AnonymBruker Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Jeg er blitt fratatt lappen p.g.a medisinene og doseringen jeg står på. Har ikke kjørt på lenge og fikk beskjed av legen så har ikke kjørt på over ett år, nå har jeg ikke bil og trenger det ikke så er ikke noe dramatisk for meg, fikk bare ett brev der de formelle kravene om dosering som var innenfor. Jeg bruker rivotril og imovane og skjønner rivotril ikke er tillatt. Står at 10mg diazepm var lov og 7.5mg imovane. Mener å ha lest før at hvis man bruker begge så halveres dosen, stemmer det ? Litt rart at det ikke stod klart i brevet. Skal trappe ned på sikt uansett, men er ikke aktuelt med det første. Anonymkode: 6ae38...a6e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april Veldig bra du har blitt fratatt lappen hvis medisineringen ikke er innenfor regelverktet til å beholde lappen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krøll47 Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april Har de inndratt lappen eller gitt deg midlertidig kjøreforbud da? Hvis man selv kjenner til grensene for hva som er tillatt og forsvarlig ved kjøring, så er det vel bare å la bilen stå så lenge man står på "for høy dose"? Virker drastisk å faktisk inndra lappen med mindre man mistenker at vedkommende muligens vil trosse kjøreforbud? Vet ikke hva som er riktig for deg her, ts, men ble nysgjerrig nå. Av og til har jeg tatt mer enn 7,5 mg imovane, men da har jeg heller ikke kjørt bil dagen etter. Det er noe man må ta ansvar for selv også. På samme måte som det er uforsvarlig å kjøre om man ikke har sovet på 24t o.l. Er jo som å kjøre med 1 promille. Man skal alltid påse at man er mentalt og fysisk i stand til å kjøre forsvarlig. Uavhengig av medisinbruk også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er blitt fratatt lappen p.g.a medisinene og doseringen jeg står på. Har ikke kjørt på lenge og fikk beskjed av legen så har ikke kjørt på over ett år, nå har jeg ikke bil og trenger det ikke så er ikke noe dramatisk for meg, fikk bare ett brev der de formelle kravene om dosering som var innenfor. Jeg bruker rivotril og imovane og skjønner rivotril ikke er tillatt. Står at 10mg diazepm var lov og 7.5mg imovane. Mener å ha lest før at hvis man bruker begge så halveres dosen, stemmer det ? Litt rart at det ikke stod klart i brevet. Skal trappe ned på sikt uansett, men er ikke aktuelt med det første. Anonymkode: 6ae38...a6e Bruker du to "trekant medisiner" så mister du førerkortet. Legen min sa det klart og tydelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april erik123 skrev (3 timer siden): Bruker du to "trekant medisiner" så mister du førerkortet. Legen min sa det klart og tydelig. Mer enn 2. Anonymkode: 8dc34...74d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april erik123 skrev (4 timer siden): Bruker du to "trekant medisiner" så mister du førerkortet. Legen min sa det klart og tydelig. Er det snakk om fast bruk da? Anonymkode: 402ce...3a2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mer enn 2. Anonymkode: 8dc34...74d Jeg forstod det samme, men ved 2 så vle dosen halvert. Anonymkode: 6ae38...a6e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april Krøll47 skrev (13 timer siden): Har de inndratt lappen eller gitt deg midlertidig kjøreforbud da? Hvis man selv kjenner til grensene for hva som er tillatt og forsvarlig ved kjøring, så er det vel bare å la bilen stå så lenge man står på "for høy dose"? Virker drastisk å faktisk inndra lappen med mindre man mistenker at vedkommende muligens vil trosse kjøreforbud? Vet ikke hva som er riktig for deg her, ts, men ble nysgjerrig nå. Av og til har jeg tatt mer enn 7,5 mg imovane, men da har jeg heller ikke kjørt bil dagen etter. Det er noe man må ta ansvar for selv også. På samme måte som det er uforsvarlig å kjøre om man ikke har sovet på 24t o.l. Er jo som å kjøre med 1 promille. Man skal alltid påse at man er mentalt og fysisk i stand til å kjøre forsvarlig. Uavhengig av medisinbruk også. Jeg bruker over grensen fast. Er som sagt ikke noe problem, har snakket med legen om dette. Er god stund til nedtrapping er forsvarlig i følge dps så var vare nysgjerrig, da det stod lovlig grenser, men at det ikke ble nevnt det med hvis du bruker to typer. Anonymkode: 6ae38...a6e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mer enn 2. Anonymkode: 8dc34...74d To står det på Helsenorge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april erik123 skrev (3 timer siden): To står det på Helsenorge. Ja, du kan bruke 2, den tredje gjør at lappen blir tatt. Står i lovverket. Anonymkode: 8dc34...74d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, du kan bruke 2, den tredje gjør at lappen blir tatt. Står i lovverket. Anonymkode: 8dc34...74d Det står det ikke, to er nok til å miste lappen..Det står det i lovverket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april I slike diskusjoner er det greit å gå til kilden. For personbil (gruppe 1) gjelder: Diazepam (Valium) max 10mg. Imovane max 7,5 mg. Ved kombinasjon av to, må begge doser halveres. Ved bruk av tre legemidler i denne gruppen er helsekravene ikke oppfylt. https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-medisintabell 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Jeg fikk Olanzapine mot angst og søvnproblemer. Det var rævgift. Utslått hele neste dag. Hang i mange timer. Trøtt og uten energi. Noen som har prøvd dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april erik123 skrev (1 minutt siden): Jeg fikk Olanzapine mot angst og søvnproblemer. Det var rævgift. Utslått hele neste dag. Hang i mange timer. Trøtt og uten energi. Noen som har prøvd dette? Det er gjerne sånn i starten, men hvis du fortsetter en stund vil kroppen vende seg til det, og du vil ikke merke noe. Anonymkode: 56e48...615 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er gjerne sånn i starten, men hvis du fortsetter en stund vil kroppen vende seg til det, og du vil ikke merke noe. Anonymkode: 56e48...615 Etter fem måneder da. Det var forferdelige bivirkninger. Jeg var helt utslått. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april nachnoo skrev (5 timer siden): I slike diskusjoner er det greit å gå til kilden. For personbil (gruppe 1) gjelder: Diazepam (Valium) max 10mg. Imovane max 7,5 mg. Ved kombinasjon av to, må begge doser halveres. Ved bruk av tre legemidler i denne gruppen er helsekravene ikke oppfylt. https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-medisintabell Zopiclone og Sobril sammen er grunn til ikke å kjøre bil. Da er du uegnet som sjåfør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april erik123 skrev (1 time siden): Zopiclone og Sobril sammen er grunn til ikke å kjøre bil. Da er du uegnet som sjåfør. Neida. Samme regel der. Zopiklone 3,75 pluss Sobril 15mg går akkurat. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april nachnoo skrev (1 time siden): Neida. Samme regel der. Zopiklone 3,75 pluss Sobril 15mg går akkurat. Zopiclone 7,5 mg. Og Sobril går ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april erik123 skrev (Akkurat nå): Zopiclone 7,5 mg. Og Sobril går ikke. Korrekt. zopiklone 7,5mg er Max alene og kan ikke kombineres med noen benzo. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Det enkleste må være, bruker en benzo kjører en ikke bil. Av hensyn til andre trafikanter, kjørende og gående. Anonymkode: a4e0f...a38 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.