Gå til innhold

Anbefalte innlegg

påskelilje

Uff, at det går an!

I går dro jeg på trening rett etter jobb. Da jeg var ferdig, ringte jeg fra garderoben og bestilte sushi til meg og venninna mi, som skulle komme på besøk. Jeg gikk ut, satte meg i bilen og tenkte kjapt at nå må jeg huske å kjøre til byen og hente sushien og ikke kjøre direkte hjem. Jeg startet bilen, tok på radioen,  og etter max 2 min kom jeg til E18, der veien mot byen går vestover, og veien hjem går østover....

Vel... Jeg var helt inni radioprogrammet til HC&Andrea, kjørte som jeg pleier, og tok etterhvert av fra E18, 3 km hjemmefra. Da "våknet" jeg og ble helt forvirret. Sushien? Hvor var den? Hadde jeg vært i byen og hentet den??? Eh... nei! Så jeg måtte snu, ut på E18 igjen og inn til byen, hente sushien og SÅ kjøre hjem!

😄😄😄

Snakk om å være distré!

Har du opplevd noe liknende?

Det ble en veldig hyggelig kveld med skravling og latter da! Gode venninna mi 🥰

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/478124-snakk-om-%C3%A5-v%C3%A6re-distr%C3%A9/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skremmende distre noen ganger. Jeg har vært i butikken og handlet, betalt med kortet og så vært på vei ut av butikken uten varene. Jeg har hatt hunden med meg til butikken og glemt hunden og gått femti meter fra den før jeg kom på at jeg den med. Jeg vil ofte legge mobilen fra meg uten å tenke over det og dermed glemme hvor den er...

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Jeg er skremmende distre noen ganger. Jeg har vært i butikken og handlet, betalt med kortet og så vært på vei ut av butikken uten varene. Jeg har hatt hunden med meg til butikken og glemt hunden og gått femti meter fra den før jeg kom på at jeg den med. Jeg vil ofte legge mobilen fra meg uten å tenke over det og dermed glemme hvor den er...

Hehe jeg har glemt ungen min. 😛

Når vi snakker om distre. Jeg skulle til legen for å avgi urinprøve. Etter å ha luftet hunden satt jeg meg på do. Og kom ikke på det før blæren var tom. 😅 Jeg bare "Neeeeeeei!!"

Så nå har jeg drukket to store glass vann og holder på med en iskaffe sånn at jeg skal få til å tisse om en time. 😅

Endret av Glitter

Annonse

påskelilje
Glitter skrev (1 minutt siden):

Når vi snakker om distre. Jeg skulle til legen for å avgi urinprøve. Etter å ha luftet hunden satt jeg meg på do. Og kom ikke på det før blæren var tom. 😅 Jeg bare "Neeeeeeei!!"

Så nå har jeg drukket to store glass vann og holder på med en iskaffe sånn at jeg skal få til å tisse om en time. 😅

Haha 😄😄😄 Det der kunne jeg også ha gjort!

påskelilje
Vhanja skrev (1 time siden):

Jeg hadde også en episode der jeg var i butikken for å kjøpe en boks med is som vi skulle ha når vi fikk gjester. Fant isen og gikk til kassa.Jeg handlet litt andre ting enn is også. Kom hjem, skulle legge isen frysen, men ingen is i posen. Visste jo at jeg hadde betalt for den. Måtte kjøre tilbake til butikken, 4 km, og spurte. Joda, jeg hadde betalt for den, og lagt den igjen der en legger varene i posen... 😳😳😳

Da eldstebarnet mitt var lite glemte jeg en gang å levere i barnehagen :o . Jeg hadde en stressende dag på jobb foran meg, skulle kjøre bil til jobben og skulle innom barnehagen og levere på veien. Stor var min overraskelse da jeg parkerte på jobb og et stille og smilende barn satt i baksetet. Hakket verre enn å glemme sushi, kanskje.

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Husket du å vaske hender? 

Anonymkode: a1122...470

UtakknemligDiva

Du trenger ikke bekymre deg for at du er alene om dette. Jeg kjenner flere. 

Jeg har lett etter mobilen min mens jeg holdt den i hendene.

Jeg kjørte bil for noen år siden, med solbriller på. Kommer inn i en tunnel, jeg begynner å kjøre kjempe sakte fordi jeg ikke ser noen ting der inne og sier til passasjeren «dette kan da ikke være lov?!» . De som kjørte bak meg tenkte vel sitt. Helt til jeg innså at jeg hadde på solbriller, og når jeg tok de av igjen ble alt normalt 😅 men så flau. Jeg laget en del kø av det der. 

Jeg har gått på badet for å skifte fra hjemmebukse til jeans før jeg skulle ut av huset. Tar av meg hjemmebuksa, men tar på den samme også… 

Har vært på vei til bussen før jeg skulle på jobb, skrollet på mobilen så merket jo foreløpig ikke noe dårlig syn, i det jeg så fremover så merket jeg at synes var noe dårlig.. måtte sende melding til sjefen og si jeg ble litt forsinket fordi jeg måtte løpe hjem igjen og ta på brillene mine. 

For et par mnd siden klarte jeg å legge igjen telefonen på en togstasjon i en annen by. Toget var forsinket så jeg kjedet meg og løp inn for å kjøpe en is og kaffe. Jeg står så der ute og venter enda 10 minutter før toget kommer. Uten å se på mobilen. Jeg går på. Skal sette meg og høre på musikk. I det jeg ikke finner telefonen noe sted. Det blir en lang historie. Men jeg kommer meg tilbake til stasjonen jeg kom fra (med et møtende tog som var 20 min forsinket og stasjonen var stengt når jeg kom tilbake). Det ble å stå 40 min ute i kulden uten noen mobil. Konduktørene var jo hjelpsomme. Billetten og alt var jo på mobilen. Jeg fikk den levert på togstasjonen ved der jeg bor dagen etter😅

Endret av UtakknemligDiva

Annonse

En gang kjørte jeg avgårde med en kake på taket! Jeg kom til bilen med en kake i den ene hånda og en liten sønn i den andre. Kaka ble plassert på taket mens jeg festet ungen i bilsetet, men så glemte jeg det og kjørte avgårde. Jeg var kanskje den som lo mest i salen da jeg senere var på show med Ingrid Bjørnov som sang om da moren hennes gjorde det samme:

«Bake kake, glemme kake, på taket»

Nicklusheletida

Jeg har gjort mye rart. 

Jeg tror jeg skrev om det på dol den gangen sønnen min kom for sent til skolebussen. Jeg kastet meg i bilen og kjørte han til skolen og oppdager i løpet av kjøreturen at jeg sitter i pyjamas. Godt jeg ikke fikk motorstopp. 

Jeg har også skrevet om den gangen jeg hadde glemt å fjerne en brukt truse fra buksa mi og en kollega oppdaget den brukte trusa mi liggende på gulvet på jobb ( Kjempeflaut ) Har forresten gjort det samme med en strømpebukse også. Jeg kjente en kul på låret på innsiden av buksa. Jeg gikk på do for å finne ut hva dette var for noe greier og dro ut en strømpebukse, men dette med trusa tok kaka. Klarer ikke å beskrive skammen jeg følte akkurat da 🫣

En annen gang måtte jeg ringe på jobben og si at jeg dessverre kom for sent på jobb fordi jeg hadde kjørt for langt og visste ikke helt hvor i verden jeg var. Jeg satt og koste meg i bilen og hørte på p4 jeg 😄

UtakknemligDiva
morsan skrev (3 timer siden):

En gang kjørte jeg avgårde med en kake på taket! Jeg kom til bilen med en kake i den ene hånda og en liten sønn i den andre. Kaka ble plassert på taket mens jeg festet ungen i bilsetet, men så glemte jeg det og kjørte avgårde. Jeg var kanskje den som lo mest i salen da jeg senere var på show med Ingrid Bjørnov som sang om da moren hennes gjorde det samme:

«Bake kake, glemme kake, på taket»

Hahah! Men var kaka på bilen da du kom frem?

Jeg kom jo på at en av oss i familien (husker ikke om det var meg, mamma eller et søsken) men telefonen hadde tydeligvis holdt seg på taket under 1 times biltur. Det var tiden før smartphone så den ble vel ikke like savnet. Men den ble lagt på taket før vi kjørte tydeligvis.

UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

Hahah! Men var kaka på bilen da du kom frem?

Jeg kom jo på at en av oss i familien (husker ikke om det var meg, mamma eller et søsken) men telefonen hadde tydeligvis holdt seg på taket under 1 times biltur. Det var tiden før smartphone så den ble vel ikke like savnet. Men den ble lagt på taket før vi kjørte tydeligvis.

Nei, kaka skled av i det jeg svingte fra den lille veien jeg var på og ut på hovedveien 😅 

Men jeg kjørte over ti mil med et nøkkelknippe på taket. Det hadde nok «brettet» seg rundt festet til takgrind som vi da hadde og derfor ikke falt av 🥹

morsan skrev (8 timer siden):

Nei, kaka skled av i det jeg svingte fra den lille veien jeg var på og ut på hovedveien 😅 

Men jeg kjørte over ti mil med et nøkkelknippe på taket. Det hadde nok «brettet» seg rundt festet til takgrind som vi da hadde og derfor ikke falt av 🥹

En studiekamerat av meg skulle kjøre Trondheim - Oslo med noe bagasje på takgrinda.

Etter å ha hatt en stopp på bensinstasjon, veikro el.l., la han lommeboka på taket mens han sjekket at alt var godt festet. Så satte han seg inn og kjørte videre.

Mange mil senere skjønte han hva som hadde skjedd. Uten særlig håp stoppet han og sjekket taket. Lommeboka lå der fortsatt! Som han selv sa - det er egentlig ikke mulig å ha sånn flaks...

påskelilje
laban skrev (57 minutter siden):

En studiekamerat av meg skulle kjøre Trondheim - Oslo med noe bagasje på takgrinda.

Etter å ha hatt en stopp på bensinstasjon, veikro el.l., la han lommeboka på taket mens han sjekket at alt var godt festet. Så satte han seg inn og kjørte videre.

Mange mil senere skjønte han hva som hadde skjedd. Uten særlig håp stoppet han og sjekket taket. Lommeboka lå der fortsatt! Som han selv sa - det er egentlig ikke mulig å ha sånn flaks...

Det samme skjedde med meg! Bare mellom Lasses kro i Vestfold (?) og Grimstad! Jeg la lommeboka på taket mens jeg satte ungene i setene bak. Omtrent 20 mil seinere stoppet vi igjen, og lommeboka lå der!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...