Gå til innhold

Hvorfor får ikke trådene leve sine egne liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke bare anonyme brukere som har fått sine kommentarer slettet.

Det vet jeg ikke så mye om, men det har du sikkert rett i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker skrev (17 timer siden):

Hvilken tråd refererer du egentlig til nå?

Ingen spesifikk tråd her, det temaet har vært ett gjentagende problem så lenge jeg har vært admin her, altså siden 2015. Samme med oppheng i at de med noen spesifikke diagnoser blir hengt ut som oppmerksomhetssøkende. Dette er ett lite forum med en liten brukergruppe og lite aktivitet, så når noen blir merkbart over flere år så er det lett å legge merke til det og huske det. 

 

Kayia skrev (15 timer siden):

Til første avsnitt må jeg bare si, jøye meg (!), da skjønner jeg bedre hvorfor det rapporteres. Kudos til deg for godt arbeid med rydding, dette har jeg ikke fått med meg, men det handler sikkert om at dette skjer på tidspunkt jeg ikke er på DOL. Godt jobbet må jeg si, og det kommer fra ei som tidligere har gitt uttrykk for sin mening om det jeg syns var feil slette-praksis tidligere :) 

Til andre avsnitt: Før denne tråden kom har jeg faktisk ikke tenkt på dette med sletting på svært lenge. Det kan ikke bety annet enn at du rydder og sletter på en så nensom og klok måte at vi dolere ikke merker så mye til at noe fjernes. Takk for at du bidrar til å gjøre det hyggeligere her på forumet.

Det legges alltid igjen ryddemelding når jeg rydder, og jeg har i flere tilfeller siste tiden prøvd å dele ut, men 3 siders avsporinger som ikke gir mening for noen andre enn de som deltar har jeg ikke delt ut bare fjernet. Og noen ganger så forsvinner også kommentarer fra brukere fordi de svarer på det og svaret ville ikke gitt mening uten siteringene som da er slettet. 

Dette er som sagt ett lite forum så det er litt lettere å tilpasse seg de som bruker det. Men mtp brukermassen vil jeg nok også være mer på å beskytte de som kan/er sårbare nettopp fordi det kan gjøre langt mer skade enn man tenker over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes et relevant eksempel er denne:

Her har jeg og en anonym bruker en kanskje litt hissig diskusjon, men jeg opplever at vi holder oss til saken selv om vi er uenige. Er dette en diskusjon som er "lov"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (13 minutter siden):

Jeg synes et relevant eksempel er denne:

Her har jeg og en anonym bruker en kanskje litt hissig diskusjon, men jeg opplever at vi holder oss til saken selv om vi er uenige. Er dette en diskusjon som er "lov"?

Ser ikke noe problem med denne i heletatt. Hadde dere begynt å hatt en hissig diskusjon om biler f.eks så hadde det nok forsvunnet og/eller blitt delt ut i egen diskusjon i ett annet rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Admin skrev (På 14.2.2024 den 9.40):

Det har vært uttrykt ganske klart fra brukere at de føler seg latterliggjort og mobbet når trådene deres bare går over i tull og fjas uten at noen svarer på spørsmålene sine. Derfor strammet jeg inn på avsporinger for noen år siden. 

Om det ønskes at det skal være med fjas og tull i tråder så kan vi prøve det i en periode. Men om brukere igjen da føler seg latterliggjort og tullet med så vil det bli strammet inn igjen. 

Men når det er så få brukere som de er her på doktoronline så vil en tråd max få kanskje 2-3 svar på spørsmålet uansett. Så om den tråden holdes i live litt lenger med bitte litt avsporing burde da ikke gjøre noe. Det øker også sannsynligheten for at tråden får kanskje 1 eller 2 svar til. 

Hvis alle trådene på psykiatri kun skal gå på tema så vil alle trådene kun ha 2-3 innlegg og det er det. 

Det blir færre sidevisninger og færre penger i kassa til doktoronline. 

Anonymkode: 2121c...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (På 14.2.2024 den 18.34):

. Tråder som glir over i å bli til en tulledialog mellom to anonyme er spam i mine øyne, og kan godt modereres. Dette har det vært mye av i det siste. 

 

Det syns ikke jeg. Jeg syns at ensomme mennesker der eneste sosiale kontakt er gjennom forum burde få lov å ha en koselig og morsom dialog når man først har kommet i snakk. Og når tråden uansett har dødd ut og ingen flere uansett vil svare på spørsmålet så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 2121c...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På psykiatri har jeg ryddet dette konsekvent lenge, og mange, mange av trådene er over flere sider uten at det er pga avsporinger og fjas. Ønsker man en chattetråd er det fult mulig å lage dette på åpen forum.

Og la seriøse tråder gå over til utenom snakk vil om noe føre til færre sidevisninger. Da ender man opp med at folk går inn, leser de seriøse svarene, ser at det er utenomsnakk og forlater fort. Da tenker google at siden vår ikke er interessant og viser oss mindre og mindre i søkesvarene sine.

Det er ikke uten grunn at tråder som f.eks inneholder kun medisinnavn har så utrolig mye mer sidevisninger enn alle andre tråder, det er kun fordi folk kommer inn via google og leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men når det er så få brukere som de er her på doktoronline så vil en tråd max få kanskje 2-3 svar på spørsmålet uansett. Så om den tråden holdes i live litt lenger med bitte litt avsporing burde da ikke gjøre noe. Det øker også sannsynligheten for at tråden får kanskje 1 eller 2 svar til. 

Hvis alle trådene på psykiatri kun skal gå på tema så vil alle trådene kun ha 2-3 innlegg og det er det. 

Det blir færre sidevisninger og færre penger i kassa til doktoronline. 

Anonymkode: 2121c...416

Admin har da sagt at avsporing er ok. Det er fjas og spydigheter som ikke tolereres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det syns ikke jeg. Jeg syns at ensomme mennesker der eneste sosiale kontakt er gjennom forum burde få lov å ha en koselig og morsom dialog når man først har kommet i snakk. Og når tråden uansett har dødd ut og ingen flere uansett vil svare på spørsmålet så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 2121c...416

Da kan de lage egne tråder, gjerne på «humor» så slipper resten å forholde seg til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det syns ikke jeg. Jeg syns at ensomme mennesker der eneste sosiale kontakt er gjennom forum burde få lov å ha en koselig og morsom dialog når man først har kommet i snakk. Og når tråden uansett har dødd ut og ingen flere uansett vil svare på spørsmålet så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 2121c...416

Kan man ikke opprette en generell chattetråd for det? Der kan man skrive om hva man vil uten å holde seg til noe tema og bare være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...