Gå til innhold

Noen som har forsøkt å gå ned i dose på Litium?


Glitter

Anbefalte innlegg

Glitter
Fionys skrev (1 minutt siden):

Ja, men det kan jo hjelpe deg. Jeg prøvde til og med å ta begge dosene på kvelden for å se om det hjalp.

Okei. Ja, det må jo være verdt et forsøk i alle fall. Folk lurer på om jeg er nervøs pga tremor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (3 minutter siden):

Okei. Ja, det må jo være verdt et forsøk i alle fall. Folk lurer på om jeg er nervøs pga tremor. 

Ja det er litt ekkelt. Jeg hadde noen gang så sterke sjelvinger at jeg sølte når jeg skulle holde koppen/glasset. Måtte også bruke to hender for å spise suppe med skje. Håndarbeid var veldig slitsomt å få gjort. 

Det verste for meg var nok talefeilene, brukte feile ord slik at jeg hørtes helt dum ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Fionys skrev (14 minutter siden):

Ja det er litt ekkelt. Jeg hadde noen gang så sterke sjelvinger at jeg sølte når jeg skulle holde koppen/glasset. Måtte også bruke to hender for å spise suppe med skje. Håndarbeid var veldig slitsomt å få gjort. 

Det verste for meg var nok talefeilene, brukte feile ord slik at jeg hørtes helt dum ut.

Ja det hørtes ganske slitsomt ut. Akkurat det har ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (43 minutter siden):

Ja det hørtes ganske slitsomt ut. Akkurat det har ikke jeg. 

Hva sier behandler om temaet?

Anonymkode: c9c80...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva sier behandler om temaet?

Anonymkode: c9c80...f8c

Altså medisinering.

Anonymkode: c9c80...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva sier behandler om temaet?

Anonymkode: c9c80...f8c

Jeg har ikke behandler. 

Snakker ca en gang i måneden med tidligere behandler. Men hun er psykolog.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke behandler. 

Snakker ca en gang i måneden med tidligere behandler. Men hun er psykolog.

Opplever du at fastlegen har kompetanse på dette?

Anonymkode: c9c80...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Opplever du at fastlegen har kompetanse på dette?

Anonymkode: c9c80...f8c

Han er skikkelig flink. Av de beste vil jeg påstå. Men han har alltid overlatt oppstart av medisiner og justering av doser til psykiatrien.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Han er skikkelig flink. Av de beste vil jeg påstå. Men han har alltid overlatt oppstart av medisiner og justering av doser til psykiatrien.

Kanskje han må endre på det nå slik at du får riktig hjelp?

Anonymkode: c9c80...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje han må endre på det nå slik at du får riktig hjelp?

Anonymkode: c9c80...f8c

Ja mulig det nå som jeg kun har han. Det har jeg tillitt til at han vil mestre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja mulig det nå som jeg kun har han. Det har jeg tillitt til at han vil mestre. :)

Lykke til! Jeg er også litt usikker på hva jeg bør gjøre nå når serumspeilet viste så lavt innhold av Litium i blodet. 

Anonymkode: c9c80...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lykke til! Jeg er også litt usikker på hva jeg bør gjøre nå når serumspeilet viste så lavt innhold av Litium i blodet. 

Anonymkode: c9c80...f8c

Ja det skjønner jeg. Jeg tror du fikk råd om det av en bruker her på DOL hvis du er den samme? 

Det er i alle fall en anbefaling om å øke dosen noe. Om ikke doble, så øke. Ut ifra legens råd og anbefalinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja det skjønner jeg. Jeg tror du fikk råd om det av en bruker her på DOL hvis du er den samme? 

Det er i alle fall en anbefaling om å øke dosen noe. Om ikke doble, så øke. Ut ifra legens råd og anbefalinger. 

Ja, jeg fikk råd av Kupton. Og jeg har behandler jeg skal til snart. Usikker på om jeg vil slutte med hele medisinen...

Anonymkode: c9c80...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg fikk råd av Kupton. Og jeg har behandler jeg skal til snart. Usikker på om jeg vil slutte med hele medisinen...

Anonymkode: c9c80...f8c

Hva tenker du er fordeler og ulemper med å gå på eller slutte på medisinen? 

Og hva er det du vet som er fordeler og ulemper, og hva bare tror du kan skje? 

Bra du skal til behandling snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (44 minutter siden):

Hva tenker du er fordeler og ulemper med å gå på eller slutte på medisinen? 

Og hva er det du vet som er fordeler og ulemper, og hva bare tror du kan skje? 

Bra du skal til behandling snart.

Det som plager meg er at pga økt tørste så spiser jeg mer og er ganske overvektig (sammensatt). Fordel er at den løfter meg utav den tyngste depresjonen. Er gått fra å ha alvorlig til moderat depresjon (sikkert pga kombo av andre medisiner). Jeg tror også at den suger litt energi fra meg.

Anonymkode: c9c80...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som plager meg er at pga økt tørste så spiser jeg mer og er ganske overvektig (sammensatt). Fordel er at den løfter meg utav den tyngste depresjonen. Er gått fra å ha alvorlig til moderat depresjon (sikkert pga kombo av andre medisiner). Jeg tror også at den suger litt energi fra meg.

Anonymkode: c9c80...f8c

Hm ja. Kan de andre medisinene holde deg på max moderat depresjon? Eller tror du Litium må til for akkurat det?

For ellers nevner du jo bare negative ting. 

For meg så har jeg fått milde hypomanier og milde depresjoner. Plutselig er jeg ikke innlagt hver 5 uke. Det pluss rusfrihet da. 

Så det er store og konkrete fordeler. 

Er de det for deg? Det burde dere snakke om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Hm ja. Kan de andre medisinene holde deg på max moderat depresjon? Eller tror du Litium må til for akkurat det?

For ellers nevner du jo bare negative ting. 

For meg så har jeg fått milde hypomanier og milde depresjoner. Plutselig er jeg ikke innlagt hver 5 uke. Det pluss rusfrihet da. 

Så det er store og konkrete fordeler. 

Er de det for deg? Det burde dere snakke om? 

Jeg har autoseponert Litium før og da ble jeg dårligere. Medisinering har ikke hjulpet meg så mye som vi har håpet. Så jeg er litt lei...

Anonymkode: c9c80...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har autoseponert Litium før og da ble jeg dårligere. Medisinering har ikke hjulpet meg så mye som vi har håpet. Så jeg er litt lei...

Anonymkode: c9c80...f8c

Skjønner du er lei.

Likevel autoseponeringen sier vel sitt? Det har vel dine behandlere sagt noe om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Skjønner du er lei.

Likevel autoseponeringen sier vel sitt? Det har vel dine behandlere sagt noe om? 

Han har ikke kommentert det noe særlig faktisk. Men ja..ikke klokt. Selvsabotasje.

Anonymkode: c9c80...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har ikke kommentert det noe særlig faktisk. Men ja..ikke klokt. Selvsabotasje.

Anonymkode: c9c80...f8c

Gjør vi ikke alle det på et tidspunkt? 

Jeg har faktisk det å gå ned i dose på et punkt som mulig selvsabotasje. Bare for å utforske mitt motiv for å gå ned i en dose som holder meg så bra MENTALT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...