Gå til innhold

Takk for meg :-)


kupton

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
ISW skrev (2 minutter siden):

Jeg tror litt av utfordringen (nå tenker jeg ikke på psykiatri spesifikt) er at slike tjenester, hvor man faktisk kan snakke 1:1 med en lege, har blitt så utrolig mye mer vanlige at det ikke er samme marked for anonyme helsetjenester lengre.

Som eksempel: Jeg kan snakke med fastlegen via Patientsky, gjennom helseforsikringen min kan jeg bruke chat, konsultasjon og videokonsultasjon hos dr. Dropin gratis og få time ila. 10 minutter - via jobben kan jeg få enhver spesialistbehandling garantert innen 7 dager - du har Helsetelefonen inkludert i mange medlemsskaper, helsehjelp er utrolig tilgjengelig i 2024. Disse kan som sagt også skrive ut medisiner og gi konkret helsehjelp.

Denne tjenesten var revolusjonerende i 1997. Kupton har vært unik her inne, fordi han er en stor kapasitet innen psykiatri. For økonomiavdelingen i Egmont, tror jeg derimot bildet ser litt annerledes ut.

De er heldige de som har jobb. Gratis lege

Anonymkode: 86b2d...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er heldige de som har jobb. Gratis lege

Anonymkode: 86b2d...e7c

Man har vel e-konsultasjoner med fastlegen enten via Patientsky eller Helsenorge om man ikke har jobb også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
ISW skrev (14 minutter siden):

Jeg tror litt av utfordringen (nå tenker jeg ikke på psykiatri spesifikt) er at slike tjenester, hvor man faktisk kan snakke 1:1 med en lege, har blitt så utrolig mye mer vanlige at det ikke er samme marked for anonyme helsetjenester lengre.

Som eksempel: Jeg kan snakke med fastlegen via Patientsky, gjennom helseforsikringen min kan jeg bruke chat, konsultasjon og videokonsultasjon hos dr. Dropin gratis og få time ila. 10 minutter - via jobben kan jeg få enhver spesialistbehandling garantert innen 7 dager - du har Helsetelefonen inkludert i mange medlemsskaper, helsehjelp er utrolig tilgjengelig i 2024. Disse kan som sagt også skrive ut medisiner og gi konkret helsehjelp. Trolig var det en av grunnene til at Lommelegen også gikk under.

Denne tjenesten var revolusjonerende i 1997. Kupton har vært unik her inne, fordi han er en stor kapasitet innen psykiatri. For økonomiavdelingen i Egmont, tror jeg derimot bildet ser litt annerledes ut.

Ja, men ved å ha det som et forum ville man jo ha tilgang til det andre tok opp med legene også. 

Hadde kanskje ikke slått an, men jeg synes det hadde vært verdt å betale. :) Hvis det hadde slått an vel og merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja, men ved å ha det som et forum ville man jo ha tilgang til det andre tok opp med legene også. 

Hadde kanskje ikke slått an, men jeg synes det hadde vært verdt å betale. :) Hvis det hadde slått an vel og merke. 

Om dette skulle bli økonomisk bærekraftig måtte nok DOL minst tidoble antallet brukere, og det betalende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Ekstra skrev (8 minutter siden):

Om dette skulle bli økonomisk bærekraftig måtte nok DOL minst tidoble antallet brukere, og det betalende.

Ja, det måtte de nok ha gjort. Er ikke slik at jeg trodde det var mulig. Det var en slags ønsketenkning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (12 minutter siden):

Om dette skulle bli økonomisk bærekraftig måtte nok DOL minst tidoble antallet brukere, og det betalende.

Doktoronline kan jo ha en liten notis på siden av siden eller på toppen der det står at man kan donere frivillig bort penger for å opprettholde legevirksomhet

Anonymkode: 86b2d...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123
kupton skrev (På 28.2.2024 den 21.01):

Kupton har i dag bestemt seg for å avslutte sin aktivitet på Dr. Online. Det er vemodig etter 27 år, men alt har sin tid. 

Jeg ønsker dere alle alt godt og takker for alt dere har lært meg.

Hvorfor slutter du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Jeg kan snakke med fastlegen via Patientsky, gjennom helseforsikringen min kan jeg bruke chat, konsultasjon og videokonsultasjon hos dr. Dropin gratis og få time ila. 10 minutter - via jobben kan jeg få enhver spesialistbehandling garantert innen 7 dager -

Alt dette har nok ikke alle. Men enig i at det er utopisk å tenke på at det skal bli som i gamledager. Derfor vil vi at det skal være slik det har vært:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
cilie skrev (6 minutter siden):

Alt dette har nok ikke alle. Men enig i at det er utopisk å tenke på at det skal bli som i gamledager. Derfor vil vi at det skal være slik det har vært:( 

De aller fleste har ikke slike muligheter, desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (35 minutter siden):

Hvorfor slutter du? 

Har du leste tråden? Det er jo mye det den handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var leit å høre! Men forståelse for begrunnelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Leser du på forumet @kupton

For nå tenker jeg : hvor mange fem feil orker du å se før du må bryte inn? 

Leser du så må du ta ansvar! ( tenkte jeg ) 

Jeg vurderte om jeg skulle anbefale oss alle å svare helt horribelt feil når folk her spør om råd. Men det ville blitt feil moralalsk selv om du ikke ville klart å bevitne alle crazy svar? 

Litt som "Wild horses" med Rolling Stones 😊

Jaja. 

 What ever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
ISW skrev (8 timer siden):

Man har vel e-konsultasjoner med fastlegen enten via Patientsky eller Helsenorge om man ikke har jobb også?

Ikke nødvendigvis, det er opp til fastlegen om de vil tilby dette eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken
ISW skrev (8 timer siden):

Jeg tror litt av utfordringen (nå tenker jeg ikke på psykiatri spesifikt) er at slike tjenester, hvor man faktisk kan snakke 1:1 med en lege, har blitt så utrolig mye mer vanlige at det ikke er samme marked for anonyme helsetjenester lengre.

Som eksempel: Jeg kan snakke med fastlegen via Patientsky, gjennom helseforsikringen min kan jeg bruke chat, konsultasjon og videokonsultasjon hos dr. Dropin gratis og få time ila. 10 minutter - via jobben kan jeg få enhver spesialistbehandling garantert innen 7 dager - du har Helsetelefonen inkludert i mange medlemsskaper, helsehjelp er utrolig tilgjengelig i 2024. Disse kan som sagt også skrive ut medisiner og gi konkret helsehjelp. Trolig var det en av grunnene til at Lommelegen også gikk under.

Denne tjenesten var revolusjonerende i 1997. Kupton har vært unik her inne, fordi han er en stor kapasitet innen psykiatri. For økonomiavdelingen i Egmont, tror jeg derimot bildet ser litt annerledes ut.

Det er fortsatt kun en mindre andel av befolkningen som har det meste av det som ramses opp her. En relativt stor andel har mulighet til å bruke e-konsultasjon, men langt fra alle har det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
frosken skrev (52 minutter siden):

Det er fortsatt kun en mindre andel av befolkningen som har det meste av det som ramses opp her. En relativt stor andel har mulighet til å bruke e-konsultasjon, men langt fra alle har det heller. 

Ja, for ikke å snakke om de som av ulike grunner ikke har fått være med på det digitale løftet. Man forstår andre utifra seg selv, men det er ganske menneskelig.

Jeg må selv stadig minne meg selv på dette, å anta at de fleste har like muligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Kashmir skrev (2 timer siden):

Leser du på forumet @kupton? 

For nå tenker jeg : hvor mange fem feil orker du å se før du må bryte inn? 

Leser du så må du ta ansvar! ( tenkte jeg ) 

Jeg vurderte om jeg skulle anbefale oss alle å svare helt horribelt feil når folk her spør om råd. Men det ville blitt feil moralalsk selv om du ikke ville klart å bevitne alle crazy svar? 

Litt som "Wild horses" med Rolling Stones 😊

Jaja. 

 What ever. 

 

Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Ja, for ikke å snakke om de som av ulike grunner ikke har fått være med på det digitale løftet. Man forstår andre utifra seg selv, men det er ganske menneskelig.

Jeg må selv stadig minne meg selv på dette, å anta at de fleste har like muligheter. 

Hallo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
kupton skrev (På 28.2.2024 den 21.01):

Kupton har i dag bestemt seg for å avslutte sin aktivitet på Dr. Online. Det er vemodig etter 27 år, men alt har sin tid. 

Jeg ønsker dere alle alt godt og takker for alt dere har lært meg.

Det jeg henger meg opp i her er bruken av 3. person i omtale av seg selv. Hva er greia? Er det en slags kunngjøring fra DOL liksom? Og deretter et sitat i annen skriftstørrelse? 

Krøll47 stiller seg for øvrig spørrende til hvorvidt denne Kupton makter å holde seg unna forumet for all fremtid. Muhaha. Med beste vilje. 

Det blir en artig gjettelek for den som ønsker å begi seg inn på spekulasjoner rundt hvilket "nye nick" som i realiteten er gamle ørn Kupton 🤪 Mon tro om det ikke finnes en eller to alteregoer (allergener, foreslår her autocorrect vehment! Fy satan. For en plage autocorrect er) her allerede. 

Men tilbake til tema. Skal jeg ta tråden seriøst så får jeg vel bare slutte meg til rekken av kondolerende brukere. So long. Takk for svar, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (14 minutter siden):

Det jeg henger meg opp i her er bruken av 3. person i omtale av seg selv. Hva er greia? Er det en slags kunngjøring fra DOL liksom? Og deretter et sitat i annen skriftstørrelse? 

Krøll47 stiller seg for øvrig spørrende til hvorvidt denne Kupton makter å holde seg unna forumet for all fremtid. Muhaha. Med beste vilje. 

Det blir en artig gjettelek for den som ønsker å begi seg inn på spekulasjoner rundt hvilket "nye nick" som i realiteten er gamle ørn Kupton 🤪 Mon tro om det ikke finnes en eller to alteregoer (allergener, foreslår her autocorrect vehment! Fy satan. For en plage autocorrect er) her allerede. 

Men tilbake til tema. Skal jeg ta tråden seriøst så får jeg vel bare slutte meg til rekken av kondolerende brukere. So long. Takk for svar, osv. 

Kupton has left the building.

Anonymkode: bcbd4...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kupton has left the building.

Anonymkode: bcbd4...679

Jeg forsto budskapet 😉... Men er det da DOL som stedfortredende oppretter tråden med dette nicket (wtf) og siterer hva brukeren selv kommenterte (til dem?) om sin exit? 

Hvilket show. Wow. 

(1 minutts stillhet/tenketid)

Men mulig du bare var sarkastisk. Passe morsomt egentlig 😆

Endret av Krøll47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 timer siden):

Leser du på forumet @kupton? 

For nå tenker jeg : hvor mange fem feil orker du å se før du må bryte inn? 

Leser du så må du ta ansvar! ( tenkte jeg ) 

Jeg vurderte om jeg skulle anbefale oss alle å svare helt horribelt feil når folk her spør om råd. Men det ville blitt feil moralalsk selv om du ikke ville klart å bevitne alle crazy svar? 

Litt som "Wild horses" med Rolling Stones 😊

Jaja. 

 What ever. 

For den psykosen du har nå så anbefaler jeg antidepressiva 5mg. Siden den er aktiverende så anbefales den å ta på kveldstid. 

Anonymkode: 86b2d...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...