Gå til innhold

Takk for meg :-)


kupton

Anbefalte innlegg

FjellOgDalar

Dette var veldig leit å lese. 

Takk for de lærerike, kloke, og kompetente bidragene igjennom alle disse årene. De vil nok bli sårt savnet av mange.

Takk til de som sitter på systemnivå og ødelegger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trist lesing Kupton. Du var vært for mange svært viktig i lang tid. Jeg foreslår at alle som har svart i tråden ikke bruker forumet på 24 timer i protest og samhold med Kupton. 

Anonymkode: 55b87...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (13 timer siden):

Kupton har i dag bestemt seg for å avslutte sin aktivitet på Dr. Online. Det er vemodig etter 27 år, men alt har sin tid. 

Jeg ønsker dere alle alt godt og takker for alt dere har lært meg.

Takk for ufattelig mange flotte år og gode diskusjoner. Du har vært en helt sentral del av DOLhistorien. Ta godt vare på deg selv og velkommen tilbake når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er veldig forståelig at du ikke vil bruke tiden din på å skrive kommentarer hvor du ikke lenger får anledning til å gi faglig solide svar. For oss som har fulgt hele historien til dol, så er det rart å se "engstelsen" som nå dominerer moderering og valg fra ledelsen, i motsetning til det motet man viste da fagsvar fra leger var en helt ny ting på internett. 

Flott skrevet Frosken, jeg kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, tusen takk for alt du har gjort på dette forumet gjennom flere tiår, alle råd du har gitt og all kompetanse du har delt. Dette forumet vil ikke bli det samme uten deg.

Jeg tenker imidlertid at Admin har hatt litt av en hodepine her. For jeg har jo sett en del testing av grenser de siste ukene, både når det gjelder medisinråd og når det gjelder signering av innlegg som helsepersonell. Jeg tror det sitter en administrasjon i Egmont og sammenligner med "suksessen" Kvinneguiden representerer (som jo i kraft av å være blant landets største forum med titalls millioner av sidevisninger er en enorm kommersiell suksess - men man gjerne kan være mer uenig i kvaliteten - derfor bruk av anførselstegn). Jeg tror Admin har kjempet en kamp for at vi skal ha de rettighetene vi har her inne, hva gjelder snakk om selvmordstanker/adferd, hva gjelder medisinråd, hva gjelder spiseforstyrrelser, alt som har gjort at innholdet og kvaliteten her inne har vært vesentlig bedre enn Kvinneguiden.

Jeg tror imidlertid det går en rød linje angående å signere innlegg som lege, og å være helt konkret om medisiner (ala "jeg mener du bør doble dosen med Litium"). Faglig korrekt såklart, men risikoen jeg ikke tror Egmont aksepterer, er at noen andre skal lese innlegget som har samme symptomer, og følger samme råd. Vi må huske på at sannsynligvis kommer >95% av trafikken på dette forumet fra søkemotorer, så risikoen for at noen andre finner rådene er relativt stor. 

Som jeg har sagt før, så skulle jeg ønske at man kunne vende fokuset litt bort fra medisiner (som er et gjennomgangstema her inne) og over til psykologi, livsvisdom og gode råd. For dersom fokuset blir for stort på den medikamentelle delen av psykiatrien, så er jeg redd det ikke bare er Kupton som blir borte herfra - da løper vi en reell risiko for at forumet enten blir stengt eller får et regelsett helt likt Kvinneguiden. Det tror jeg ingen er tjent med. 

Jeg støtter deg, Kupton, men jeg ønsker å nyansere bildet litt når det gjelder modereringen her inne. For jeg tror ikke det er så svart/hvitt som en del her tenker - og jeg ser også i lys av at vi er anonyme, en del utfordringer rundt medisinråd. Ikke fordi jeg tror at Kupton ikke er kompetent, men fordi jeg er mer bekymret for hva som skjer når svarene fanges opp av Google, etc. Og det tror jeg nok er litt som @Admin også tenker - i alle fall er det min forståelse ut fra tidligere diskusjoner.

Ønsker deg alt godt og masse lykke til videre.

/ISW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er med stor tristhet jeg leser at du logger av for godt. Du har vært til ekstremt stor hjelp for meg som står uten psykiatrisk hjelp og oppfølging. ja, hva kan man si?? tusen hjertelig takk for alle svar og råd oppgjennom åra. uten din tilstedeværelse her så er det ingen vits å være her på dol...

Anonymkode: 81ece...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
kupton skrev (21 timer siden):

Kupton har i dag bestemt seg for å avslutte sin aktivitet på Dr. Online. Det er vemodig etter 27 år, men alt har sin tid. 

Jeg ønsker dere alle alt godt og takker for alt dere har lært meg.

Neiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (14 timer siden):

Moderator har sine instrukser ovenfra. 

Fra Gud? 

Anonymkode: 86b2d...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel

Hvor vanskelig kan det være å verifisere at en bruker er helsepersonell? Må det være en betalt jobb for at man kan verifisere det?

Dette må kunne løses hvis viljen er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Har ikke greid å skrive i denne tråden før nå. Synes det er så trist at du, kupton, forsvinner fra Dol.  Samtidig vil jeg takke deg for alt, du har betydd en forskjell og en trygghet ved å være tilgjengelig her inne.  Ønsker deg alt godt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (31 minutter siden):

Har ikke greid å skrive i denne tråden før nå. Synes det er så trist at du, kupton, forsvinner fra Dol.  Samtidig vil jeg takke deg for alt, du har betydd en forskjell og en trygghet ved å være tilgjengelig her inne.  Ønsker deg alt godt videre.

Jeg er så enig i det du skriver! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (3 timer siden):

Hvor vanskelig kan det være å verifisere at en bruker er helsepersonell? Må det være en betalt jobb for at man kan verifisere det?

Dette må kunne løses hvis viljen er der.

Må da være enkelt spesielt dersom noen er villig til å skrive på doktoronline bittelitt som frivillig jobb på siden av sin psykolog/psykiater jobb. 

Og det skaper mye mer inntekt for doktoronline 

Anonymkode: 86b2d...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Brukere kunne betalt 50 kr per måned og til gjengjeld hatt tilgang på helsepersonell på forum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (3 timer siden):

Hvor vanskelig kan det være å verifisere at en bruker er helsepersonell? Må det være en betalt jobb for at man kan verifisere det?

Dette må kunne løses hvis viljen er der.

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må da være enkelt spesielt dersom noen er villig til å skrive på doktoronline bittelitt som frivillig jobb på siden av sin psykolog/psykiater jobb. 

Og det skaper mye mer inntekt for doktoronline 

Anonymkode: 86b2d...e7c

Når man gir faglige råd mer som en givende hobby enn som arbeid har jeg full forståelse for at man ikke ønsker å signere med at man er helsepersonell. Det gir et helt annet ansvar for å følge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Brukere kunne betalt 50 kr per måned og til gjengjeld hatt tilgang på helsepersonell på forum. :)

Da får du gi 100kr i måneden for jeg gir ikke 50kr for å si det sånn. 

Anonymkode: 86b2d...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får du gi 100kr i måneden for jeg gir ikke 50kr for å si det sånn. 

Anonymkode: 86b2d...e7c

Hadde vært ditt valg om du hadde ønsket å betale for det. Hadde ikke vært mitt ansvar i det hele tatt å betale mer. ;)

Jeg tenker da på ikke bare en person som Kupton, men slik DOL skal ha fungert tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Glitter skrev (17 minutter siden):

Brukere kunne betalt 50 kr per måned og til gjengjeld hatt tilgang på helsepersonell på forum. :)

Jeg tror litt av utfordringen (nå tenker jeg ikke på psykiatri spesifikt) er at slike tjenester, hvor man faktisk kan snakke 1:1 med en lege, har blitt så utrolig mye mer vanlige at det ikke er samme marked for anonyme helsetjenester lengre.

Som eksempel: Jeg kan snakke med fastlegen via Patientsky, gjennom helseforsikringen min kan jeg bruke chat, konsultasjon og videokonsultasjon hos dr. Dropin gratis og få time ila. 10 minutter - via jobben kan jeg få enhver spesialistbehandling garantert innen 7 dager - du har Helsetelefonen inkludert i mange medlemsskaper, helsehjelp er utrolig tilgjengelig i 2024. Disse kan som sagt også skrive ut medisiner og gi konkret helsehjelp. Trolig var det en av grunnene til at Lommelegen også gikk under.

Denne tjenesten var revolusjonerende i 1997. Kupton har vært unik her inne, fordi han er en stor kapasitet innen psykiatri. For økonomiavdelingen i Egmont, tror jeg derimot bildet ser litt annerledes ut.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...