Gjest Krøll47 Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april (endret) Everybody skrev (27 minutter siden): Du mener at psyk pasienter er navere? Nei. Jeg mener at noen psyk pasienter også er navere. Samtidig er det mange av oss som har psykiske lidelser, altså også er psyk. pasienter, uten at det dermed er sagt at livene våre finansieres av NAV. Den noe krasse tonen (ja, den var litt på kanten. Beklager!) kom av at jeg ble provosert av en bruker som tydeligvis trodde at det ikke går an å ha psykiske lidelser, behov for medisiner, og samtidig faktisk ettergå et yrke og andre forpliktelser som for noen medfører behov av å kunne kjøre bil daglig. Forstår at du reagerer, og flere i tråden. Det var en blemme. Beklager hvis noen følte seg støtt. Det var helt lavmåls å antyde negative ting om mennesker som går på NAV. Endret 14. april av Krøll47 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krøll47 Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Den reagerte jeg også på. En veldig nedlatende og diskriminerende kommentar. Anonymkode: a4e0f...a38 Beklager. Det var en stygg kommentar. Enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er du så hissig? RBK vant jo i dag. Anonymkode: 88fd7...801 RBK???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Ikke bruk Sobril! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april erik123 skrev (22 timer siden): Jo det står der. Du prøver å finne grunner så du kan kjøre bil når du er ruset. Blir du tatt, mister du lappen, du er langt over lovlig verdi. Du bør få dette inn i hodet nå. Bruker ikke røde trekanter. Men synes du er meget påståelig og for å bruke dine egne ord. Der burde du fått inn i hode. Anonymkode: 8dc34...74d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruker ikke røde trekanter. Men synes du er meget påståelig og for å bruke dine egne ord. Der burde du fått inn i hode. Anonymkode: 8dc34...74d Den returner jeg til deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruker ikke røde trekanter. Men synes du er meget påståelig og for å bruke dine egne ord. Der burde du fått inn i hode. Anonymkode: 8dc34...74d Mange bruker trekant medisin og på toppen av det, så kjører de bil. Da blir de tatt en dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april erik123 skrev (9 timer siden): Mange bruker trekant medisin og på toppen av det, så kjører de bil. Da blir de tatt en dag. Hva så? Er lov. Nå må du faktisk gi deg. Loven sier man kan kjøre 8 timer etter imovane, eller max 39 mg sobril hver dag og nei. Man blir ikke rusa. At du blir det er vel heller tegn på lav toleranse eller meget stort misbruk. Slutt å si sobril er farlig. I normale mengder er det ikke farlig, for noe ekstremt bra å ta. Samme med at man ikke er kjørbar etter imovane, da kjører man glatt etter 8 timer lovlg, ekstremt få merker noe til den da. Wr du en av de få? Ja så la være å kjør. Og la andre følge loven. Men man ser her det ikke nytter. Men gir swt 1 forsøk til. Kanskje, kanskje loven og linker til den overgår hva du mener denne gang. Anonymkode: 8dc34...74d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Mener å huske at tilogmed SSRI gjaldt som negativt når de endret reglene for noe år siden. Altså tok du SSRI og Imovane fikk du ikke kjøre, var masse annet rot også, men dem rettet opp i. Anonymkode: 6ae38...a6e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hva så? Er lov. Nå må du faktisk gi deg. Loven sier man kan kjøre 8 timer etter imovane, eller max 39 mg sobril hver dag og nei. Man blir ikke rusa. At du blir det er vel heller tegn på lav toleranse eller meget stort misbruk. Slutt å si sobril er farlig. I normale mengder er det ikke farlig, for noe ekstremt bra å ta. Samme med at man ikke er kjørbar etter imovane, da kjører man glatt etter 8 timer lovlg, ekstremt få merker noe til den da. Wr du en av de få? Ja så la være å kjør. Og la andre følge loven. Men man ser her det ikke nytter. Men gir swt 1 forsøk til. Kanskje, kanskje loven og linker til den overgår hva du mener denne gang. Anonymkode: 8dc34...74d Du må holde på til du blir blå, men jeg skifter ikke mening. Sobril er farlig!! At du vil ta det er ditt problem og ikke mitt. Er du så dum at du tror alle har høy toleranse? Noen har lav toleranse og er rusa etter å ha tatt Sobril. Blir du stoppet da er du ferdig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april erik123 skrev (10 timer siden): Du må holde på til du blir blå, men jeg skifter ikke mening. Sobril er farlig!! At du vil ta det er ditt problem og ikke mitt. Er du så dum at du tror alle har høy toleranse? Noen har lav toleranse og er rusa etter å ha tatt Sobril. Blir du stoppet da er du ferdig. Er ingen som snakker om å kjøre rusa,. Er man tilvent sobril er man ikke rusa. Og nei, den er ikke farlig. Også burde du lese hva som blir skrevet. Har nevnt til deg før jeg ikke tar sobril. Men måtte bruke det for noen år siden og kjørte da bil og var en forsvarlig sjåfør. Og er nok ikke jeg som er dum her inne. Anonymkode: 8dc34...74d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ingen som snakker om å kjøre rusa,. Er man tilvent sobril er man ikke rusa. Og nei, den er ikke farlig. Også burde du lese hva som blir skrevet. Har nevnt til deg før jeg ikke tar sobril. Men måtte bruke det for noen år siden og kjørte da bil og var en forsvarlig sjåfør. Og er nok ikke jeg som er dum her inne. Anonymkode: 8dc34...74d Da er vi forskjellige (det må du gjøre narr av) men jeg får ikke kjøre bil når jeg tar Sobril, 7,5 mg. Så legene har delte meninger. Så jeg får ikke Sobril..Men Truxal går bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april erik123 skrev (3 timer siden): Da er vi forskjellige (det må du gjøre narr av) men jeg får ikke kjøre bil når jeg tar Sobril, 7,5 mg. Så legene har delte meninger. Så jeg får ikke Sobril..Men Truxal går bra. Nei der har du det. Du får ikke.. Andre får og de kjører lovlig og ikke rusa. Er ikke jeg som gjør narr her altså. Du har kalt meg idiot. Legene har ikke delte meninger heller. De må følge lovverket. Og det innebærer at de må ta valget om de mener en pasient er skikket til å kjøre. Det med eller uten medisiner. Din lege mener du ikke er skikket med sobril, men det gjelder da kun deg. Anonymkode: 8dc34...74d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei der har du det. Du får ikke.. Andre får og de kjører lovlig og ikke rusa. Er ikke jeg som gjør narr her altså. Du har kalt meg idiot. Legene har ikke delte meninger heller. De må følge lovverket. Og det innebærer at de må ta valget om de mener en pasient er skikket til å kjøre. Det med eller uten medisiner. Din lege mener du ikke er skikket med sobril, men det gjelder da kun deg. Anonymkode: 8dc34...74d Og det gjelder for mange tusen andre. Legene vurderer forskjellig, det har jeg erfart. Noen skriver ut Sobril og mange andre er strenge og vil ikke skrive ut noe slikt. Som også fører raskt til avhengighet..Utrolig bra at noen nekter å skrive ut slike medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april erik123 skrev (3 minutter siden): Og det gjelder for mange tusen andre. Legene vurderer forskjellig, det har jeg erfart. Noen skriver ut Sobril og mange andre er strenge og vil ikke skrive ut noe slikt. Som også fører raskt til avhengighet..Utrolig bra at noen nekter å skrive ut slike medisiner. Det er ikke alle som blir avhengige. Noen mennesker holder seg til å bruke det når det er nødvendig. Alt med måte, er det noe som heter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik123 Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Osten skrev (1 time siden): Det er ikke alle som blir avhengige. Noen mennesker holder seg til å bruke det når det er nødvendig. Alt med måte, er det noe som heter. Mange greier ikke å bruke vanedannende medisiner med måte. De øser innpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april erik123 skrev (26 minutter siden): Mange greier ikke å bruke vanedannende medisiner med måte. De øser innpå. Og nettopp de får ikke resept av fastlegen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april erik123 skrev (35 minutter siden): Mange greier ikke å bruke vanedannende medisiner med måte. De øser innpå. Som @Dorthe skriver, får man ikke ubegrenset med medisiner av legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april erik123 skrev (48 minutter siden): Mange greier ikke å bruke vanedannende medisiner med måte. De øser innpå. Nei, ikke mange. Noen. De aller fleste som bruker sobril er faktisk ikke narkomane. Anonymkode: 8dc34...74d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Samtidig er det en grunn til at leger har blitt veldig restriktive med å skrive ut både beroligende og sovepiller. Anonymkode: a4e0f...a38 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.