Gå til innhold

At brukere slutter her.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Det skjønner jeg er trist for mange, og ihvertfall når de har vært ekstra viktige for flere. 

Men jeg syns ikke tråden om at brukere slutter skal ende med klaging på moderator her. Det er jo ikke snakk om hva hun tillater, men hva reglene sier, og hun lager dem jo ikke. Hun skal sørge for at de blir overholdt. Så ikke legg skyld på henne. 

Det trenger ikke bli en tråd full av klaging og surmuling, for det blir bare en kjip tråd istedenfor å takke og ønske folk lykke til. Intensjonen var nok ikke å lage misstemning her. 

Hvis moderator ikke passer på og overser at regler brytes, så ja, DA ville hun.gjort en dårlig jobb, og så er det jo sånn her at de samme reglene gjelder for alle siden alle er vanlige og likestilte brukere her ( selv om noen absolutt har mer kompetanse og kunnskap altså )

Ville bare si det uten å ødelegge Kuptons tråd. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva skrev (Akkurat nå):

Helt innafor å gjøre «en dårlig jobb» hvis reglene er dårlige.

Jeg vet ikke hva du mener? 🙂 jeg vet ikke om jeg helt syns reglene er dårlige her. 

Poenget var mer at Kuptons tråd ikke skulle bli kjip med brukere som klager og trekker hverandre ned istedenfor å takke og ønske lykke til og ha fokus på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke hva du mener? 🙂 jeg vet ikke om jeg helt syns reglene er dårlige her. 

Poenget var mer at Kuptons tråd ikke skulle bli kjip med brukere som klager og trekker hverandre ned istedenfor å takke og ønske lykke til og ha fokus på det. 

Nå lager du veldig drama her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (3 minutter siden):

Nå lager du veldig drama her.

I så fall er det ironisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (12 minutter siden):

Jeg vet ikke hva du mener? 🙂 jeg vet ikke om jeg helt syns reglene er dårlige her. 

Poenget var mer at Kuptons tråd ikke skulle bli kjip med brukere som klager og trekker hverandre ned istedenfor å takke og ønske lykke til og ha fokus på det. 

Du skriver at moderator gjør en dårlig jobb ved å ikke følge dårlige regler. Du skriver ikke at reglene er dårlige da. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva skrev (5 minutter siden):

Du skriver at moderator gjør en dårlig jobb ved å ikke følge dårlige regler. Du skriver ikke at reglene er dårlige da. 
 

Hun ville ha gjort en dårlig jobb som nettopp moderator om hun ikke sørget for at reglene ble overholdt. Om vi mener de er gode eller dårlige 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kashmir skrev (4 timer siden):

Hun ville ha gjort en dårlig jobb som nettopp moderator om hun ikke sørget for at reglene ble overholdt. Om vi mener de er gode eller dårlige 🙂

For noen piss regler :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (8 timer siden):

Det skjønner jeg er trist for mange, og ihvertfall når de har vært ekstra viktige for flere. 

Men jeg syns ikke tråden om at brukere slutter skal ende med klaging på moderator her. Det er jo ikke snakk om hva hun tillater, men hva reglene sier, og hun lager dem jo ikke. Hun skal sørge for at de blir overholdt. Så ikke legg skyld på henne. 

Det trenger ikke bli en tråd full av klaging og surmuling, for det blir bare en kjip tråd istedenfor å takke og ønske folk lykke til. Intensjonen var nok ikke å lage misstemning her. 

Hvis moderator ikke passer på og overser at regler brytes, så ja, DA ville hun.gjort en dårlig jobb, og så er det jo sånn her at de samme reglene gjelder for alle siden alle er vanlige og likestilte brukere her ( selv om noen absolutt har mer kompetanse og kunnskap altså )

Ville bare si det uten å ødelegge Kuptons tråd. 

Det er forskjell på å kritisere moderator og modereringen av forumet. Modereringen gjøres basert på retningslinjer som ansvarlig ledelse til syvende og sist står bak. 

Du har vært ganske kort på dol, sammenlignet med mange andre. Vi som har vært her lenge, har vært del av et fellesskap som i mange år var nybrottsarbeid på internett. Veldig lenge var det medisinsk faglige vurderinger som lå til grunn for modereringen på de fora hvor man diskuterte sykdom, mens det nå er helt andre vurderinger som ligger til grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 timer siden):

Poenget var mer at Kuptons tråd ikke skulle bli kjip med brukere som klager og trekker hverandre ned

Men synes du tråden er preget av det? Jeg leste den nettopp og la ikke merke til noen som "trekker hverandre ned". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som du er alene i dine oppfatninger om forumet når du tilsynelatende ikke forstår hvilket savn forumet vil ha når en de viktigste brukerene forlater forumet pga moderering. Moderator har vært tydelig før at dems interesse er at forumet skal ha et godt faglig innhold i Googles søk, derfor er det da rart at det som faglig kan forsvares skal forsvinne. Dol er et helseforum med (for mange) Kupton.

Anonymkode: 60678...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det virker som du er alene i dine oppfatninger om forumet når du tilsynelatende ikke forstår hvilket savn forumet vil ha når en de viktigste brukerene forlater forumet pga moderering. Moderator har vært tydelig før at dems interesse er at forumet skal ha et godt faglig innhold i Googles søk, derfor er det da rart at det som faglig kan forsvares skal forsvinne. Dol er et helseforum med (for mange) Kupton.

Anonymkode: 60678...4e7

Dette handler ikke om mine oppfatninger av forunet i det hele tatt. Jeg er fornøyd med dette forumet, og syns også moderator er tilstede og forklarer ting greit og forståelig. Jeg har sktevet mange ganger at jeg syns tonen her inne er veldig bra, og at brukere oppfører seg fint her inne. 

Jeg syns det blir litt for dumt når det blir klaging på moderator og syting som at forumet har tapt seg osv osv. 

Som en helt riktig påpeker her, så er ikke jeg en av de brukerne som har vært her lengst. Det betyr ikke at jeg ikke har meninger om forumet og får med meg ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tragisk at reglene har endret seg og blitt strammet så mye inn at vi mister noen som Kupton. Dette blir mer likt som KG med tiden og det drives av et foretak som er redd for å få noe på seg. 

Men det er ikke admin som jobber her sin feil. Det er Egmont. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (3 minutter siden):

Synes det er tragisk at reglene har endret seg og blitt strammet så mye inn at vi mister noen som Kupton. Dette blir mer likt som KG med tiden og det drives av et foretak som er redd for å få noe på seg. 

Men det er ikke admin som jobber her sin feil. Det er Egmont. 

Jeg forstår at det er kjipt å miste Kupton. 

Saken er jo likevel at SELV OM han har både kompetanse og god kunnskap, så har han vært bruker på lik linje med alle andre her ift forumets regler og funksjon i flere år nå. Jeg visste fks ikke hvilket yrke han hadde da jeg ble bruker her. Det fikk jeg vite en god stund senere. Hvis jeg hadde oppfattet at han fikk særbehandling ift regler o.l så ville det jo vært veldig rart. 

Jeg vet heller ikke hvilke begrensninger forumet har for å ikke kunne gi brukere/ Kupton mulighet for gode og nyttige svar- annet enn at dosering av medisiner ikke er lov å anbefale her. Og da er vi tilbake til hva én bruker får tillatelse til, må alle få tillatelse til- slik forumet er. 

At vi ikke liker forandringer er typisk, men det er også kjipt når brukere klager på at forunet blir verre. Jeg vet ikke hvorfor du tror dette blir som KG, eller hva du mener om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår at det er kjipt å miste Kupton. 

Saken er jo likevel at SELV OM han har både kompetanse og god kunnskap, så har han vært bruker på lik linje med alle andre her ift forumets regler og funksjon i flere år nå. Jeg visste fks ikke hvilket yrke han hadde da jeg ble bruker her. Det fikk jeg vite en god stund senere. Hvis jeg hadde oppfattet at han fikk særbehandling ift regler o.l så ville det jo vært veldig rart. 

Jeg vet heller ikke hvilke begrensninger forumet har for å ikke kunne gi brukere/ Kupton mulighet for gode og nyttige svar- annet enn at dosering av medisiner ikke er lov å anbefale her. Og da er vi tilbake til hva én bruker får tillatelse til, må alle få tillatelse til- slik forumet er. 

At vi ikke liker forandringer er typisk, men det er også kjipt når brukere klager på at forunet blir verre. Jeg vet ikke hvorfor du tror dette blir som KG, eller hva du mener om det. 

Det jeg mener med at dette vil bli som KG, litt etter litt, er at reglene for hva som er lov å diskutere strammes inn. Det er ikke lenger lov å nevne dosering, det blir kanskje ikke lov å skrive om vonde selvmordstanker, eller om spiseforstyrrelser, osv. Og det er jo synd for det er jo mye hjelp i å kunne snakke om det med noen hvis man sliter. 

Jeg synes Kupton kunne hatt dispensasjon fra enkelte av reglene, mot at det var en infotråd på forumet om det. Forutsatt at han hadde ønsket det. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (8 minutter siden):

Det jeg mener med at dette vil bli som KG, litt etter litt, er at reglene for hva som er lov å diskutere strammes inn. Det blir ikke lov å nevne dosering, det blir ikke lov å skrive om vonde selvmordstanker, eller om spiseforstyrrelser, osv. Og det er jo synd for det er jo mye hjelp i å kunne snakke om det med noen hvis man sliter. 

Jeg synes Kupton kunne hatt dispensasjon fra enkelte av reglene, mot at det var en infotråd på forumet om det. Forutsatt at han hadde ønsket det. 

Ok. Jeg deler ikke din bekymring om at det blir regler på hvilke psykiske lidelser det skal være lov til å ta opp her. 

Akkurat selvnordstråder er det jo heller flere brukere her som har klaget på og vil begrense da ( noe jeg forøvrig var uenig i )

Og vi må jo også se på hvilke endringer som skjer i samfunnet. Hadde de samme reglene værr her i 40 år forutsatt at forumet eksisterte da, så ville det vært lov til å diskutere hvorvidt det var nyttig å bruke vold mot barn, og decsom var for, kunne oppfordret til det ( tema ref tråd her i går ) 

Reglene må nødvendigvis justeres "i takt med tiden". 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Ok. Jeg deler ikke din bekymring om at det blir regler på hvilke psykiske lidelser det skal være lov til å ta opp her. 

Akkurat selvnordstråder er det jo heller flere brukere her som har klaget på og vil begrense da ( noe jeg forøvrig var uenig i )

Og vi må jo også se på hvilke endringer som skjer i samfunnet. Hadde de samme reglene værr her i 40 år forutsatt at forumet eksisterte da, så ville det vært lov til å diskutere hvorvidt det var nyttig å bruke vold mot barn, og decsom var for, kunne oppfordret til det ( tema ref tråd her i går ) 

Reglene må nødvendigvis justeres "i takt med tiden". 

Ja, men å sette munnkurv på at noen skriver de er deprimert og har tanker om at de ikke vil leve lenger er jo ikke akkurat i takt med tiden. På KG stenges alle slike tråder. Og om en bruker oppretter flere slike tråder så blir den utestengt fra forumet. 

Slike tilstander håper jeg ikke vi får her. 

Stor forskjell på å søke støtte for sine selvmordstanker eller sin spiseforstyrrelse og å diskutere om vold mot barn er greit. Sistnevnte er ulovlig. 

Å ha selvmordstanker, uten at man sier at nå skal man ta selvmord er ikke ulovlig. Det er bra å ha en arena man kan diskutere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (10 minutter siden):

Ja, men å sette munnkurv på at noen skriver de er deprimert og har tanker om at de ikke vil leve lenger er jo ikke akkurat i takt med tiden. På KG stenges alle slike tråder. Og om en bruker oppretter flere slike tråder så blir den utestengt fra forumet. 

Slike tilstander håper jeg ikke vi får her. 

Stor forskjell på å søke støtte for sine selvmordstanker eller sin spiseforstyrrelse og å diskutere om vold mot barn er greit. Sistnevnte er ulovlig. 

Å ha selvmordstanker, uten at man sier at nå skal man ta selvmord er ikke ulovlig. Det er bra å ha en arena man kan diskutere det.

Nei, det skrev jeg ikke heller, og som jeg nevnte så var jeg mot at brukere ikke skulle kunne skrive om seovmordstanker. Det hadde ingenting med at regler skulle være i "takt med tiden" å gjøre, for flere klager har kommet fra forskjellige brukere her. 

Jeg kom med et eksempel- ikke at det nødvendigvis var sammenlignbart. Vold mot bsrn var tydeligvis ikke forbudt for 40 år siden. Det var også poenget mitt. Ting endrer seg.

Jeg syns bare det er kjipt at det blir så mye klaging på "hvordan forumet har blitt"  Dette forumet er og blir ganske unikt og forskjellig fra andre forum mht oppførsel fra brukere mot hverandre. Som jeg har forstått var det heller verre for noen år siden hvor moderering ble skjerpet nettopp pga brukere som "forurenset" miljøet her med gjentatte angrep og trolling? 

Jeg har hatt nytte av Kuptons innlegg her jeg også. Absolutt! 

Men det er faktisk også andre brukere som bidrar med fine og nyttige innlegg her. 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Som jeg har forstått var det heller verre for noen år siden hvor moderering ble skjerpet nettopp pga brukere som "forurenset" miljøet her med gjentatte angrep og trolling? 

Det er ingen her som protesterer mot moderering av brukerangrep.

Det har vært noen kranglefanter her, men de holdt stort sett på med hverandre og var lette å overse, bl.a. fordi de alltid brukte nick. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Det er ingen her som protesterer mot moderering av brukerangrep.

Det har vært noen kranglefanter her, men de holdt stort sett på med hverandre og var lette å overse, bl.a. siden de alltid brukte nick. 

Jeg forholder meg til det jeg har lest her, og da var det heller anonyme som var problemet. 

Jeg tror bare ikke at forumet har blitt så mye verre. Jeg tror det er forandringer flere ikke takler.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...