AnonymBruker Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar Jeg får minstesats ung ufør og ser nå at de har trekt mindre i skatt selv om det er samme skattetabell? Jeg har brutto utbetaling 28 765 kr og tabelltrekk 7123. Fikk første utbetaling av uføretrygd i oktober og da ble jeg trekt 7 562 kr i skatt så fikk utbetalt 21 203 kr. Samme i november. Desember er jo halv skatt så da fikk jeg utbetalt med. Men nå ser jeg at i januar og februar i år har jeg fått utbetalt 21 463 kr selv om tabelltrekk er samme? Hva har skjedd her? Anonymkode: f1984...0a5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478947-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-uf%C3%B8retrygd-og-skattetrekk-har-blitt-trekt-mindre-i-skatt-januar-februar-til-tross-for-at-det-er-samme-tabelltrekk-hva-har-skjedd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg får minstesats ung ufør og ser nå at de har trekt mindre i skatt selv om det er samme skattetabell? Jeg har brutto utbetaling 28 765 kr og tabelltrekk 7123. Fikk første utbetaling av uføretrygd i oktober og da ble jeg trekt 7 562 kr i skatt så fikk utbetalt 21 203 kr. Samme i november. Desember er jo halv skatt så da fikk jeg utbetalt med. Men nå ser jeg at i januar og februar i år har jeg fått utbetalt 21 463 kr selv om tabelltrekk er samme? Hva har skjedd her? Anonymkode: f1984...0a5 Ettersom regjeringen gjør endringer i Statsbudsjettet (som trer i kraft over nyttår), så gjøres det også endringer i skattekortene. Ulike grenser inflasjons/KPI-justeres også. Generelt er det sånn at hvis du tjener det samme brutto over nyttår, og har tabelltrekk, så blir man trukket litt mindre/får litt mer utbetalt. Dette er helt normalt og korrekt. Du kan sjekke dette selv på Skatteetatens sider: Tabellkort - beregn skattetrekk (skatteetaten.no) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478947-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-uf%C3%B8retrygd-og-skattetrekk-har-blitt-trekt-mindre-i-skatt-januar-februar-til-tross-for-at-det-er-samme-tabelltrekk-hva-har-skjedd/#findComment-4251712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.