AnonymBruker Skrevet 21. februar Del Skrevet 21. februar Hva er dine meninger om inne katt i 50kvm leilighet i borettslag? Hva er deres tanker for og i mot? Grunnen til at jeg spør er at jeg har veldig lyst på katt. Vi har hatt flere katter i oppveksten min og jeg merker at det har mange positive sider for meg det å ha katt i hus, men vi bodde da på landet i ett stort hus så katten fikk naturligvis gå inn og ut som den ville og hadde alltid god plass og det er veldig naturlig for meg at en katt skal kunne få muligheten til å være ute. Men nå har jeg havnet i en situasjon der jeg har kjøpt en 50kvm leilighet i ett borettslag (i blokk) i en storby og har likevel veldig lyst på en katt, men jeg min første tanke er at jeg føler det kanskje er litt egoistisk eller hva er andres tanker rundt det å ha innekatt? Der er dessverre ikke noe balkong som er egnet til at katten kan få gå ut dit når den vil, men jeg tenker naturligvis lufte den i bånd i hage dersom jeg skulle ende opp med å få katt. Må bare passe på at selen sitter godt så den ikke klarer å stikke av. Min andre tanke er jo at 50kvm er kanskje litt lite for en katt til tross for at alle dører hadde stått åpne og den fikk gå dit den ville? Ville naturligvis satt opp klorestativ som kunne klatres på og laget ett så bra som mulig miljø inne for den. Den tredje tingen er jo det at det i utgangspunktet ikke er tillatt med dyr i borettslaget men der er mulighet for å søke om å få det godkjent sto det i salgsoppgaven. Litt usikker på hvordan prosessen foregår? Jeg sliter også psykisk og tenker at en katt også ville være bra for min psykiske helse. Jeg tenker jo at det sannsynligvis ville være lett å få godkjenning til å ha katt i motsetning til hund f.eks? Uten at jeg har noe videre erfaring med det da... Så hva tenker dere? Hva er deres tanker rundt for og i mot det å ha en innekatt i en mindre leilighet i borettslagslag blokk? Anonymkode: 0ad74...f80 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478801-hva-er-dine-meninger-om%C2%A0inne-katt-i-50kvm-leilighet-i-borettslag-hva-er-deres-tanker-for-og-i-mot%C2%A0/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. februar Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva er dine meninger om inne katt i 50kvm leilighet i borettslag? Hva er deres tanker for og i mot? Grunnen til at jeg spør er at jeg har veldig lyst på katt. Vi har hatt flere katter i oppveksten min og jeg merker at det har mange positive sider for meg det å ha katt i hus, men vi bodde da på landet i ett stort hus så katten fikk naturligvis gå inn og ut som den ville og hadde alltid god plass og det er veldig naturlig for meg at en katt skal kunne få muligheten til å være ute. Men nå har jeg havnet i en situasjon der jeg har kjøpt en 50kvm leilighet i ett borettslag (i blokk) i en storby og har likevel veldig lyst på en katt, men jeg min første tanke er at jeg føler det kanskje er litt egoistisk eller hva er andres tanker rundt det å ha innekatt? Der er dessverre ikke noe balkong som er egnet til at katten kan få gå ut dit når den vil, men jeg tenker naturligvis lufte den i bånd i hage dersom jeg skulle ende opp med å få katt. Må bare passe på at selen sitter godt så den ikke klarer å stikke av. Min andre tanke er jo at 50kvm er kanskje litt lite for en katt til tross for at alle dører hadde stått åpne og den fikk gå dit den ville? Ville naturligvis satt opp klorestativ som kunne klatres på og laget ett så bra som mulig miljø inne for den. Den tredje tingen er jo det at det i utgangspunktet ikke er tillatt med dyr i borettslaget men der er mulighet for å søke om å få det godkjent sto det i salgsoppgaven. Litt usikker på hvordan prosessen foregår? Jeg sliter også psykisk og tenker at en katt også ville være bra for min psykiske helse. Jeg tenker jo at det sannsynligvis ville være lett å få godkjenning til å ha katt i motsetning til hund f.eks? Uten at jeg har noe videre erfaring med det da... Så hva tenker dere? Hva er deres tanker rundt for og i mot det å ha en innekatt i en mindre leilighet i borettslagslag blokk? Anonymkode: 0ad74...f80 For å ta borettslaget og tillatelse først - de kan ikke nekte deg å ha innekatt. Det står i lovverket mener jeg, så den saken er grei. Noen borettslag har grenser for antall hunder pr. oppgang og forbud mot utekatt, men innekatt / hamster / marsvin / undulat / akvarium kan de ikke nekte. Hvis du legger det til rette for katten med klatrestativer og leker og plasser den kan klatre opp på og ha oversikten + at du aktiviserer den og leker med den, så går det helt fint tenker jeg. Dyrebeskyttelsen og mange omplasserings-steder har alltid katter som trenger nye hjem, både kattunger og voksne. Om du får tak i to som kan holde hverandre med selskap er det jo enda bedre. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478801-hva-er-dine-meninger-om%C2%A0inne-katt-i-50kvm-leilighet-i-borettslag-hva-er-deres-tanker-for-og-i-mot%C2%A0/#findComment-4250838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 21. februar Del Skrevet 21. februar Du har jo noen raser som Ragdoll og andre som er innekatter. De klarer seg ikke ute. Men du kan jo ta med katten ut på turer i bånd også om du vil. Har også hørt at det er anbefalt å ha to katter hvis man skal ha innekatt. Noen borettslag må man søke om tillatelse før man skaffer seg dyr, men det er egentlig bare for å si ifra at man har dyr. De kan ikke nekte noen som eier å ha dyr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478801-hva-er-dine-meninger-om%C2%A0inne-katt-i-50kvm-leilighet-i-borettslag-hva-er-deres-tanker-for-og-i-mot%C2%A0/#findComment-4250841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 21. februar Del Skrevet 21. februar Min personlige mening er at innekatt er like ille som fugl i bur. Katter (vanlige) trenger space inne og ute, få løpe, jakte, undersøke, m.m. Jeg tenker at enten går det bra, eller så får du en katt som blir rastløs og vanskelig å ha med å gjøre. Men håper for din og den evt katten sin del at det kommer til å gå helt fint 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478801-hva-er-dine-meninger-om%C2%A0inne-katt-i-50kvm-leilighet-i-borettslag-hva-er-deres-tanker-for-og-i-mot%C2%A0/#findComment-4250890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 21. februar Del Skrevet 21. februar Jeg har ikke eid katter da jeg syns de er noen små psykopater 😀 men jeg passet to i seks måneder da jeg studerte, og da bodde jeg vel akkurat på 50 kvm. Jeg hadde flere hyller, og det ble kattenes lekeområde, og de elsket jo å klatre rundt. Hadde mamge leker til dem, og også pappesker de elsket å gjemme seg i. Det gikk helt bra, men kattene regjerte, for å si det sånn. De trenger å få være aktive, men husk at de ofte kan være det om natten. Ble jo glad i dem, men det var mye for å si det sånn. Er du glad i katter, så går det jo bedre 🙂 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478801-hva-er-dine-meninger-om%C2%A0inne-katt-i-50kvm-leilighet-i-borettslag-hva-er-deres-tanker-for-og-i-mot%C2%A0/#findComment-4250907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 21. februar Del Skrevet 21. februar Jeg er i utgangspunktet veldig negativ til innekatter. Jeg liker generelt ikke at dyr skal stenges inne bare for vår fornøyelse. Hvis du skal ha innekatt så foreslår jeg at du får deg to slik at de har noen å leke med. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478801-hva-er-dine-meninger-om%C2%A0inne-katt-i-50kvm-leilighet-i-borettslag-hva-er-deres-tanker-for-og-i-mot%C2%A0/#findComment-4250955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar Del Skrevet 21. februar Jeg tenker det er egoistisk å få katt når man ikke kan la den gå utendørs også. Skaff deg heller en hund. Eventuelt en blind eller trebeint katt Anonymkode: 51282...bd4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478801-hva-er-dine-meninger-om%C2%A0inne-katt-i-50kvm-leilighet-i-borettslag-hva-er-deres-tanker-for-og-i-mot%C2%A0/#findComment-4250957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Så lenge dere vet det krever mye å ha innekatt og er villig til å gi det så er innekatt helt greit. Har en selv. Krever mer enn en hund faktisk, mye leking og oppmerksomhet. Min ble innekatt pga en ukastrert hannkatt som ga katten så mye juling at det blir dyrlege ofte. Så får folk mene det de vil, ingen har godt av å komme hjem med store flenger i huden ukentlig. Gå fra utekatt til innekatt gikk veldig fint. Anonymkode: b68bd...fe2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478801-hva-er-dine-meninger-om%C2%A0inne-katt-i-50kvm-leilighet-i-borettslag-hva-er-deres-tanker-for-og-i-mot%C2%A0/#findComment-4251390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.