Gå til innhold

NHD -Hukommelsessvikt

Anbefalte innlegg

Gjest Dement

Jeg er en jente som har hatt depresjon noen år.

I den forbindelse har jeg fått Zoloft, 200 mg.

Da jeg var mest deprimert hadde jeg mye hukommelsessvikt.

Nå er den bedre, men jeg sliter enda, selv om jeg er bedre.

Fordi hukommelsen min er så dårlig.

Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å ordne på hukommelsen min, slik at den blir litt bedre enn den er nå.

Det er nå det.

Ved siden av dette har jeg et lite problem til.

Det er det at jeg ikke lenger ønsker å leve.

Jeg er lei, trett og sliten.

Livet mitt er passe meningsløst, og jeg strever mye for å se frem, og virkelig ønske å leve videre.

Du forstår sikkert ikke hva som får meg til å tenke i de baner, og det gjør jeg ikke selv heller.

Jeg ønsker ikke å leve stort lenger, men min samvittighet ber meg om å holde ut...og holde ut. Dessuten synes jeg døden er skremmende.

Jeg prøver å bli frisk, tro ikke at jeg er hypokonder, eller at jeg liker å være syk NHD.

Jeg sitter ikke lenger med roret til mitt eget liv.

Går det an å få hjelp til slikt?

Hvordan i såfall?

Går det an å ta zoloft-injeksjoner for å slippe å huske å ta medisinen hver dag?

Eller noe tilsvarende som zoloft?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48139-nhd-hukommelsessvikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du er overveiende sannsynlig ikke dement.

Du har hukommelsessvikt pga depresjon. Konsentrasjonsvansker er et typisk symptom ved depresjon. Når en ikke har konsentrasjon, blir lite lagret på disken/hjernen. Det kan oppleves som hukommelsessvikt.

Behandlingen er optimal depresjonsbehandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48139-nhd-hukommelsessvikt/#findComment-183808
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...