Gå til innhold

Hvor redd skal man være for å få narkose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Har du vært uheldig ved en blodprøve en gang siden du er så redd? Jeg mener ikke å le av deg, men ja, jeg synes det er litt komisk at du er så vanvittig redd for bare et lite stikk. Men du er jo langt fra alene om å ha sprøyteskrekk da, om det er noen trøst.

Ja det har vært mange som har tatt blodprøve på meg som jeg stikket feil og så måtte de stikke meg igjen og igjen. Det er det verste jeg vet av alt på jord. Det jo vondt og. Synes ikke du? Jeg synes det er så flaut og veldig flaut hvis jeg skal på sånn plaster. Da tror de sikkert jeg feiler enda mer. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg overreagerer ikke når jeg synes det er skummelt.

Jo, det er akkurat det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skulle tatt blodprøver i dag! 

Anonymkode: a349b...887

Hvilke blodprøver skulle du tatt? Er det absolutt nødvendig at du tar disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Glitter skrev (4 timer siden):

Det er ikke vanlig i hvertfall. Jeg har fått narkose 20 ganger og alle gangene har de gitt via venflon. 

Jeg har fått maske flere ganger, men får da også venflon. Så stikk tror jeg en ikke kommer utenom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Jo, det er akkurat det du gjør.

Men noen er jo redd for å fly. Det er jo det samme 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det samme

Riktig, det er også en overreaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (10 minutter siden):

Hvilke blodprøver skulle du tatt? Er det absolutt nødvendig at du tar disse? 

Vet ikke hva de heter men de skal sjekke at blodprosenten er fin og at jeg har alle vitaminer mineraler og noe de må vite i forbindelse med en operasjon jeg skal ha når blodprøvene er fine. Jeg har hatt lav blodprosent lenge, sikkert derfor jeg er litt rar. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Riktig, det er også en overreaksjon.

Men det kan gå galt når det så og si har gjort det hver gang. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal stå i dette eller få det gjennomført når jeg bare på pine meg igjennom det til allés spott og spe. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hva de heter men de skal sjekke at blodprosenten er fin og at jeg har alle vitaminer mineraler og noe de må vite i forbindelse med en operasjon jeg skal ha når blodprøvene er fine. Jeg har hatt lav blodprosent lenge, sikkert derfor jeg er litt rar. 

Anonymkode: a349b...887

Hvilken operasjon skal du ta? Jeg spør fordi det tas mange blodprøver det ikke står om liv og død å få tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det kan gå galt når det så og si har gjort det hver gang. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal stå i dette eller få det gjennomført når jeg bare på pine meg igjennom det til allés spott og spe. 

Anonymkode: a349b...887

Hva mener du med "gå galt"?  At sykepleier bommer på en vene på stikk og må stikke på nytt (og på nytt) betyr ikke at "det gikk galt", det er nemlig svært vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (5 minutter siden):

Hva mener du med "gå galt"?  At sykepleier bommer på en vene på stikk og må stikke på nytt (og på nytt) betyr ikke at "det gikk galt", det er nemlig svært vanlig.

De kan  stikke i feil vene. Da dør jeg. Jeg vet jeg kanskje er noe irrasjonell men jeg skriver det sånn jeg føler det. Jeg er bare redd for alt med sprøyter og blod. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg skulle tatt blodprøver i dag! 

Anonymkode: a349b...887

Jeg pleier å lukke øynene og se en annen vei (dobbel "beskyttelse")

Det funker bra for meg

Anonymkode: 27f2f...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (9 minutter siden):

Hvilken operasjon skal du ta? Jeg spør fordi det tas mange blodprøver det ikke står om liv og død å få tatt.

Det er en helt nødvendig operasjon som jeg må ha, enten jeg vil eller ikke. Og jeg må igjennom blodprøver fordi jeg ikke har valg om det for det har legen min sagt. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De kan  stikke i feil vene. Da dør jeg. Jeg vet jeg kanskje er noe irrasjonell men jeg skriver det sånn jeg føler det. Jeg er bare redd for alt med sprøyter og blod. 

Anonymkode: a349b...887

Dette er 100% feil. Hvor har du dette fra? 

En ting - hvordan kan narkose redusere faren for at de stikker feil, i og med at det er det du har angst for?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De kan  stikke i feil vene. Da dør jeg. Jeg vet jeg kanskje er noe irrasjonell men jeg skriver det sånn jeg føler det. Jeg er bare redd for alt med sprøyter og blod. 

Anonymkode: a349b...887

Du dør ikke av at de stikker i feil vene. Jeg har tatt hundrevis av blodprøver. De bommer ofte på meg også og må ta igjen og igjen og igjen. Har aldri dødd av det. 

Men jeg forstår at du har en irrasjonell frykt for sprøyter. Jeg har en irrasjonell frykt for edderkopper så jeg forstår konseptet. Det er nok like lite hjelpsomt å fortelle deg at det ikke er farlig om de bommer som det er å fortelle meg at edderkopper ikke er farlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er bare redd for alt med sprøyter og blod.

I så fall burde du jo eksponere deg mer for sprøyter og blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja det har vært mange som har tatt blodprøve på meg som jeg stikket feil og så måtte de stikke meg igjen og igjen. Det er det verste jeg vet av alt på jord. Det jo vondt og. Synes ikke du? Jeg synes det er så flaut og veldig flaut hvis jeg skal på sånn plaster. Da tror de sikkert jeg feiler enda mer. 

Anonymkode: a349b...887

Nei, det er ikke så vondt at jeg gruer meg for det. Var en periode jeg tok blodprøver ca. hver 3. mnd, men pleierne på sykehuset her var så søte og flinke at jeg knapt nok merket det. Likeså damene på legekontoret der fastlegen min er, de er utrolig flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (31 minutter siden):

Dette er 100% feil. Hvor har du dette fra? 

En ting - hvordan kan narkose redusere faren for at de stikker feil, i og med at det er det du har angst for?

Jeg har bare trodd og tenkt det. Så har jeg sett på en dokumentar på Netflix som har skremt meg mer opp, enn noen gang.. jeg skal ha narkose når skal operere og da kunne de bare tatt blodprøvene med det har jeg tenkt. Men det vet jeg ikke går. Synes jeg burde fått noe beroligende i forkant men legen nekter tvert som om det er noe farlig når det er en engangstilfelle. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (22 minutter siden):

Nei, det er ikke så vondt at jeg gruer meg for det. Var en periode jeg tok blodprøver ca. hver 3. mnd, men pleierne på sykehuset her var så søte og flinke at jeg knapt nok merket det. Likeså damene på legekontoret der fastlegen min er, de er utrolig flinke.

Jeg skal på sykehuset og ta de prøvene, det er jo fordi de ikke får det til hos fastlegen. Egentlig alt med sykehus skremmer meg. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (23 minutter siden):

I så fall burde du jo eksponere deg mer for sprøyter og blod.

Nei takk. 

Anonymkode: a349b...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...