Gå til innhold

Hva sier dere?


Gjest en mor

Anbefalte innlegg

Gjest en mor

Hva sier dere når dere møter nye mennesker som dere blir litt kjent med: "Har du barn?" "Ja, jeg har en datter.."

Sier dere med en gang at ja, jeg har et barn som er adoptert, eller sier dere bare at ja, jeg har et barn...?

Er det noen som kjenner igjen denne lille funderingen? Jeg har verdens herligste lille datter fra Kina, som jeg er kjempestolt av, til en opplysning!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...vi har to gutter (evt. sønner)!

Adopsjon bringer jeg ikke på banen overfor folk jeg bare treffer i forbifarten. Hadde de vært mine biologiske ville jeg ikke sagt: "Jeg har to _biologiske_ sønner" heller :)

Folk man blir bedre kjent med vil nok oppdage "sannheten" etterhvert, eller ved at samtalen naturlig streifer temaet barn og alt det der...

Dessuten har vi vel ikke opplysningsplikt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heldiggrisen

Jeg har lyst til å knytte en liten historie (ikke så veldig hyggelig) til spørsmålet ditt. Jeg var på legevakta med min vakre lille baby. Da vi kom inn til legen spurte han om det var mitt barn. Jeg er verdens stolteste og lykkeligste mor, og svarte naturligvis JA. Det eneste mulige svaret for meg. Jammen hun er jo så brun sa han da. Ja, hun er adoptert fra India svarte jeg. Men da er hun jo ikke ditt barn, utbrøt han! Skal ikke detaljere den videre diskusjonen. Men det endte med at han noe slukøret sa at det er jo ingen som eier sine barn. Så uforstandige kan altså folk være.

Svaret på ditt spørsmål er at jeg svarer JA når noen spør om jeg har barn. Unntatt når jeg er til gynekologisk- eller brystundersøkelse, for det de egentlig spør om da er om jeg har født barn, og det har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...vi har to gutter (evt. sønner)!

Adopsjon bringer jeg ikke på banen overfor folk jeg bare treffer i forbifarten. Hadde de vært mine biologiske ville jeg ikke sagt: "Jeg har to _biologiske_ sønner" heller :)

Folk man blir bedre kjent med vil nok oppdage "sannheten" etterhvert, eller ved at samtalen naturlig streifer temaet barn og alt det der...

Dessuten har vi vel ikke opplysningsplikt :))

Jeg har fem barn sier jeg, to døttre og tre sønner.

Herregud så flink du har vært da sier noen.

:o) og sant nok, jeg har vært flink mange ganger når jeg har måtte megle melleom mine håpefulle, og fått dem til å gjøre det jeg syntes var lurest. :o)

Og hvem av mine fem barn jeg slet mest for å få til verden husker selv ikke jeg lengere. selv om tre er bio . og to er adop.

Det betyr ikke noe heller.

Alle fem er mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevner aldri at mine er adoptert til fremmede. Som stolt mor til 3 herlige jenter fra Kina blir det lett fokus på adopsjonsrelaterte ting dersom adopsjon blir nevnt.

Som et utgangspunkt i diskusjoner med fremmede har jeg 3 jenter.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg sier kort og godt at "Ja, jeg har en sønn på tre år:"

Siden, om det blir videre snakk om temaet forteller jeg at han er adoptert fra Thailand.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Jeg er ny her. Har en gutt fra Korea fra før og venter tildeling til høsten.

Følte at dette var noe jeg faktisk har vært borte i. Jeg har nemlig bommet en gang på det. En tidligere venninne av meg gratulerte meg for at vi hadde fått barn. Jeg synes det var så koselig å prate med henne og fortalte henne at vi hadde adoptert. Hun synes det var kjempekoselig at sånne som oss også kunne få barn, sånne som oss?Da ble jeg litt skuffet. Heretter nevner jeg det aldri.

Uff, dette ble langt.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overfor nye mennesker forteller jeg bare at jeg har en sønn på 6 og en datter på 2. Dersom en blir mer kjent, forteller jeg gjerne om adopsjonene. Som thaimor sier, vi har jo ingen opplysningsplikt?!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fem barn sier jeg, to døttre og tre sønner.

Herregud så flink du har vært da sier noen.

:o) og sant nok, jeg har vært flink mange ganger når jeg har måtte megle melleom mine håpefulle, og fått dem til å gjøre det jeg syntes var lurest. :o)

Og hvem av mine fem barn jeg slet mest for å få til verden husker selv ikke jeg lengere. selv om tre er bio . og to er adop.

Det betyr ikke noe heller.

Alle fem er mine barn.

Jeg vil bare slutte meg til gode svar fra heldiggrisen, thaimor og trompet.

Jeg er stolt MAMMA til ei lita jente og venter i spenning på neste lille gutt/jente som jeg er så heldig å bli MAMMA til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...