Gå til innhold

Hva er ditt favoritt pålegg til å ha på brødskiver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er ditt favoritt pålegg til å ha på brødskiver? Jeg spør fordi jeg stort sett har sånne faser der jeg spiser det samme pålegget også nå er jeg litt lei av det jeg har spist i det siste, altså brunost og smøreost med parmesan og spekeskinke. 

Anonymkode: c4ffb...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per nå er det:

- Brunost
- Kyllingpålegg med pepper og hvitløk og gulost
- Kyllingpålegg med pepper og hvitløk og chilikrydret kremet kalkunsalat 
- Makrell i chilitomat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (1 minutt siden):

- Makrell i chilitomat

Den er god, spiste bare det en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg spiser nesten bare knekkebrød og da ser det slik ut. Sammen med dette en kopp med Earl grey te. 

20240218_235953.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er ditt favoritt pålegg til å ha på brødskiver? Jeg spør fordi jeg stort sett har sånne faser der jeg spiser det samme pålegget også nå er jeg litt lei av det jeg har spist i det siste, altså brunost og smøreost med parmesan og spekeskinke. 

Anonymkode: c4ffb...07d

Jeg er et vanemenneske av dimensjoner når det kommer til pålegg og kan spise det samme i årevis...! Makrell i tomat med ekstra pepper. Smør, kaviar og hvitost. Nå har jeg fullstendig dilla på smør, hvitost, salatblad (crispisalat), roastbiff eller annet biffpålegg med agurk og paprika på toppen. Elsker det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
morsan skrev (1 minutt siden):

Jeg varierer, men jeg kommer alltid tilbake til Mills kaviar. 

Ja Mills kaviar er beste pålegget synes jeg også, men enda bedre med grønnsaker på. Tidligere hadde jeg dilla på vårløk på. Nå er det rocculasalat, men jeg blander gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Ja Mills kaviar er beste pålegget synes jeg også, men enda bedre med grønnsaker på. Tidligere hadde jeg dilla på vårløk på. Nå er det rocculasalat, men jeg blander gjerne.

Har aldri hørt om kaviar kombinert slik før jeg så bildet ditt. Men det må jeg prøve :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

For tiden har jeg dilla på knekkebrød med kylling pålegg med paprika og urter + egg og majones. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (10 minutter siden):

Har aldri hørt om kaviar kombinert slik før jeg så bildet ditt. Men det må jeg prøve :) 

Jeg har fått dilla på dette. Jeg har begynt å ta på enda mer rocculasalat nå enn da dette bildet ble tatt. Nam ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av sånn luksuspålegg tror jeg det må bli tomat og egg, med majones og salt+pepper. Eller hjemmelaget tunfisksalat med tomat og sitronpepper. Eller avokado, rømme og sitronpepper. Eller roastbiff med løk, remulade og sylteagurk. 

Til vanlig er jeg glad i gulost med paprika, druer eller reddik. Eller brunost med agurk. Eller makrell i tomat. Leverpostei og sylteagurk. Er også glad i salater, italiensk med agurk, rekesalat med tomat, chilikreps o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser egentlig lite brød, men kommer bestandig tilbake til godt brød med brunost (Gudbrandsdal) og salami med agurk og/eller paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt lange faser med hangup på pålegg, og kombinasjonen egg og kaviar eller makrell i tomat har vært følgesvenner i åresvis. Jeg smører på kaviar hjemme, men tar med kokt egg helt og deler det på jobb. Makrell smøres på der og da og jeg bruker da en sånn boks. I det siste har jeg fått dilla på dette tvilsomme produktet, og tar da med et par skiver sitron for å legge på toppen. For hjemmebruk kjøper jeg gjerne et krabbeskjell og fordeler på to skiver, men det blir litt mye å utsette kollegaer med på jobb, de sliter nok med makrellen fra før. Ellers syns jeg grov leverpostei, gjerne hjemmelagd, med hakket vårløk er yummi.

Jeg syns ellers røkt makrell er godt med majones under, og brie med tomat eller litt marmelade er også en favoritt. Jeg kan også finne på å ta med eggerøre med gressløk på jobb. 

Alt over - kanskje med unntak av brie, passer best på skive (rugbrød) etter min smak, men smaken er som kjent som baken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden: Philadelphia light på veldig grovt brød. Noen ganger med hamburgerrygg i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost - gjerne brunost eller nøkkelost hvis det gjelder matpakke. Jeg spiser brødskiver nesten bare som medbragt lunsj.

Helgefrokost med grove rundstykker: Sunnmøre Peppermakrell, som ikke er i tomatsaus: https://vetduat.no/produkt/100169053/maritim-food-as/peppermakrell-150-g-sunnmore  Av de vanlige kjedene er det bare Rema  som selger den. Europris hadde den inntil nylig, mulig det bare er en midlertidig mangel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene/mnd har det vært en del salami-siliana, noen ganger med italiensksalat på, på brødskiva, eller ristetbrød med peanøttsmør(smud versjon) med litt jorbærsyltetøy over.

Men om vi skal snakke knekkebrød så er det oftest frokostknekkebrød med softflora og multesyltetøy fra coop(erdenbeste), siliana eller tomatost.

Kjøpte jarlsberg nylig så det blir kanskje det framover og ristetbrød med sjokade.

Men det det går i aller mest sånn året rundt er vel kaviar og majones, egg og norvegia hvitost, makrell, syltetøy, og smørost tror jeg.

Men liker det meste og varierer en del.

Nå tenker jeg rundstykker med kokaegg og ansjosbiter og en kopp kakao på søndag🤭

(Jeg babler om mat på natta i natt også ser jeg, aner jeg et mønster montro..) 😳

Så tilbake til trådtittelen, så har jeg alt for mange favoritter🥴

Endret av farløs
Rettet litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Jeg spiser nesten bare knekkebrød og da ser det slik ut. Sammen med dette en kopp med Earl grey te. 

20240218_235953.jpg

Det så veldig spennende og nytt ut (for min del). Hadde vært artig å prøve det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så sunt da, men sjokonøtt er jo godt. 

Ellers smøreost spansk paprika, ei skinke og oppkjært egg og chili explosion på toppen. Med rødløk og perletomater. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...