Gjest tungsindig Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg er en fyr i slutten av 20-årene. Går på rehabilitering pga. at jeg er antatt manisk deppresiv. Jeg synes dog "behandlingen" går tregt, jeg får lithionit men det hjelper meg ikke noe og det er alt jeg hører fra legene. Problemet mitt er at jeg er ekstremt passiv, slapp, finner ikke glede i noe.. Er også asosial men chatter jevnlig med folk over nettet. Synes alt er meningsløst og ett ork. Gjør jeg noe gjør jeg det ekstremt nøye, tenker igjennom alt til minste detalj, for så å bli utbrent og ikke orke noe. Sitter med gardinene dratt for i hybelen min og surfer på nettet hele dagen mens søppelet hoper seg opp. Slik har livet mitt vært de siste 10 årene, også når jeg bodde hjemme på gutterommet. Jeg har kamerater men har ingen glede ved å omgåes dem, når jeg er ute med kamerater venter jeg somregel på å få dra hjem. Har ikke spesielt lyst på jente og har aldrig giddet å forsøke å sjekke opp noen (og jeg er ikke homofil) Stort sett sitter jeg bare apatisk og surfer på nettet, hører på musikk eller glaner på TV. I det siste har jeg også begynt å bruke litt narkotiske stoffer når jeg er deprimert. Det er det eneste jeg orker. Har heller ikke fungert i jobb. Kommer for sent hver dag og jeg synes ting går tyngre og tyngre jo lenger jeg er i jobben. Tilslutt får jeg sparken.. Har også forsøkt trene, samme greia der. Orker ikke mer etter 1-2 måneders tid. Noen ganger får jeg ett "kick" på noe. Hvis jeg får en ide på hjernen så sitter den der hele tiden i en ukes tid, tenker ikke på annet. Alt sentrerer seg rundt dette. Psykiske problemer går igjen i slekten min, spesielt på fars siden. Jeg forstår bare ikke hva som er feil med meg.. Klarer aldrig å legge fram dette for legen så det blir riktig. Har dere en ide om hva som feiler meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48047-hva-feiler-det-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nattsvart Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Jeg vet dessverre ikke hva som feiler deg. Men du klarer da godt å forklare hvordan du har det. Hvis du synes det er vanskelig å forklare det muntlig til legen, så skriv ut innlegget ditt og vis han/henne det. Jeg kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver, bortsett fra at jeg fungerer godt i jobben og bestandig har gjort det. Jeg prøver nå å finne ut av tingene sammen med min psykiater. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48047-hva-feiler-det-meg/#findComment-183177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBlue Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Kanskje det kunne vært en idè å gå til anskaffelse av en hund, som fikk deg mer ut og ga hverdagen mer mening? Men, som Cavatina sier, stoffskiftet bør sjekkes, blodprosenten også og andre blodprøver - om det ikke allerede er gjort. Vitamin B12 f.eks. Du kan jo skifte lege, eller kanskje oppsøke homeopat. Hva med å gå og få massasje eller soneterapi? Du burde også forsøke å snu døgnet tilbake. Morgenstund har faktisk en god del gull i munn. Jeg må iallefall anbefale deg å lese boken: "Alkymisten" av Paolo Coelcho? En fabelaktig bok om å finne sin egen drøm i livet, og forsøke å følge den. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48047-hva-feiler-det-meg/#findComment-183198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
butte Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Du skriver at du er manisk depressiv....håper at legen tar blodprøve av deg ofte,,,,for du kan ha for lite litium i deg pga din slapphet,,,,,,,hadde litiumen stemmt så hadde du ville levet livet,funnet deg ei dame og hatt det godt,,,,ikke sittet bare på data, men ville levet livet,,,ut og finne venner og finne ei dame du kunne kose deg med,,,leve livet med,,,det går an selv om man er manisk depressiv,,,,lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/48047-hva-feiler-det-meg/#findComment-183653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.