Gå til innhold

hvor mange distrikter er det i Colombia


nedtelling

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan gi en tilbakemelding om hvor mange distrikter hvor det adopteres fra i Colombia!?

hilsen en som "suger til seg info " :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg mener å huske at det er 32 distrikt i Colombia. Hvorvidt det adopteres til utlandet fra alle disse distriktene, vet jeg ikke. Det er jo noen distrikter det kommer mange barn fra, og andre hvor det sjelden adopteres fra. Vi har et barn fra et "stort" adopsjonsdistrikt og et barn fra et "lite" adopsjonsdistrikt.

Å få vite hvilket distrikt papirene er blitt sendt til er kjempespennende!

Lykke til videre!

Hilsen mamma til to Colombia- prinser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg mener å huske at det er 32 distrikt i Colombia. Hvorvidt det adopteres til utlandet fra alle disse distriktene, vet jeg ikke. Det er jo noen distrikter det kommer mange barn fra, og andre hvor det sjelden adopteres fra. Vi har et barn fra et "stort" adopsjonsdistrikt og et barn fra et "lite" adopsjonsdistrikt.

Å få vite hvilket distrikt papirene er blitt sendt til er kjempespennende!

Lykke til videre!

Hilsen mamma til to Colombia- prinser

Man kan ikke velge distrikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobarnmamsen

Man kan ikke velge distrikt?

Hei nedtelling!

Hvis du sender søknaden din til det offentlige barnevernet (ICBF) i Colombia, får du først en godkjenning fra det sentrale ICBF i Bogota. Deretter blir din søknad sendt til et distrikt. Dette bestemmes der nede. Du velger altså ikke distrikt selv.

Men velger du å sende søknad til et privat barnehjem i Colombia (hvis noen er åpne for nye søkere når dere blir godkjent i SUAK og dere tilfredsstiller barnehjemmets krav), vet du akkurat hvilken by og barnehjem barnet kommer til å komme fra.

Lykke til!

beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nedtelling!

Hvis du sender søknaden din til det offentlige barnevernet (ICBF) i Colombia, får du først en godkjenning fra det sentrale ICBF i Bogota. Deretter blir din søknad sendt til et distrikt. Dette bestemmes der nede. Du velger altså ikke distrikt selv.

Men velger du å sende søknad til et privat barnehjem i Colombia (hvis noen er åpne for nye søkere når dere blir godkjent i SUAK og dere tilfredsstiller barnehjemmets krav), vet du akkurat hvilken by og barnehjem barnet kommer til å komme fra.

Lykke til!

beste hilsner

hei og takk for svar.. Jeg bare lurte på hva du mente ifht om man er åpne for nye søkere? Vil det da si at de som allerede har barn fra dette barnehjemmet får lov til å søke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobarnmamsen

hei og takk for svar.. Jeg bare lurte på hva du mente ifht om man er åpne for nye søkere? Vil det da si at de som allerede har barn fra dette barnehjemmet får lov til å søke??

Hei igjen nedtelling!

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror at de som allerede har barn fra et barnehjem er alltid velkommen tilbake (noen steder begrenset til 2 barn). Samtidig kan det være så lange "køer", at de ikke har kapasitet og ta i mot nye søkere. Altså får kun 2. (og evt. 3) gangsøkere søke, men ikke nye. Men såvidt jeg skjønner opererer AF nå med en "venteliste" i Norge, også, dersom det er fullt. Slik at man alltids kan sette seg på den listen dersom man forøvrig tilfredsstiller kravene.

Lykke til videre, du har en spennende tid foran deg. Vi har et barn fra ICBF og et gjennom et privat barnehjem i colombia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen nedtelling!

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror at de som allerede har barn fra et barnehjem er alltid velkommen tilbake (noen steder begrenset til 2 barn). Samtidig kan det være så lange "køer", at de ikke har kapasitet og ta i mot nye søkere. Altså får kun 2. (og evt. 3) gangsøkere søke, men ikke nye. Men såvidt jeg skjønner opererer AF nå med en "venteliste" i Norge, også, dersom det er fullt. Slik at man alltids kan sette seg på den listen dersom man forøvrig tilfredsstiller kravene.

Lykke til videre, du har en spennende tid foran deg. Vi har et barn fra ICBF og et gjennom et privat barnehjem i colombia.

Vet du noe om alderen på de barna som kommer fra ICBF. Dersom man er godkjent for barn opptil 2 år, tar de noe hensyn til ønsker om baby, eller er det helt tilfeldig hvor gammelt barnet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobarnmamsen

Vet du noe om alderen på de barna som kommer fra ICBF. Dersom man er godkjent for barn opptil 2 år, tar de noe hensyn til ønsker om baby, eller er det helt tilfeldig hvor gammelt barnet er?

kjære colom -

Jeg vet at dersom man er godkjent i SUAK for 0-2, må man være innstilt på et barn opptil 2 år og 11 mnd (alstå et barn som er 2 år og noen måneder). Men ICBF har sine egne inndelinger. Ser lengre oppe at dere er 31. Vet ikke helt hvor grensene går, men jeg antar de vil godkjenne dere for et ganske lite barn. Vet ikke HVOR lite, dessverre.

Men når det kommer til stykke er det litt "tilfeldig" hvilken alder det er på barnet. Ikke lett å forutsi. Jeg vet ikke hva det gjør med søkere som helt spesielt sier om at de ønsker et så lite barn som mulig. Altså om de tar hensyn til det.

For drøye 3 år siden var vi +/- 35 år og da fikk vi en gutt på 4 mnd via ICBF. Men igjen, alle saker er individuelle, så........

Uansett, lykke til! Hvor langt er dere kommet? Det er fryktelig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære colom -

Jeg vet at dersom man er godkjent i SUAK for 0-2, må man være innstilt på et barn opptil 2 år og 11 mnd (alstå et barn som er 2 år og noen måneder). Men ICBF har sine egne inndelinger. Ser lengre oppe at dere er 31. Vet ikke helt hvor grensene går, men jeg antar de vil godkjenne dere for et ganske lite barn. Vet ikke HVOR lite, dessverre.

Men når det kommer til stykke er det litt "tilfeldig" hvilken alder det er på barnet. Ikke lett å forutsi. Jeg vet ikke hva det gjør med søkere som helt spesielt sier om at de ønsker et så lite barn som mulig. Altså om de tar hensyn til det.

For drøye 3 år siden var vi +/- 35 år og da fikk vi en gutt på 4 mnd via ICBF. Men igjen, alle saker er individuelle, så........

Uansett, lykke til! Hvor langt er dere kommet? Det er fryktelig spennende!

Saken vår har vært to månder hos SUAK. Vi håper på godkjenning i løpet av juni. Vi hadde i utgangspnktet tenkt å adoptere fra et av de private barnehjemmene, men begynner å bli utålmodig. Det har jo gått så fort med tildeling fra ICBF i det siste, så da er det vanskelig å motivere seg for den ekstra ventetiden det vil ta å få tildeling fra et privat barnehjem, men... Vi får se. Vi har enda god tid til å bestemme oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobarnmamsen

Saken vår har vært to månder hos SUAK. Vi håper på godkjenning i løpet av juni. Vi hadde i utgangspnktet tenkt å adoptere fra et av de private barnehjemmene, men begynner å bli utålmodig. Det har jo gått så fort med tildeling fra ICBF i det siste, så da er det vanskelig å motivere seg for den ekstra ventetiden det vil ta å få tildeling fra et privat barnehjem, men... Vi får se. Vi har enda god tid til å bestemme oss.

kjære colom -

Så spennende at dere allerede har ventet 2 måneder i SUAK! Da er dere nok godt over halvveis!!

Vi har hatt to fantastiske adopsjoner fra Colombia, så dere kan glede dere! Jeg synes det er kjempelurt av deg å tenke ICBF hvor det ganske "garantert" går fort. Jeg skjønner at dere ønsker et lite barn, men som du ser har det i det siste kommet mange små via ICBF. Og det er stor forskjell på ventetid på 3-7 mnd og over 1 år som de fleste private nok ligger på nå! Det kan gå knallfort hos ICBF! Vi var kjempefornøyd for 3 år siden og valgte et privat barnehjem andre gang fordi det lå i byen storebror var født. Da fikk vi en datter fra samme by (som utrolig nok er hans biologiske halvsøster!!!!). Vel, lykke til med valget og tiden fremover. Jeg gleder meg til å følge dere!

beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...