Gå til innhold

Hva er ditt favoritt pålegg til å ha på brødskiver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Var du foreldreløs? 

Anonymkode: c2124...4a2

Mitt barn trengte god tid til å spise, noe de sjeldent har på skolen. Så fikk nugatti på matpakka i mange år. Hjemme spiste han alt, så sier ikke noe om kostholdet ellers. Bedre med mat med nugatti, enn full matpakke når han kom hjem. Fikk også pizzasnurrer, kyllingsalaten fra butikk mm. Men uansett så var det ikke bra nok, eller sjalusi. Merkelig hvor mye skolen skal blande seg opp i når ett barn er sunt og blir godt ivaretatt. Nugatti er helt greit pålegg då lenge man spiser variert ellers. Eller helt greit hvis barnet har matvegring.

Slutt å dømme noen pga en matpakke.

Anonymkode: a7d95...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke lov til å spise sjokoladepålegg o.l. eller kjøpt syltetøy i oppveksten, det hadde vi aldri hjemme hos oss. Dermed spiste jeg det så fort jeg fikk anledning, og da jeg begynte å reise på hytteturer med venninner tidlig i tenårene bestod menyen av mye søtt :D . Da jeg flyttet hjemmefra kjøpte jeg Nugatti, som var favoritten, i mellom, men gikk fort lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 timer siden):

😂 Hvorfor tror du det? Fordi jeg hadde nugatti i matpakken?

Ja siden du spiste nugatti hele ungdomskolen. 

Anonymkode: c2124...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitost. Av og til luksusvariant med tomat/agurk/gul paprika/reddiker i hånden. Lager mest mat etter hva som er raskt og lite ressurskrevende. Kunne tenkt meg til å spise etter innfallsmetoden, rykke rota direkte opp fra bakken til munnen og tygge korn fra åkeren. Forbanner meg over at jeg ikke tåler vanlig gras og drøvtygge på det i evigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Ekstra skrev (5 timer siden):

Jeg fikk ikke lov til å spise sjokoladepålegg o.l. eller kjøpt syltetøy i oppveksten, det hadde vi aldri hjemme hos oss. Dermed spiste jeg det så fort jeg fikk anledning, og da jeg begynte å reise på hytteturer med venninner tidlig i tenårene bestod menyen av mye søtt :D . Da jeg flyttet hjemmefra kjøpte jeg Nugatti, som var favoritten, i mellom, men gikk fort lei.

Vi hadde heller aldri nugatti eller sjokoladepålegg. Og jeg eeeelsker nugatti innimellom! Med smør under 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (19 minutter siden):

Vi hadde heller aldri nugatti eller sjokoladepålegg. Og jeg eeeelsker nugatti innimellom! Med smør under 😁😁😁

Smør under nugatti ? Det høres IKKE godt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Smør under nugatti ? Det høres IKKE godt ut :)

Åjo! Da får du det ørlille salt-stinget som bringer nugattien til uante høyder! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (19 timer siden):

Ikke så sunt da, men sjokonøtt er jo godt. 

Ellers smøreost spansk paprika, ei skinke og oppkjært egg og chili explosion på toppen. Med rødløk og perletomater. 

Nutella❤️ Kan ikke ha det i skapet, men det kommer aldri i skapet før det blir spist opp heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (41 minutter siden):

Åjo! Da får du det ørlille salt-stinget som bringer nugattien til uante høyder! 🤣

Husker når jeg var barn så elsket jeg nugatti og masse smør! Men best var jo å maule det. Men nutella er mye bedre. 
Det har kommet nugatti saus i butikken nå da. Sånn du kan ha på is :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (1 time siden):

Åjo! Da får du det ørlille salt-stinget som bringer nugattien til uante høyder! 🤣

Helt riktig! Må være Bremykt eller meierismør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Smør under nugatti ? Det høres IKKE godt ut :)

Prøv! Og du blir hekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (1 time siden):

Prøv! Og du blir hekta!

He he, jeg rører jo ikke slik mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (1 time siden):

Prøv! Og du blir hekta!

Dette er jo en form for galskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha🤭

Ja hold dere unna galgapskapen.

Hm..nå er jeg blitt avhengig av å maule denne biscoffen og den er meget kcalori-uvennlig. Sier til meg selv at det er kun pga pmsn🫠 

Endret av farløs
Er litt rar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mëmëso skrev (På 17.4.2024 den 21.15):

Av sånn luksuspålegg tror jeg det må bli tomat og egg, med majones og salt+pepper. Eller hjemmelaget tunfisksalat med tomat og sitronpepper. Eller avokado, rømme og sitronpepper. Eller roastbiff med løk, remulade og sylteagurk. 

Til vanlig er jeg glad i gulost med paprika, druer eller reddik. Eller brunost med agurk. Eller makrell i tomat. Leverpostei og sylteagurk. Er også glad i salater, italiensk med agurk, rekesalat med tomat, chilikreps o.l. 

Brunost med agurk🤭 hva er det du liker med den kombinasjonen?☺️ Brunost med syltetøy bruker nå jeg da..

Husker noen likte nugatti med majones.. men makrell i tomat med majones synes jeg er godt. 

Og leverpostei, eller baconpostei med rødbetter eller rødbetsalat det er mer min greie. Men blanding av syltaagurk og rødbetter med majones er en god kombo, særlig på ribberull. Og skiver med stek eller kalkunstek med sennep. Eller røkt ørret med sennepsaus. 

Hm..jeg liker alt for mye matgreier🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
frosken skrev (6 timer siden):

Dette er jo en form for galskap!

Kan ikke ha det i hus 😁 Kjøper det vel en gang eller to i året - da er det heeeelt nydelig, og boksen blir fort tom 😳😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (12 minutter siden):

Kan ikke ha det i hus 😁 Kjøper det vel en gang eller to i året - da er det heeeelt nydelig, og boksen blir fort tom 😳😁

Samme her, eller nå går det greit, men tidligere kunne jeg ikke ha Nugatti i huset for da spiste jeg ikke annet på skiva før det ble tomt. Minner egentlig litt om de som er avhengige av Pepsi max det der. Nå kjøper jeg det aldri, men mannen får en stor kasse kolonialvarer fra jobben til jul hvert år og da er det som regel en boks Nugatti oppi, denne gangen tok han den med seg på jobb og satte den på spiserommet der og borte ble den. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Jeg har ikke et bestemt favorittpålegg. Men jeg er veldig glad i leverpostei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (5 timer siden):

Brunost med agurk🤭 hva er det du liker med den kombinasjonen?☺️ Brunost med syltetøy bruker nå jeg da..

Husker noen likte nugatti med majones.. men makrell i tomat med majones synes jeg er godt. 

Og leverpostei, eller baconpostei med rødbetter eller rødbetsalat det er mer min greie. Men blanding av syltaagurk og rødbetter med majones er en god kombo, særlig på ribberull. Og skiver med stek eller kalkunstek med sennep. Eller røkt ørret med sennepsaus. 

Hm..jeg liker alt for mye matgreier🥴

Jeg vet ikke, brunost og agurk er friskt. Agurken bryter litt av søte. Prøv :) Jeg takler ikke makrell i tomat med majones, men leverpostei med rødbeter er kjempegodt. Det er veldig lenge siden jeg har spist, men nå fikk jeg lyst på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...