Gå til innhold

Om sosialkontorets vurdering av alder på barn


Gjest hummla

Anbefalte innlegg

Gjest hummla

Hei.

Nå er det like før vi får lese gjennom sosialrapporten. Leverte papirene til sosialkontoret 19.des. i fjor.

Snakket med barnevernstjenesten forrige uke, og lurte på hvilken alder de anbefalte oss. Vi sa klart ifra at vi ønsker to til fire år.

Barnevernet kommer til å anbefale 0-2 år. Er det vanlig å gå helt imot søkernes ønsker? Noen som vil dele erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men det virket som de hadde en slags regel i vår kommune.

Vi ønsket 0-2 år og fikk beskjed om at det var fint, for sosialkontoret ville ikke anbefale et større barn siden vi ikke hadde barn fra før, eller spesiell erfaring fra arbeid med barn.

Det var tydelig at representantene fra barnevernet vurderte det som betydelig vanskligere eller større risiko for senere problemer med et større barn.

Selv om det er omtrent to år siden vi var i denne fasen, husker jeg dette spesielt godt. Jeg syntes de fokuserte veldig negativt på det å få et eldre barn. Det forundret meg at de var så negative til det. Kanskje det er fordi de kun kommer i kontakt med de barna som får problemer. Alle de andre barna som fungerer bra ser de jo aldri.

Spør hvorfor de går i mot deres ønske og argumenter hvorfor dere dere ønsker et eldre barn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...