trodde nok at du forsto at det var ull i genseren, noe som svært mange voksne vet betyr at ullprogram er påkrevet. 

Personlig hadde jeg nok spurt eieren om jeg skulle vaske et ullplagg etter bruk eller om hen foretrakk å gjøre det selv, for å være sikker.

Men nå har du lært det, selv om det skjedde på den harde måten. Legg deg flat og gjør som eieren ønsker. 

Det var jo et uhell…nå skammer jeg meg skikkelig! Jeg ville bare vaske den fordi jeg brukte den på fredag på en fest. Jeg synker jo nesten under flaten nå. Jeg må pakke dette inn på en så skånsom måte som mulig og håpe at det ikke var så veldig mye jobb med genseren.. 

Annonse

AnonymBruker
Fionys skrev (27 minutter siden):

Hva med å kontakte personen du lånte genseren av? Forklar at du har vasket genseren og spør hvordan hun ønsker å få den erstattet.

Det nytter ikke å sitte timevis å spekulere på saken, det er bare eieren av genseren som kan svare på det. 

Jeg er ikke der helt mentalt enda… håper eieren ikke vil ha den igjen med den første. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det synes jeg var meget strengt ment. Jeg skulle jo bare være snill og vaske den.. 

Dersom jeg lånte bil av naboen for å kjøpe blomster til bursdagen hennes for å være snill, men skled ned en bakke og krasjet fordi jeg ikke sjekket om bilen hadde vinterdekk først - hadde dette vært min feil eller ikke? 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det synes jeg var meget strengt ment. Jeg skulle jo bare være snill og vaske den.. 

Selv snille mennesker gjør feil. Og å vaske ubehandlet ull på vanlig program er og blir feil. Enten det gjøres av snille eller slemme personer. 

Kayia skrev (53 minutter siden):

Dersom jeg lånte bil av naboen for å kjøpe blomster til bursdagen hennes for å være snill, men skled ned en bakke og krasjet fordi jeg ikke sjekket om bilen hadde vinterdekk først - hadde dette vært min feil eller ikke? 

Alle vet jo at sjåføren er uskyldig og bilen har all skyld. Barnelærdom!

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Mener du jeg skal svare på dette seriøst? Jeg har vært lei meg i hele dag fordi jeg klarte å ødelegge dette. Jeg er ikke hjerneskadet fordi jeg har gjort en tabbe. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...