Gå til innhold

Fratatt lappen p.g.a medisiner spm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (38 minutter siden):

Jeg tror ikke du forsto poenget mitt.

Det kan være. Sobril er bare et problem sammen med andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

erik123 skrev (4 minutter siden):

Det kan være. Sobril er bare et problem sammen med andre. 

Men jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig for deg å forstå at det slett ikke er umulig å bruke Sobril uten å bli avhengig eller misbruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (24 minutter siden):

Men jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig for deg å forstå at det slett ikke er umulig å bruke Sobril uten å bli avhengig eller misbruke det.

Jeg forstår det, men jeg sier at enkelte kan raskt bli avhengig. Folk reagerer forskjellig. Noen har høy toleranse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår det, men jeg sier at enkelte kan raskt bli avhengig. Folk reagerer forskjellig. Noen har høy toleranse. 

Ja, enkelte kan raskt bli avhengig, absolutt. Men det er ikke det du har kranglet om, og som folk har reagert på, i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (23 minutter siden):

Jeg forstår det, men jeg sier at enkelte kan raskt bli avhengig. Folk reagerer forskjellig. Noen har høy toleranse. 

Er jo bivirkninger etc. på alt av medisiner. Jeg fikk trisykliske medikamenter som tenåring som ga meg akutt parkinsonisme, ikke noe særlig det. Det må veies fordel vs. ulemper med alt. For noen kan det være riktig med Sobril, for andre feil.
For å dra en parallell så virker det som om du tenker slik at alle som drikker ett glass vin i blant vil bli alkoholikere. Ja, det  kan skje, men gjelder de færreste og alkohol er den værste giften du får, langt farligere en alt av benzo.

Anonymkode: 6ae38...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (5 timer siden):

Jeg tror ikke du forsto poenget mitt.

Den er grei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er jo bivirkninger etc. på alt av medisiner. Jeg fikk trisykliske medikamenter som tenåring som ga meg akutt parkinsonisme, ikke noe særlig det. Det må veies fordel vs. ulemper med alt. For noen kan det være riktig med Sobril, for andre feil.
For å dra en parallell så virker det som om du tenker slik at alle som drikker ett glass vin i blant vil bli alkoholikere. Ja, det  kan skje, men gjelder de færreste og alkohol er den værste giften du får, langt farligere en alt av benzo.

Anonymkode: 6ae38...a6e

Jeg har tatt Truxal i 50 år, og kan ha fått Parkinson. Det er mye som tyder på det. Og da er medisinen synderen..Så galt kan det gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Blir aldri ferdig med ånbe deg lese lovverket. Det at du tar feil er så lett å bevise at det er latterlig å mene annet. 

Og lære andre hva som er rett og galt er en fin egenskap

Men klart, jeg kan overlate til andre og igjen fortelle deg om.lovverket og hva det sier. Kanskje noen igjen poster en link til det. Men siden det alt er gjort, så betyr det kanskje ikke så.mye for deg? Du har rett, lovverket feil.

Du forstår selv hvorfor folk svarer på det?

Anonymkode: 8dc34...74d

Nå er vi ferdig her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (1 time siden):

Nå er vi ferdig her. 

Ja, når fakta og virkelighet er to fraværende faktorer så er vi utvilsomt ferdige. 

Anonymkode: 6ae38...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, når fakta og virkelighet er to fraværende faktorer så er vi utvilsomt ferdige. 

Anonymkode: 6ae38...a6e

Tror du at du kommer med fakta? Du surrer like mye som noen andre. Vi har vel begge litt rett her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En diskusjon om medisinbruk blir aldri fruktbar. Folk har forskjellige erfaringer. Sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (13 timer siden):

Jeg har tatt Truxal i 50 år, og kan ha fått Parkinson. Det er mye som tyder på det. Og da er medisinen synderen..Så galt kan det gå..

Bare en presisering:

Du får ikke sykdommen Parkinson av Truxal eller andre antipsykotika. Men hvis du bruker store doser antipsykotika, så kan du få Parkinson-symptomer (altså samme symptomer som ved sykdommen, men forårsaket av medisinen og ikke av sykdommen Parkinson). Disse er imidlertid fullt reverserbare ved dosereduksjon eller seponering. 

Sykdommen Parkinson skyldes at nerveceller i dopaminsystemet i hjernen dør. Dette gir mindre stimulering av dette systemet. Mens antipsykotika blokkerer effekten av dopamin, reversibelt. Effekten blir litt det samme, men årsaken er totalt ulik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Bare en presisering:

Du får ikke sykdommen Parkinson av Truxal eller andre antipsykotika. Men hvis du bruker store doser antipsykotika, så kan du få Parkinson-symptomer (altså samme symptomer som ved sykdommen, men forårsaket av medisinen og ikke av sykdommen Parkinson). Disse er imidlertid fullt reverserbare ved dosereduksjon eller seponering. 

Sykdommen Parkinson skyldes at nerveceller i dopaminsystemet i hjernen dør. Dette gir mindre stimulering av dette systemet. . Mens antipsykotika blokkerer effekten av dopamin, reversibelt. Effekten blir litt det samme, men årsaken er totalt ulik.

Men poenget er at jeg antakelig har fått Parkinson. Jeg har også brukt antipsykotika. Jeg har slitt med "dårlige nerver og lite søvn" siden 1973. Så at jeg blir syk er ingen "bombe" Så her frykter jeg det verste. Og det er ikke noe å spøke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123 skrev (15 minutter siden):

Men poenget er at jeg antakelig har fått Parkinson. Jeg har også brukt antipsykotika. Jeg har slitt med "dårlige nerver og lite søvn" siden 1973. Så at jeg blir syk er ingen "bombe" Så her frykter jeg det verste. Og det er ikke noe å spøke med. 

OK.

Jeg oppfattet at du skrev "medisiner er synderen".

Nei, jeg spøker ikke med dette. Jeg forstår at det er alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (7 minutter siden):

OK.

Jeg oppfattet at du skrev "medisiner er synderen".

Nei, jeg spøker ikke med dette. Jeg forstår at det er alvorlig.

Det er ikke gunstig å gå på Truxal i 50 år. Da kan du få noe med på "kjøpet" .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (21 timer siden):

OK.

Jeg oppfattet at du skrev "medisiner er synderen".

Nei, jeg spøker ikke med dette. Jeg forstår at det er alvorlig.

Det er ikke gunstig å gå på Truxal i 50 år. Da kan du få noe med på "kjøpet" .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger ut et spørsmål: Er det bra å stå på Zopiclone i flere år? Det er det eneste jeg greier å sove på. Håper å greie å slutte med Truxal etter mange års bruk. Den gir vektøkning og du er daff dagen etter. Håper jeg greier å gjennomføre dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 time siden):

Jeg slenger ut et spørsmål: Er det bra å stå på Zopiclone i flere år? Det er det eneste jeg greier å sove på. Håper å greie å slutte med Truxal etter mange års bruk. Den gir vektøkning og du er daff dagen etter. Håper jeg greier å gjennomføre dette. 

Det er ikke farlig så lenge du ikke får behov for å øke dosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Det er ikke farlig så lenge du ikke får behov for å øke dosen. 

Går på 7,5 . Det fungerer. Ikke noe annet fungerer.. Melatonin virker ihvertfall  ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (10 timer siden):

Jeg slenger ut et spørsmål: Er det bra å stå på Zopiclone i flere år? Det er det eneste jeg greier å sove på. Håper å greie å slutte med Truxal etter mange års bruk. Den gir vektøkning og du er daff dagen etter. Håper jeg greier å gjennomføre dette. 

Er ikke farlig det. Jeg bruke 7.5mg i mange år, så sluttet jeg uten problemer da jeg kom i jobb. Etter jeg ble ufør startet jeg igjen, har sikkert brukte de i 20 år nå.

Anonymkode: 6ae38...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...