Gå til innhold

Hvor redd skal man være for å få narkose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det skal mye til for å få narkose for å ta blodprøver, da får du heller beroligende. Snakk med de på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Det skal mye til for å få narkose for å ta blodprøver, da får du heller beroligende. Snakk med de på sykehuset.

Jeg får ingen av dele selv når jeg ikle har fått beroligende før. Det synes jeg er rart og dumt når jeg ikke har erfaring med det. Kan de ikke bare dope meg ned og bli ferdig?! 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får ingen av dele selv når jeg ikle har fått beroligende før. Det synes jeg er rart og dumt når jeg ikke har erfaring med det. Kan de ikke bare dope meg ned og bli ferdig?! 

Anonymkode: a349b...887

Snakk med vedkommende som skal ta blodprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Snakk med vedkommende som skal ta blodprøven.

Han eller henne har jo ingen myndighet til det. Det vil være en bio operatør husker ikke hva de heter. Men ok! 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han eller henne har jo ingen myndighet til det. Det vil være en bio operatør husker ikke hva de heter. Men ok! 

Anonymkode: a349b...887

Prat med de også tar de det videre til en lege.

Det gjorde jeg da skulle gjøre en undersøkese på sykehuset som jeg var livredd for. Jeg pratet til en av sykepleierne og la frem hvor redd jeg var og om jeg kunne få beroligende. Hun tok det videre til legen og jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg får ingen av dele selv når jeg ikle har fått beroligende før. Det synes jeg er rart og dumt når jeg ikke har erfaring med det. Kan de ikke bare dope meg ned og bli ferdig?! 

Anonymkode: a349b...887

Hva er det egentlig du er så redd for da? Det er et lite stikk og du er ferdig på et blunk. Hvis du ikke takler å se blodet så snu deg vekk mens det pågår. Kan det hjelpe å ha musikk på ørene f.eks.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Hva er det egentlig du er så redd for da? Det er et lite stikk og du er ferdig på et blunk. Hvis du ikke takler å se blodet så snu deg vekk mens det pågår. Kan det hjelpe å ha musikk på ørene f.eks.? 

Jeg er redd for at de stikker i feil åre og jeg vet hvor dumt det høres ut mens jeg skriver det. Jeg er og redd for blodet, og å bli stikket flere ganger. Jeg kunne sikkert hvis jeg fikk lov da heller tatt blodprøven på meg selv. Da hadde jeg jo hatt kontroll. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er redd for at de stikker i feil åre og jeg vet hvor dumt det høres ut mens jeg skriver det. Jeg er og redd for blodet, og å bli stikket flere ganger. Jeg kunne sikkert hvis jeg fikk lov da heller tatt blodprøven på meg selv. Da hadde jeg jo hatt kontroll. 

Anonymkode: a349b...887

Det hender de stikker feil, men det skjer ikke noe annet enn at du får en blåflekk pga blødning under huden. Det er ikke farlig, det er nok farligere å få narkose og det er også temmelig ufarlig med de metoder man har i dag, så det sier litt! Du kan stikke på apoteket i forkant og kjøpe embla-krem (bedøvelseskrem), men det kan føre til at blodårene trekker seg litt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (16 minutter siden):

Det hender de stikker feil, men det skjer ikke noe annet enn at du får en blåflekk pga blødning under huden. Det er ikke farlig, det er nok farligere å få narkose og det er også temmelig ufarlig med de metoder man har i dag, så det sier litt! Du kan stikke på apoteket i forkant og kjøpe embla-krem (bedøvelseskrem), men det kan føre til at blodårene trekker seg litt sammen.

Ja men hvor jeg besvimer nok en gang? Jeg tåler ikke å se blod. Det er noe som skjer med meg når det skjer. Det er så flaut å bare si det skrive det og føle på det. Jeg har årer det er vanskelig å treffe fordi de er så tynne og små. Selv om jeg som jeg ikke vet feiler noe. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Du må jo få venflon hvis du skal ha narkose. Det er jo stikk i åren det også. 

Det finnes jo sånn maske? 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes jo sånn maske? 

Anonymkode: a349b...887

Det er ikke vanlig i hvertfall. Jeg har fått narkose 20 ganger og alle gangene har de gitt via venflon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Det er ikke vanlig i hvertfall. Jeg har fått narkose 20 ganger og alle gangene har de gitt via venflon. 

Da kan jeg aldri få narkose hvis det er sånn. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja men hvor jeg besvimer nok en gang? Jeg tåler ikke å se blod. Det er noe som skjer med meg når det skjer. Det er så flaut å bare si det skrive det og føle på det. Jeg har årer det er vanskelig å treffe fordi de er så tynne og små. Selv om jeg som jeg ikke vet feiler noe. 

Anonymkode: a349b...887

Du vil ikke være den første som besvimer og heller ikke den siste, dette er noe de er vant med. :)  Du får ikke narkose som er en omstendelig og kostbar prosess og som krever at det er flere personer til stede bare for å ta en blodprøve. Jeg skjønner at du er redd, men si fra når du kommer og be om å få ligge når de stikker deg, ikke gjør det til noe vanskeligere enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (26 minutter siden):

Du vil ikke være den første som besvimer og heller ikke den siste, dette er noe de er vant med. :)  Du får ikke narkose som er en omstendelig og kostbar prosess og som krever at det er flere personer til stede bare for å ta en blodprøve. Jeg skjønner at du er redd, men si fra når du kommer og be om å få ligge når de stikker deg, ikke gjør det til noe vanskeligere enn det er.

Kunne de ikke bare gjort et unntak når det er så veldig ubekvemmelig for noen som synes det er så skummelt? Det finnes jo de som har tannlegeskrekk osv. jeg overreagerer ikke når jeg synes det er skummelt. Jeg har utsatt det i kanskje sånn 2 uker nå. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan bruke de de tok for 6 mnd siden. Først prøvde jeg muntlig og forklare hvorfor jeg måtte få beroligende eller narkose. Jeg føler ikke fastlegen forstår hvor ekkelt jeg synes dette er. Det var som han sa med blikket og faktisk sa «ta deg sammen». 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kunne de ikke bare gjort et unntak når det er så veldig ubekvemmelig for noen som synes det er så skummelt? Det finnes jo de som har tannlegeskrekk osv. jeg overreagerer ikke når jeg synes det er skummelt. Jeg har utsatt det i kanskje sånn 2 uker nå. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan bruke de de tok for 6 mnd siden. Først prøvde jeg muntlig og forklare hvorfor jeg måtte få beroligende eller narkose. Jeg føler ikke fastlegen forstår hvor ekkelt jeg synes dette er. Det var som han sa med blikket og faktisk sa «ta deg sammen». 

Anonymkode: a349b...887

Men tenk om du hadde stått i ubehaget det lille minuttet det tar for to uker siden, da hadde du vært ferdig for lenge siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Men tenk om du hadde stått i ubehaget det lille minuttet det tar for to uker siden, da hadde du vært ferdig for lenge siden. :)

Ja jeg vet det. Det er ganske kjipt at det er et så stort problem for meg. Kanskje jeg bare skal drikke meg full også bare møte opp der. Det vil jo gi meg en slags bedøvelse. Det er noen ganger litt rart å tenke at alle her er ekte mennesker, så du får bare bare le med meg for hvor håpløs jeg er i dette. Skam flaut. Og være meg og være sååå redd for dette. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Du vil aldri komme til å få narkose for å ta en blodprøve. Kanskje en sobril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg vet det. Det er ganske kjipt at det er et så stort problem for meg. Kanskje jeg bare skal drikke meg full også bare møte opp der. Det vil jo gi meg en slags bedøvelse. Det er noen ganger litt rart å tenke at alle her er ekte mennesker, så du får bare bare le med meg for hvor håpløs jeg er i dette. Skam flaut. Og være meg og være sååå redd for dette. 

Anonymkode: a349b...887

Har du vært uheldig ved en blodprøve en gang siden du er så redd? Jeg mener ikke å le av deg, men ja, jeg synes det er litt komisk at du er så vanvittig redd for bare et lite stikk. Men du er jo langt fra alene om å ha sprøyteskrekk da, om det er noen trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...