Gå til innhold

Overnatte hos kjæresten.. ?


Gjest Usikkermor

Anbefalte innlegg

Gjest Usikkermor

Datteren min er 15 (blir 16 i år) og lurer nå på om hun kan sove hos kjæresten sin i natt.. Gutten er 18, de har vært sammen siden jul..

Synspunkter?

mvh

- Usikkermor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som man sier - man gjør ingenting om natten som man ikke også kan gjøre om dagen!

Men: Samtidig er det lettere å bli presset til noe i nattens "mulm og mørke" enn det er om dagen, når foreldrene gjerne sitter i stuen ved siden av...

Så dette spørsmålet avhenger av om de allerede har hatt sex (som du vet om) og om du liker/stoler på kjæresten hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

Det er ingen ting som er så deilig som å sove sammen med en man er glad i, det vet du sikkert. Du unner kanskje datteren din det også? Jeg har aldri blitt nektet å overnatte hos kjæresten min (er 16, ble sammen da jeg var 15 og han 17), det er jeg veldig glad for. (hvis det er sex du er redd for, tror jeg ikke du kan unngå det hvis ikke du overvåker dem konstant...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min datter,så hadde hun nok ikke fått lov til dette. Jeg har en sønn på snart 17 og han får ikke overnatte hos venninnen eller ha venninnen overnattende hos seg (hun får ikke lov, hun er bare 15). En gutt på 18 tenker litt annerledes enn f.eks en gutt på 14-15....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest izobel

heia

nå føler jeg meg litt gammel som sier dette men ungdommen nå til dags, huff, gjør stort sett som de selv vil til en viss grad. Vil de ha sex så har de sex. Syns du skal la henne overnatte hos han jeg.

Så har du jaffal en viss anelse om hva de driver på med. Og hun vet at du vet.... Jeg vet at hadde jeg fått et nei, hadde jeg JAFFAL hatt sex. Bare på pur om så det skulle være.....

iz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvorfor ikke? Dersom de insisterer på å ha sex, klarer de det fint på dagtid. Og det er kjempekos å sove inntil sin kjære.

Jeg ville tatt en prat om prevensjon, og bedt henne starte på f.eks p-piller. Kondomer har jeg ikke bra erfaring med, og det samme gjelder mange jeg kjenner.. Det er så mye som kan gå galt med kondomer.

Lykke til!

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som man sier - man gjør ingenting om natten som man ikke også kan gjøre om dagen!

Men: Samtidig er det lettere å bli presset til noe i nattens "mulm og mørke" enn det er om dagen, når foreldrene gjerne sitter i stuen ved siden av...

Så dette spørsmålet avhenger av om de allerede har hatt sex (som du vet om) og om du liker/stoler på kjæresten hennes.

Hvis du ikke gir henne lov får du kanskje fortalt henne hva du mener om slike ting. Uten at du sier det direkte liksom. Hvis hun får lov tror hun kanskje at du synes det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - skal vi løse begges ønske? :P

Eeeh, takk for det :-) Men det spørs om du liker små jenter med små pupper og rødt hår da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baretull

Eeeh, takk for det :-) Men det spørs om du liker små jenter med små pupper og rødt hår da?

Det er jo selve drømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke lov i begynnelsen (jeg var 17 og han var 20), men etter en 3 måneders tid så fikk jeg omsider lov. Kan jo ha noe å si at jeg måtte ta båt 1,5 time for å komme hjem til han, vi bodde ikke innen gangavstand for å si det sånn. Mamma sa at hun ikke ville oppfordre til sex, men hun var da klar over hva vi bedrev vegg-i-vegg med stua lenge før jeg fikk overnatte. *s* (Tro om p-pillene lå litt for åpenlyst på badet??)

Men be henne bruke prevensjon, det kan bli barn av sånt! (Sier jeg av erfaring....20 år og mamma....hehehe....)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baretull

Det er noe du sier fordi du ikke har sett meg ;-)

Det er jo mulig, men om du er gammel nok og litt mer fornøyd med deg selv enn du virker så er det nok.

Problemet i dag er jo at jenter - ja også gutter - eier ikke selvtilitt. Når man tror man er lite attraktiv og en taper så blir man fort det (selv om man egentlig ikke er det). Dvs. at utseende, puppestørrelse etc. betyr lite, dersom personen bare klarer å være tilfreds med seg selv. Istedet for å fokusere på det man skulle ønske var anderledes tror jeg at man bør fokusere på det man har og det som er bra. Jeg er helt sikker på at du er mye mer attraktiv og spennende enn hva du liker å gi uttrykk for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er jo mulig, men om du er gammel nok og litt mer fornøyd med deg selv enn du virker så er det nok.

Problemet i dag er jo at jenter - ja også gutter - eier ikke selvtilitt. Når man tror man er lite attraktiv og en taper så blir man fort det (selv om man egentlig ikke er det). Dvs. at utseende, puppestørrelse etc. betyr lite, dersom personen bare klarer å være tilfreds med seg selv. Istedet for å fokusere på det man skulle ønske var anderledes tror jeg at man bør fokusere på det man har og det som er bra. Jeg er helt sikker på at du er mye mer attraktiv og spennende enn hva du liker å gi uttrykk for :)

Nå høres du akkurat ut som mamma!

Selvfølgelig har du rett i det du sier, og innerst inne (ett eller annet sted) vet jeg jo at jeg at jeg ikke er stygg, men når du i en sårbar oppvekst omtrent hver eneste dag får høre hvor dum, stygg og udugelig du er, da blir du tilslutt dum, stygg og udugelig, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baretull

Nå høres du akkurat ut som mamma!

Selvfølgelig har du rett i det du sier, og innerst inne (ett eller annet sted) vet jeg jo at jeg at jeg ikke er stygg, men når du i en sårbar oppvekst omtrent hver eneste dag får høre hvor dum, stygg og udugelig du er, da blir du tilslutt dum, stygg og udugelig, ikke sant?

Sikkert...!

Evnen til å være tilfreds for det man har fremfor å ergre seg over alt man mangler er en evne som er i ferd med å forsvinne. Ergo forsvinner også lykken?

Er sikker på at du egentlig er ei søt jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Sikkert...!

Evnen til å være tilfreds for det man har fremfor å ergre seg over alt man mangler er en evne som er i ferd med å forsvinne. Ergo forsvinner også lykken?

Er sikker på at du egentlig er ei søt jente :)

Jada jeg er så søt og snill så :-)

*smiler søtt og blunker med øynene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...