Gå til innhold

Hva er ditt favoritt pålegg til å ha på brødskiver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (1 time siden):

Nøtte er grusomt. Jeg skjønner heller ikke vitsen med Sunda som er sukker med honning?! 

Haha🤭 sunda har jeg ikke prøvd men der går kanskje grensen, men kanskje vært godt sammen med ost? Har heller ikke prøvd banos men det vet jeg ikke om jeg tør☺️

Nøtten var veldig god på rista brød, tror jeg rangerer favoritt søtpåleggene i boks slik:

1. Biscoffen! Åh den var så overraskende og alt for god, den må jeg "låse inn" å kun ta fram 1-2 gang i uken.. og den kan maules😳  denne kan jeg spise mengdevis av på alt for kort tid (det kan jeg ikke med noen av de andre søtpåleggboksene).

4. Nøtten og sjokaden, de får samme plassering. 

5. Hapå.

6. Nugatti og nutella tror jeg.

7. Sjokonøtt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmr 2 skrev (1 time siden):

Norwegia eller fetaost med chrispy salat under og tomat, agurk, reddiker, paprika eller druer på toppen. Bare jeg har sånne grønnsaker og ost er jeg fornøyd.

Redikk(sånne små røde?), er veldig godt på ost ja! Og fine til "pynt" om man lager mat til servering feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

I dag til frokost hadde jeg cherrytomater i skiver med pepper og grovt salt og persille på, og kokt egg inntil. Helt nyyyydelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (20 minutter siden):

Redikk(sånne små røde?), er veldig godt på ost ja! Og fine til "pynt" om man lager mat til servering feks.

Ja, det er veldig godt! Og det er forresten godt på på frokostsalat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (23 minutter siden):

I dag til frokost hadde jeg cherrytomater i skiver med pepper og grovt salt og persille på, og kokt egg inntil. Helt nyyyydelig!!!

Å så sunda🤭 hørtes godt ut men litt avansert ut for min del🤭

Spiste så mye lørdagsmat i går kveld og er fortsatt mett så har ikke spist frokost enda, men den blir nok ikke så sunda☺️

Endret av farløs
Pålegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (På 18.4.2024 den 21.11):

Vi hadde heller aldri nugatti eller sjokoladepålegg. Og jeg eeeelsker nugatti innimellom! Med smør under 😁😁😁

Jeg bruker normalt ikke smør under pålegg, men har også brukt nugatti med smør under. Det samme med peanøttsmør og brunost. Ikke daglig akkurat, heeller sjelden. Men godt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmr 2 skrev (1 minutt siden):

Ja, det er veldig godt! Og det er forresten godt på på frokostsalat også.

Åh kanskje jeg kan teste det til uka☺️ Frokostsalat (om det er de i glass) har jeg aldri prøvd men alltid lurt litt på..🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (Akkurat nå):

Åh kanskje jeg kan teste det til uka☺️ Frokostsalat (om det er de i glass) har jeg aldri prøvd men alltid lurt litt på..🤔

Ja, prøv. Det er ganske nøytral smak, så passer godt med reddiker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmr 2 skrev (6 minutter siden):

Ja, prøv. Det er ganske nøytral smak, så passer godt med reddiker på.

Skal prøve om jeg finner😊 da vil jeg gi full rapport🫡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke  ofte brød, men de gangene jeg gjør det så har jeg stort sett på Philadelphia light med 2 skiver kokt skinke og agurk oppå, kaviar mix eller Norvegia med reddik eller paprika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (6 minutter siden):

En stor porsjon sursild på brødskiva er bare magisk. 

Med MYE løk, og hjemmelaget er mye bedre.

Endret av farløs
Pålegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker også karrisild, rømmesild, tomatsild(men ikke alle merkene smaker godt synes jeg). Tror ikke jeg har smakt sennepsild endada.. Også har vi jo kaldrøkt makrell, og peppermakrell veldig godt😊

Endret av farløs
Pålegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (12 minutter siden):

Liker også karrisild, rømmesild, tomatsild(men ikke alle merkene smaker godt synes jeg). Tror ikke jeg har smakt sennepsild endada.. Også har vi jo kaldrøkt makrell, og peppermakrell veldig godt😊

En av de første gangene jeg spiste ute her ( det er sjøboder med uteservering  på det stedet ) og da siste jeg makrell første gang. Med potetbåter, rømme og agurksalat. Fysøren det var godt. Og så fortale jeg det til en som bor nord i Norge, og han sa at de spiste ikke makrell der, for i beste fall ble det brukt for til andre fisker 🤨 han var skikkelig nedlatende. Men jeg har bestilt det senere også, og så fikk jeg ål. Da slet jeg,men fordi kokken ville jeg skulle smake, så var jeg høflig. Og det var søren meg godt det også! Røkt ål var det. Men etter sei er makrell helt nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmr 2 skrev (18 minutter siden):

En av de første gangene jeg spiste ute her ( det er sjøboder med uteservering  på det stedet ) og da siste jeg makrell første gang. Med potetbåter, rømme og agurksalat. Fysøren det var godt. Og så fortale jeg det til en som bor nord i Norge, og han sa at de spiste ikke makrell der, for i beste fall ble det brukt for til andre fisker 🤨 han var skikkelig nedlatende. Men jeg har bestilt det senere også, og så fikk jeg ål. Da slet jeg,men fordi kokken ville jeg skulle smake, så var jeg høflig. Og det var søren meg godt det også! Røkt ål var det. Men etter sei er makrell helt nydelig.

Åh det hørtes veldig godt ut, og som en fin stund på en fin plass☺️ stektsild er også så godt, det lengter jeg litt etter.

Sild (og kanskje makrell også) var fattigmannskost i eldre dager sa de. Var de fattige som åt det. Alt det som nå sies å være det sunneste av mat virker som om det var fattigmannskost før i tiden synes jeg. Som feks kålrot.

Ål🥴 ånei det vil jeg helst ikke smake🫢  hm..så det var å godt, men var den stekt da? 

Endret av farløs
Mellomlegg og pålegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmr 2 skrev (28 minutter siden):

Men jeg har bestilt det senere også, og så fikk jeg ål. Da slet jeg,men fordi kokken ville jeg skulle smake, så var jeg høflig. Og det var søren meg godt det også! Røkt ål var det. Men etter sei er makrell helt nydelig.

(Rart at du ikke fikk det du bestilte glemte jeg å skrive)

Men apropos ål, er det fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (18 minutter siden):

Åh det hørtes veldig godt ut, og som en fin stund på en fin plass☺️ stektsild er også så godt, det lengter jeg litt etter.

Sild (og kanskje makrell også) var fattigmannskost i eldre dager sa de. Var de fattige som åt det. Alt det som nå sies å være det sunneste av mat virker som om det var fattigmannskost før i tiden synes jeg. Som feks kålrot.

Ål🥴 ånei det vil jeg helst ikke smake🫢  hm..så det var å godt, men var den stekt da? 

Jeg er ganske glad i fisk, men bare begrenser meg når det gjelder laks. En sommer fra begynnelsnen av juni til midt i august dro jeg og daten min dengang på roadtrip og campet nesten en uke på en sykt vakker plass i Hedmark,rett ved en elv. Jeg fikk fisk som vi stekte over bål. Noen fisk var små, men alt gikk ned. Det kostet litt med fiskekort, og fisken jeg dro opp var ikke verdt pengene 😂 men vi åt alt. Kosen var verdt pengene, og så er det noe med fisking som er så beroligende. Et kinesisk ordtak sier at fiskimg er filosofien som gir deg mat.

Jeg skjønner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (6 minutter siden):

(Rart at du ikke fikk det du bestilte glemte jeg å skrive)

Men apropos ål, er det fisk?

Jeg fikk det jeg bestilte 😄 men jeg var så påfallende begeistret for maten, så han tilbød bare.

Ål er fisk ja. Tror det er for spesielt interesserte. Den jeg fikk var røkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmr 2 skrev (1 minutt siden):

Jeg er ganske glad i fisk, men bare begrenser meg når det gjelder laks. En sommer fra begynnelsnen av juni til midt i august dro jeg og daten min dengang på roadtrip og campet nesten en uke på en sykt vakker plass i Hedmark,rett ved en elv. Jeg fikk fisk som vi stekte over bål. Noen fisk var små, men alt gikk ned. Det kostet litt med fiskekort, og fisken jeg dro opp var ikke verdt pengene 😂 men vi åt alt. Kosen var verdt pengene, og så er det noe med fisking som er så beroligende. Et kinesisk ordtak sier at fiskimg er filosofien som gir deg mat.

Jeg skjønner den.

Velger ørret over laks som regel om jeg kan, men liker laks på sushi😊

Det hørtes ut som en fin tur! Synes maten ofte smaker bedre "ute i naturen" særlig etter "arbeid". Eller blir mer sulten da kanskje derfor?☺️

Fisking har jeg bare prøvd en gang som barn(tror jeg), og da ble jeg sendt rett hjem etter mye klaging på mygg og knott🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...